Çarşamba, Nisan 27, 2011

BPA Free...Aman Dikkat

Hamileliğimde eş dost biberonların ve plastik eşyaların özellikle BPA içermeyen olması konusunda beni sıkı uyarmıştı...alık hamile olarak anlamamış ve araştırmıştım hemen...amanın BPA denen Bisphenol A maddesi..plastiğin olmazsa olmazı.. Hemen mini bir alıntı...kaynak şurası..

" Birçok gıda ve içecek kutusunda, bazı tıbbi malzemelerde de kullanılan BPA, vücutta östrojen hormonunu taklit ediyor. ABD’de Ulusal Sağlık Enstitüleri’nde görevli bilim adamları, BPA’nın prostat ve beyin gelişimi üzerinde zararlı etkilere yol açabileceği, cenin, bebek ve çocuklarda hareket değişikliğine neden olabileceği uyarısında bulunmuştu.  İngiltere geçen yıl yapılan bir araştırma da bu kimyasalın vücutta yüksek seviyelerde bulunmasının, kalp hastalıkları, diyabet ve karaciğerde enzim bozukluklarıyla bağlantısı olduğunu ortaya koymuştu. "

Yabancı sitelerde ve sağlık örgütlerinde istemediğiniz kadar uyarı var BPAli ürün satın almayın diye. Dev markalar ellerinde kalan BPA içeren ürünleri üçüncüü dünya üülkelerine gazlıyorlar ve bilin bakalım Türkiye kaçıncı dünya ülkesi..evet maalesef, piyasadan satın aldığınız tüm ürünler BPA içeriyor, sizin herşeyden sakındığınız biricik bebeğiniz aslında dev firmalar tarafından zehirleniyor. Ben Leo’ya BPA içeren hiç bir ürün almadım, herşeyi yurtdışına gittiğimde veya internet üzerinden satın aldım tüm anne adaylarına tavsiye ederim. BPA nelerde olabilir..Emzik, biberon, plastik oyuncaklar, diş kaşıma aparatları, sterilizasyon makineleri ve aklıma gelmeyen onlarca plastik ürün..aman dikkat edin..mutlaka ürünlerin üzerini okuyun..BPA Free yazısı gördüklerinizi satın alın..eğer görürseniz elbette...durum akıllara zarar.

Konuyla alakalı şuralarda da yazılarım var.
BPA nedir?

Bpa ve Biberon

Wean machine
Dr.Brown's



Özellikle Türkiyedeki bebek markettlerde hala BPA içeren ürünler var, ısrarla sorun, veya bu logoyu arayın.

11 yorum:

Berceste dedi ki...

Biberonlarda, mutfak esyalarinda(robotlar, surahiler, buharla pisirme makineleri vs vs) hatta icme suyu bidonlarinda POLIKARBONAT = BPA'li urun demek. O sebeple aman onlara da dikkat!

Biliyorsun zaten ama gene hatirlatayim :) Benim yazilarim da burada:
http://berceste.blogspot.com/2009/07/bpa-ve-tehlikeye-giren-hayatlar.html

http://berceste.blogspot.com/2009/09/son-durum.html

Son uyarilar, BPA free yazanlarin da tahmin ettigim gibi ne durumda olduklarinin belirlenmedigi, onlara da dikkat edilmesi gerektigi yonunde. Gecenlerde bu linki de Acalya gonderdi http://mightynest.com/blog/is-bpa-free-plastic-safe Mutlaka okuyun, okutun!

mermaid dedi ki...

İyi bilinen Aventin pek çok ürününde var mesela, süt saklama kapları başta olmak üzere. Hatta bir keresinde, rafta bir çok ürün vardı ve hepsi bpa free'yken biri değildi. Brownların da bpa ve bpafreeleri yanyana genelde. Dikkatsizlikle alabiliyor insan, titiz davranmak şart. Dr brown'ları biz de dışardan aldık fakat son 5-6 aydır joker ve ebebekte bpa'sızları var. Yani aydan aya bile fark ediyor bu ürünlerin geliş gidişi takip etme lazım. Senin hamile olduğun dönemde Türkiye'de neredeyse hiç yoktu bpa'sız ürün. Ama artık yurtdışı ya da internet imkanı olamayanlar için de bulunabilecek şeyler. Ebebek direk kapıya getiriyor, ve diğer biberon ve ürünlerle de fiyat farkı yok. Ve daha fecisi dediğin gibi; sterilizatörlerde var. Sen al bi dolu şeyi bpa free ama sterile etmek için kullandığın cihazın içi plastik ve bpa free değil. Diş kaşıyıcılar vb. Hepsi tehlikeli gruba giriyor. Çok bilinçli görünen bir çok anne hala kullanıyor. Başka her konuda bilmemek mazeret olabilir, ama konu bebekse, klişe olacak ama "internet çağında" bunları araştırmak çok kolay. Fena işler.
Onun dışında ben zaten hiç bir mutfak ürünü olarak plastik tercih etmiyorum. Ne kadar güvenli olduğu söylenen tupperware vb dahil olmak üzere.
-Sen zaten anlatmışsın da, genel paylaşım için içimi döktüm-

Berceste dedi ki...

Mermaid, sterilizatorlerle ilgili link gonderebilir misin? Icime kurt dusurdun simdi :(

tutenc dedi ki...

Polikarbonatın BPA olduğunu ilk kez öğrendim ve şok olduğum. Su bidonlarının hepsinde var bildiğim kadarıyla en iyi suyu benim nezdimde Erikli onun bidonlarının üzerinde kocaman Polikarbonat yazıyor ee bu durumda ne yapacağız olmayan su bidonları var mı

Tanya's dedi ki...

Dilek,

Özellikle TRda plastikten uzaklaşmak gerek, ben oyuncak almıyorum plastik, ama jokerde o kadaraz varki ahşap oyuncak nefret ettim..evde tahta kaşıklarla oynuyor bizimkisi hehehe.

Şaka bir atrafa 3.dünya ülkelerine hala satıyor büyük markalar, stokları tükenene dekde devam edecek maalesef.

Tanya's dedi ki...

Denzikızım,

Sterilizatorler, fırcalar, oyuncaklar, sakalam kapları, mama kapları. Herşeyde var, amam diyeyim, titiz davranın, zararın tamiri zor zira.

Tanya's dedi ki...

Dilek,

Hemen hemen hiç biri BPA free değil maalesef

Tanya's dedi ki...

Tutencim,

Cam şişe kullan bence, o kadar zorki tamamından kurtulmak, ben plastikattıkce evden, nerden olduğunu bilmediğim plastikler eve doluşuyor maalesef.

Berceste dedi ki...

@Tutenc, aynen oyle! Hepsi polikarbonat ve bir baska plastigi bu sagliklidir diye burnumuza sokuyorlar. Gitti guzelim cam damanacanalar. Kimleri aramadim bu konuda, saglik bakanliginin sikayet hatti, alo gida hatti... Devlet bu bidonlari istiyor diyor sucular da. Tuzuk vs vs... Ya kampanya baslatip savasacagiz, ya da kaderimize razi olacagiz ki ikinci secenek hic bana gore degil. O sebeple, bir donem her yeri aradim ama tek basina savasilmiyor :(((

@Tanya, sterilizatorler icin "objective evidence" lutfen :) Bu denetimlerde bizim icin onemlidir. Bir konunun ispati icin, tarafsiz gozle yazilmis kanit gerekir.
Diger yandan, ben cam biberon kullandim ama bal gibi sterilizator de kullandim, hem de uzun sure! Sen birara blogda yazmistin, onun ardindan arastirip sonuca ulasamamistim. Kahrolurum simdi :(((

Cam su sisesi onermissin bir de, o kadar polikarbonat icinde durup, suya BPA aktiktan sonra cama koysan ne farkeder :((( Onemli olan cam damacanada satisini saglamak!

Plastik oyuncaklara ben de karsiyim. Ama eninde sonunda karsina cikiyorlar. Tahta kupler almistim mesela, bizim bocuk oyun/calisma masasi ilk geldiginde o kuplerin koseleri ile oyle bir vurmus ki koca koca delikler olustu. Kafasina gozune zarar verecek diye kupler kalkti! Simdilerde yeniden ortaya cikti. Baskalari bizimkinin karsisinda cesit cesit oyuncakla oynarken cigerci kedisi gibi bakmasina icim razi gelmiyor. Olabildigince tahta ve boyasiz oyuncaga yoneliyoruz ama illa ki arada olanlar oluyor :((( Simdi tahtadan cirt bantli, kesilebilen sebzeleri ile oynuyor yanimda mesela. Tencereleri de emaye. Hatta bir misafirimiz evin tenceresi zannetti :) Ama yazar kasa aldik, market aksesuarlari ile, onda hepsi plastik :( Tahtasini gorursen haber et :)

Tanya's dedi ki...

Dileeeek,

Mail attım endişeli anne:)))

Biraz da bırakmalı ucunu bucağını..en azından geçmişi bırak..yoksa atlatırız hep brlikte:)

kahvegibi dedi ki...

Bu arada, İstanbul'da dağıtım yapan bir su markası var. Taşkesti su. Onların da damacanaları BPA Free.