Perşembe, Ocak 21, 2010

Bir el atıp yardım eder misiniz?

Şimdi ben hamileyim ya...oğlanın odası tamam..kılık kıyafet yerinde...arabası ve anakucağı seçildi tez vakitte alınacak...duvarına asılacaklar cercevelendi..kenarda duruyor ama olsun..elbet birgün asılacak...ganimetler toplandı...Tugba ve Özgür saolsun...ve fakat dün farkettim ki hiç biberon almamışım...bunun en şahanesi hangisidir..şu mudur bu mudur diye nette baktım..şaştım kaldım...diş ve damak gelişimine en uygununu bulamadım ama süper tasarımlar var hani...aynı şekilde emzik...yeni doğan...az ileri aylar..hepsi başka mıdır?..hepsinden mi alacağım...bir yolu yordamı yok mudur yahu?...özellikle de anatema'da yazmış olduğum şu yazıdan sonra sağlam bir biberon kolleksiyonuna ihtiyacım var ....bir el atıp yardım eder misiniz?..ama bu analık ne zormuş hahahyt...

Sabahtan beri u2 dinleyip keyif ediyorum...nerden düştü bu biberon aklıma hiç bir fikrim yok...tek derdim biberon değil elbet..bu arada yoğun bir şekilde bakıcı görüşmeleri de yapıyorum...oğlan gelmeden 2,2.5ay önce başlatalım istiyorum..nede olsa roomie olacağız kadınla..biraz tanımak gerek birbirimizi...biraz sevişmek..bazen itişmek gerek...ee malum insan sevgilisine katlanamıyor bazen..klozet kapağı..ortadan sıkılmış diş macunu yüzünden aşklarına nokta koyan çiftler biliyorum ben...bu konuda da önerilere açığım..

Neyse efem biraz hamilelik halleri koyayım en iyisi...





Aaaa birde ************NOT NOT ÇOK ÖNEMLİ NOT*******

Nişantaşında gördük bu evleri..kediler yaşıyor içinde..tıklım tepiş..yemekleri suları var..belediye yapmış..Kadıköy belediyesini hizmete cağırıyorum...Kadıköy belediyesi gelmezse bizler ne olur bu karda kışta apartma kapılarımızın önüne birer su ve yemek kabı koyalım..içleri dolu olsun hep...o kadar mutlu oluyorlar ki...


Yahu birde DAHA ÖNEMLİ NOT...INSANLIK NOTU****************

Şu sayfayı ziyaret edin...altına imza atın..Haiti'nin IMF'ye borcu olan USD 890 MM'un affı için küçük bir katkıda bulunun..malum devlet olarak parmağımız oynamıyor..en azından kişisel olarak hareket edelim... Bir "ONE.ORG" hareketidir...

71 yorum:

Verda dedi ki...

Biberon da tek : Dr Browns... sebepleri sorma. Öyle işte. Ben yeteri kadar araştırmıştım. Beni dinle... Beni dinleyen diğer 3 anne gibi ol. Dr Browns yeter. Len bi gelemediniz yahu. Bi gelin ben anlatacam. Gösterecem.. alla allaaaaaaaa

Verda dedi ki...

Bir de bakıcıya gerek yok henüz. İlk aylarda zaten sen bırakamayacaksın ki elinden... Alışma malışma hikaye. Bebekler en az 3 aya kadar tznımıyo hatırlamıyo hiçbişi... Alıma sanırım size alışma anlamında - siz bilirsiniz yine ama... Bakıcın iyiyse zaten iyidir de. kötüyse zaten 2-3 aya kadar çıkar. boşuna tutmuş olursun. Ben derim ki bekle 3 ay. sonra dene.. ama yine de siz bilirsiniz.

Adsız dedi ki...

bir anne sütü fanatiği olarak biberon alma derim ben. en azından ilk aylarda birlikte olacağınız için biberona ihtiyaç duymazsınız. sonrası için önerebileceğim biberon yok. benim kullandıklarım çağdışı kalmıştır artık:D bakıcı için bence de erken. ama tabi sen bilirsin sonuçta. anne yani patron sensin:)

çınar dedi ki...

evet bu işler zor işmiş bu kadar çeşit varmıymış gerçekten

ceydabural dedi ki...

biberon kosunda hiçbir bilgim ve fikrim yok ee.. tecrübede yok
umarım sağlığın elverişli olusun emzire bil
ama o hamilelik hallerindeki

pembeli, lilalı haline, pembe bağcıklı botlarına bayıldımmmmmmm
harikasınn :)

pinarbk dedi ki...

Tanya, lütfen not et bu yazdığımı, zira çok çok önemli. Biberonları yurtdışından getirt. Marka hiç mühim değil. Mühim olan üstünde BPA FREE yazması. Çok çok önemli bir konu bu. Sakın atlama...

Ersin dedi ki...

canım sevgili, banca biberon da bakıcı da şart, böylece kendine de ayıracak vaktin olur... canımsın

Tanya's dedi ki...

Verdacım,

Dr.Browns noted..ay size bir gelebilsek kısa özet alacağım zaten hahahyt.
Bakıcı konusuna gelince ise ben erken başlatmak taraftarıyım..zira aylar boyu evde bebekle kalamayacağım..gözüm arkada kalacağında param cebimde kalmasın hehehe..alışma elbette bie ve hayatımza alışma..bebeğe değil hehe.

Öpüyorum..en kıza zamanda görüşmek üzere

Tanya's dedi ki...

Zehracım,

Ne güldüm çağ dışı deyince yahu..seninkiler kocaman tabi...

Ben biberonlarla hazır olayım da cok emzirme fanatiği değilim ben..sağayım..babası versin..bakıcı versin...ananesi versin durumundayım...ama çiğerden atıyor olabilirim de...

Tanya's dedi ki...

Çınar,

Olmaz olur mu e-bebekte şimdi baktım 537 adet biberon var...

Peh zor işlermiş...

Tanya's dedi ki...

Fotoğraf Penceresinden,

Teşekkür ederim..bende de tecrübe yok ki ehihe...

Ah pembe şahanedir..elbise olan..ayakkaplar zaten ayı ayakkabısı...-40 ayakkaplarım..kar bekliyoruz ya...

Tanya's dedi ki...

Pınarcım,

BPA Free..not ettim...ay ne güzel oldu bi sürü şey öğrettiniz bana...

Tanya's dedi ki...

Biricik Sevgili,

İyi ki varsın...iyi ki..hem kendime..hem sana ayıracak vaktim olsun istiyorum...hep birlikte...

İLKAY dedi ki...

Tanyam...
Sabah öyle kendi eski yazdıklarıma dalmışken senin bir iki yorumuna denk geldim sonra da bu postunu okudum zaman ne acayip bir şey dedim içimden...
Sen bir şey için bence böyle yap falan demişsin yorumda bende sen bir hamile ol doğur bak ben sana ne akıllar vereceğim demişim...

Ama şimdi bakıyorum verecek aklım pek yokmuş. İkinci çocuğumda bile farediyorum ki bazı şeyleri unutmuşum el yordamıyla kendi kendime öğreniyorum.

Süt olayına ben ikisine de karşı değilim hem emzirdim hem biberonla babaısna ananesine verdirdim hatta eksik kaldığında aptamille bile takviye ettim ama haklısın sadece sana bağımlı olduğunu düşünmek bir süre sonra yapacak işin olmasa bile fazlasıyla bağlayıcı geliyor. Her halikarda sende eminim doğal olandan yana olacaksın ama diğer alternatiflerde işine yaradığı sürece ne istersen onu yap bence. Biberon için cam olanları öneriyorlar aventin türkiyeye yurtdışaında sattığı ürünleri getirtmediğini duydum. Bilgine gerçi ben bunu aldıkdan sonra okudum ama hala avent kullanıyorum:P Bence sen üçtane cam biberon al 0 aylık olan uçludan sonra ihtiyacınız arttıkça biberonun baş kısmını değiştirirsiniz:)

Bakıcı meselesi benim kötü deneyimlerim olduğundan ve ön sezilerime güvenmemeyi tercih ettiğimden o dönemde sıkıntı yaşadım bir dolu o lohusa halimle. Bence erken başlasın bebek için değil ama senin alışman açısından en doğrusu belki 1 ay kala. Yabancılar genellikle vize problemlerinden dolayı max 6 ay yaşıyorlar bir evde sonra bir gidiyor birdaha bekle ki gelsin. Umarım kafanaıza göre iyi birini bulursunuz...

Aa anlatacak ne çok lafım varmış birinin sormasını bekliyormuşum. Ama ben veya başkası ne anlatırsa anlatsın doğdukdan sonra aliş bey sen zaten kafana göre takılacaksın benden söylemesi.

O minik adan ilk saniyeden seni bilmiş bir anne kılacak çünkü. Ve pek çok şeyide birlikde öğreneceksiniz.

bir demet feslegen dedi ki...

Merhaba..
4 yıllık bir anne olarak, tavsiyelerim :
Eğer anne sütü vermeyi düşünüyorsanız biberon almanıza gerek yok.. Önceden alma gibi durumlara da ihtiyaç yok, hastanede zaten sizin için her türlü konfor sağlanacak..
Anne sütü mucizedir,gerek olmadığı sürece biberon düşünmeyin bence..
Ama zaruri durumlarda yapacak birşey yok tabii..
Ben hiç kullanmadığım için marka tavsiye edemeyeceğim..
Herşey gönlünüzce olur umarım..
sevgiler

huysuz dedi ki...

sevgili tanya,

en önemlisi BPA konusu. Nuby markasında BPA yok bildiğim kadarıyla....

uygarimizlahayat dedi ki...

Tanyam 8 aylık bir bebe annesi olarak 2. hamileliği hiçççççççççççççççççççççç düşünmüyorken, senin bu resimleri görüp çatır çatır çatlıyorum, hamileliğin keyfini sürememiş (istifra etmekten :((() ben özeniyorum yahu hehehehe... Biberon konusunda kesinlikle ve kesinlikle Dr. Browns sebebini de açıklayabilirim :))) Bebeklerde ilk 3-4 ay gaz sorunu yaşanıyor, diğer biberonlarda süt bebeğin ağzına birden aktığı için gaz sorununu tetikliyor fakat Dr. Browns biberonlarının içinde sütün akışını yavaşlatan aparatlar var, işte bu yüzden hiçbir öneriyi dinlemeyip kesinlikle ve kesinlikle Dr. Browns alıyorsun, tecrübeyle sabittir :))) Rumuz : 5,5 ay gaz sorunu yaşamış bebişin annesi :)))

huysuz dedi ki...

unutmadan, bakıcı almayı düşünüyorsan doğumdan önce ya da doğumla beraber almayı düşünmeni tavsiye ederim. 2 yıllık anneyim, sanırım bakıcı konusunda tek hayıflandığım şey bu oldu benim... zira burada bebeğin bakıcıya alışmasından çok, bakıcnın bebeğe 'doğumundan itibaren' bakıyor olması önem kazanıyor. inan, çok daha iyi olur.

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

tanyam senin biberon ne olacak acaba ile ilgili yazdığını gördüm ya ..artık ölsemde gam yemem :) çok şükür bu günleri de gördük yafuu :)

Asortik Krep dedi ki...

Bende Taş devri annelerinden sayılırım ama (onyedi yaşında benim oğluş) yinede bu konuyu( http://berceste.blogspot.com/2009/07/bpa-ve-tehlikeye-giren-hayatlar.html) okumadan biberon sahibi olmamak lazım, bakıcı olsun zaten ama arkadaşların demek istediği sanırım iki ay öncesine gerek yok,doğduğunda işe başlasın yeter.
Birde emzirme konusunda şunu söylemek isterim ki emzirmek diğer konularında ötesinde önemli bir olgu, bu konuda dikkat çekmek isterim. Yani çocuğun anne kucağında hissettiği mutluluk bir biberona denk gelir mi..?(Birde bu çocuk anne karnında yoga yapan bir birey ,anne babaya bakarsak sizden on kat duyarlı olacağına da bahse girerim bu konularda :) En azından altı ay bu mutluluğu çok görmemek gerekir diyorum.. Sağlık açısından da önemli ama psikolojik yönüne daha ayrı önem vereceğinizi düşündüğümden bu dikkat çekiş :)
Annelere çok karışanlara çok kızan biri olarak sadece paylaşmak istedim.. Gereğine siz karar vereceksiniz.

defneyleyasamak dedi ki...

bpa konusu benim de kafama takıldı simdi :(

sen biberonu alsan bile bazen damak yapısına uyum göstermeyebilir tanyacım. ben de dogumdan önce almıstım 2-3 adet, agzını bile sürmedi. senin meme ucuna göre (ne bicim muhabbettir bu ya) biberon emziğini ve hatta yalancı emziği seçecektir.

bu konular için bosuna yoruyorsun o güzel kafanı emin ol. git u2 dinle sen. dogurunca bir günde secersin. bu bebek marketler saskına cevirir insanı...

oytunla hayat dedi ki...

pembişli halin süper, içindeki süper, göbiş daha da süper :)Bu biiiirrrrr

Biberon konusunda kafana yatan evet bir tane al kendini rahatlatmak için ama emzik ve biberon alımlarını miniş doğduktan sonraya ertele derim ben sana. Neden dersen bu minişlerin ne isteyeceği hiç belli olmuyor emiş, memeyi kapış durumlarına göre karar verirsin derim ben. Bu arada ben avent kullandım memnunda kaldım ama süreç eski yeni şeylerde çıkmış bu ikiiiiiiiiiii

Bakıcı konusunda kesinlikle doğru zamanlama. Benim her ne kadar annemden dolayı bakıcı sorunum olmadıysada arkadaşlarımdan biliyorum ilk önce bakıcıyı kendi içine sindirmelisin o da tabi zaman istiyor. Ama en önemlisi bence bu zaman diliminde çok iyi takip et hatta gizli kamera bile koy derim ben işi abartarak. Belki özel hayata müdahale gibi gelebilir ama bebeğin güvenliği için bence çok önemli derim buda üççççççç

Tabi bunla tamamen bence :)

sevgiyle kal canım

Verda dedi ki...

Ay not düşmek istedim... Anne sütünüde biberonla verme ihtiyacı duyabilrsin. Dolayısıyla anne sütü vereceğin için kutsallık mutsallık lafları başka... Ben hala kendi sütümü dr browns biberonları ile veriyorum. Yani anne sütü verenin biberona ihtiyacı olmayacağı diye birşey yok. Biberonların da en iyisi tartışmasız Dr Browns. Gaz sorunu olacak! Bu gaz sorununu en güzel dr brownslar minimize ediyor. Başka dinleme. Biliyorum. Bakıcıyıda tut. Oh. Canım. Bize de gelin.

HaNdE... dedi ki...

Tanya'cığım,

Biberon seçimi hakikaten zor..Yani onun ağzına uygun olanı deneye yanıla buluyorsun bir zaman sonra.Ben 19 ay emziren bir anneyim, Naz 6.ayında tanıştı biberonla ben işe başlayınca.O yüzden kauçuktu silikondu damaklıydı damaksızdı çok deneme yanılma yaptık.
Tabii ki sen bir kaç ay anne kokusundan, anne sütünden mahrum etmeyeceksin tontişini eminim ki.Ama bir kaç sonra yeni doğan diye geçen anne sütü gibi ince ve az gelen, emme hazzını ve çene yapısını güçlendiren,ve şekil itibariyle yamuk olan gaz yapmayan biberonları tavsiye edebilirim.ben chicco'cuyumdur.Genelde chicco kullandım su ve Süt için .zaten ben işteyden günde 2 yada 3 posta içiyordu.
bakıcı meselesine hiç yorum yapmiim :) ziraa o konularda manyak ötesi paranoyak bir anneyimdir.Kendi moralimi hep bozarım.sana zararım dokunsun pek istemem :))))

herşeyin en başta hayırlısı, sağlıklısı olsun dilerim.

mermaid dedi ki...

kedicikleri yerim.

keLemek dedi ki...

biberonu bilmemde ben alişe bakarım yahu (:
bayılıyorum bebeklere bayılıyor..

Defnenin Annesi dedi ki...

Sevgili tugba hakli... Sen git U2 dinle :-) Her cocuk farkli emzik ve biberon tercih ediyor. Denemeden almamak lazim. Biz Avent biberon, biberon icitisici, annesütü saklama kaplarini kullandik. Ve de cok memnun kaldik... BPA icermiyorlar....

Birde almanyada eczanelerde satilan "vierwindeöl" diye yag var (rezene kimyon yagi), karin agrisi ve gaz sancisi icin. Ebelerin ve doktorlarinda önerdigi bir masaj yagi.

Birde homeopathy hakkinda birseyler okudun mu bilmiyorum. Dogumdan sonra plazentadan bir parca alarak bebege uygun globulli yaptirabiliyorsun. Bunu almanyada sadece belli eczaneler yapiyor. Türkiyede yapiliyor mu bilmiyorum. Yaptiran aileler cok ama cok memnundular. Defne erken dogdugu icin ve acil bir durum oldugu icin biz ne yazik ki yaptiramaktik.

Tanya's dedi ki...

Ilkaycım,

Biberonların başları değişiyorsa süper bilgi oldu bu bana...

Eski postlara gelnce sen hamile ben hayta idim o zamanlar hahahyt..şimdi sen ikinci kez anne ben hamile..hayat işte dedikleri bu..

Bakıcı konusunda ise ben erken başlatmak taraftarıyım..birde doğum sonrası oldu olmadı septik gibi o işlere vakit ayıramayabilirim..üstelikte beni bekleyen bir işim de varken...

Haa elbette oğlan gelince yolumuzu bulacağız ama ben hazırsızlık olmak istemiyorum sadece...

Öpücük

Tanya's dedi ki...

Eda,

Anne sütü vermeyi elbette düşünüyorum ama göreceli olarak bunu biberonla da yapmayı düşünüyorum...o yüzden hazırlıklı olmak manasında eve bir biberon kolleksiyonu ihtiyacım var zannedersem...özellikle public yerlerde memeyi acıp vereceğimi düşünmüyorum..sırf doğal diye hehehe..utanç...o yüzdendir ki biberona ihtiyac kesin var..hmm..cam..evet evet...

Ay bin teşekkür ederim sana ben...

Tanya's dedi ki...

Eda,

Ben acil durumlarda emzirmek yerine biberonu tercih edebilirim..özellikle de iş yaşamım düşünüdüğünde..arayışımın sebebi de budur...

Yoksa anne sütü ile beslenmesi taraftarıyım bebeklerin...

Çok teşekkürler, sevgiler,

Tanya's dedi ki...

Huysuz,

BPA konusunun önemini anladım..biraz araştırayım iyisi mi?

zeya dedi ki...

bu konulara pek Fransız kaldım ben :):) ne yapıp ettiğini not tut ya da aklıda tut ki zır zır sorayım sana zamanı gelince :):):)

Kadıköy belediyesine ileteyim ben isteklerini resimli resimli birazdan :):) Cadde esnafının yaptığı bir çok klube var sokak hayvanlarına öyle iyi bakıyor ki bir kaç dükkan bayılıyorum.

öpüyorumm

Özgür Turan dedi ki...

Bakıcı için soruşturuyorum halen. bence 1 ay önce başlat. Biberon ise hiç bilmem dedim ya önceden de sana, ne biberon ne emzik kullandık biz. Ama tavsiyeler güzel bak.Yorumlara koptum bu arada! Ne güzel şey bu blog dünyası yaa!

laleninbahcesi dedi ki...

Biberon önerim , daha ileri aylarda kullanmak için geliştirilmiş olan kaşık biberon , mutlaka bulundurun. Birde çocukların eline meyva verebilmek için tüllü falan aparatlar var ondan da:)))

Bakıcı konusundaki önerim, çocuk gelişim mezunu olanlar var ya da liseden sonra iki yıllık anaokulu öğretmenliği eğitimi alanlar var. Okullrda öğretmen yardımcısı olarak çalışmaktansa evlerde çalışmayı tercih ediyorlar, tabi bir tek çocuk bakımı ile uğraşmak şartıyla.
Matüre diye bir kurum vardı bu konuda çok profösyenelce çalışan, sürekli anne baba ve çalışan ile ilişkide bulunan , çalışanların çoğu yüksek okul mezunu ve sürekli seminerleri oluyordu. Acaba hala var mı, bi araştırın isterseniz, beş- altı yıl önce falan seminerlerine katılmıştım ODTÜ den hocalar gelmişti.

Kolay gelsin...

laleninbahcesi dedi ki...

http://www.mature.com.tr/
bu adresten matüreye ulaşabilir, araştırabilirsiniz.

Sevgilerimle

Tanya's dedi ki...

Uygarımızla Hayat,


Ah ben pek keyifli bir hamileilk geciriyorum..o yüzden de hergün pozlar veriyorum..Canım Tuğbamla çalışabiliyorum..robadan elbiselere karşıyım...göbeğimi geriyorum anlayacağım.

Dr. Brownslar tamamdır...cumartesi alışverişteyim..

Tanya's dedi ki...

Huysuz,

Doğumla beraber değil de doğumdan önce başlatayımdayım ben..zira birde uyumlanma dönemi var..aile için..bebekten önce..araştırıyorum halen...birilerini bulsam yarın başlatabilirim...

Tanya's dedi ki...

Elçincim,

Aha anatemada neler yazıyorum bir bilsen hehehe.

Tanya's dedi ki...

Asortikcim,

Vay taş devri ne demek..başımızın tacısın sen...en eski anne..(sanırım)

Hemen okuyacağım verdiğin adresi...

Ben yanlış anlaşıldım galiba..bebeğe süt vermeyeyim demiyorum ben sadece kucağımda da olsun ama biberonla verme..babasının verme özgürlüğü olsun istiyorum...arayışımın sebebi budur...yogada paylaşmayı öğrendim ya bebeği de paylaşıcam hehehe..

Bakıcı konusuna gelince..eve yeni bir bebek gelirken birde bakıcıya alışmak zor olabilir diye düşündüğümden bakıcıyı az daha erken başlatmayı daha uygun görüyorum..

Tanya's dedi ki...

Tuğbacım,

Ahahahyt..ben yarılıyorum burda..meme ucumun deşifre olacağı hiç aklıma gelmezdi...

Elbette doğduktan sonra belirginleşecek herşey ama ben hazır olmak adına yine de Dr.Browns..cam...0-3 aylık bişiler almayı öğrendim yorumlardan..

U2yu hala dinliyorum desem..döne döne...hahahyt..

Kucak...
PS-Dünkü fotoğraf önerisine bu yorumdan yeni bir fikir geldi aklıma hehehe.

Tanya's dedi ki...

Şebnemcim,

Pembe cok komik..üzerinde domuzlar var yahu...

Biberon önlem olarak istiyorum..alayım kenata koyayım..oğlana uyar uymaz sonrasına bakarım da o gün geldiğinde japon gibi kalmayayım ortamda..

Ah bakıcı konusunda evet destek cok iyi...hem bebeğe hemde evde yeni birine alışmak çok zor..o yüzden bir bakıcıya daha erken alışmak..olmazsa değiştirebilmek gibi bir şansım olmasını gözardı edemeyeceğim....yihuuuu...

PS-ne gizli kamerası yahu...açık kamera..turkcellde gözler var..telefondan bağlanıyorsun..mahremiyet değil ki bu..bebeğe bakış...kontrol...bakıcı annem olsa dert değil ama güveni de birşeyle desteklemek gerek değil mi ama...

Tanya's dedi ki...

Verdacım,

Zaten anne sütünü biberonla verebileyim peşindeyim aslında..yoksa mama vereyim ilk doğduğunda değil..bir orta yol bulayım...kendim için diye...

Bakıcı tamam..biberon cumartesi alınıyor...

Kucak..

Tanya's dedi ki...

Hande,
Elbette doğduktan sonra şekillenecek herşey ama ben önceden hazırlıklı olmayı sevdiğimden bir iki tane alayım..hazır olayım diyorum.

Birde işe de on and off biraz erken dönmek istiyorum..6 ay evde olmam mümkün değil anlayacağın...

Bakıcı meselesine gelince..umarım dilediğim gibi olur herşey..

Sevgiler,

Tanya's dedi ki...

Denizkızım,

Kedicikler kaynadı biberon meselesi arasında..ama o kadar tatlıydılar ki...evleri vardı yahu..ötesi var mı..

Tanya's dedi ki...

Kelebek,

Ben aparatları hazır ederim..sen yeter ki gel bak ALişe...

Tanya's dedi ki...

Defnenin Annesi,

U2 dinlemeye devam ediyorum hahahyt...

Aaa kremi not ettim...

Bu arada homeopathy ile ilgileniyorum ve dediğin son derece enteresan geldi..bir arkadaşım homeopat..akşama arayacağım...

Bin teşekkür...

Tanya's dedi ki...

Zeyacım,

İnanki senin kadar Fransızım ben hehehe.

Aaa belediyeye iletsene..şahaneydi..ben daha cok foto cekebilirim isterlerse..ve bu soğuklarda şahane çözüm olurlar..

Öpüyoruuum.

Tanya's dedi ki...

Özgürcüm,

Başladım ben görüşmeye...mart başı başlasın diye istiyorum..

Ah o yorumlar ne faydalı oldu şimdi bana biliyor musun...iyi varsın be Blög diyorum burda..

Tanya's dedi ki...

Lalenin bahcesi,

Matureyi biliyorum..Email de attım ama dönen olmadı...birde telefon ile deneyeceğim ama onlar yatılı öğretmen göndermiyorlar..sadece ev öğretmeni..yine de şansımı deniyorum..

Çok teşekkürler...

sinem dedi ki...

biberon 2 yılda toplasan 10 defa kullanmamışızdır ve senin dediğin gibi bir kolleksiyonum vardı, ama sürekli yapışık yaşadığımızdan değil bizimki hiç bir çeşit biberonu sevmediğinden..
4 aylıktı çalışmaya başladığımda ve çay kaşığıyla süt içiyordu, şimdi de bardakla içiyor :)
hepsi bir çeşit oluyor o yüzden beklemekte fayda var derim..
ama bakıcı konusunda bekleme bence de alışmak ve alışması en güzeli..
ne güzelmiş kedi evleri bayıldım..
karlı havalarda özellikle bir kap yiyecek bişeyler şart, ne iyi oldu hatırlattığın..

Tanya's dedi ki...

Sinem,

Eee seninki iyimiş yahu..keşke hemen bardağa gecseler hahahyt..farklı şeyler duymak cok iyi geldi bak şimdi.

Kedi evleri şahane...akşama bir kaba biraz mama..kapının önüne bakalım o zaman...

Unknown dedi ki...

ben henüz anne değilim ama ben yazacaktık asortik ablam belirtmiş istersen çok iyi araştır derim tanyacığım şu cam biberonları :) hem daha vaktin var karar verirsin bir bebiş sağ sağlim kollarına gelsin de :) fotoların yine harika ne çılgınsın sen yahu hiç yaşlanmazsın vallahi :)
sevgiler...

Merve dedi ki...

Biberonsa Avent :)

Unknown dedi ki...

Merhaba sevgili Tanya:)
Tanya diyorum umarim kizmazsin:)) cunku o kadar uzun suredir takip ediyorum ki artik sanki uzaktaki arkadasim gibisiniz!Size ilk kez yorum yaziyorum sevgili Ersin bey`e bir,iki kez yorum birakmistim harika yazilari icin ve size de selamlarimi iletmistim:)Benim bir blogum yok ben kacak okuyucuyum anliyacaginiz:)) annede degilim o zaman ne diye yaziyosu diceksiniz simdi ama biraz merakli bir kisiligim ve bu BPA FREE denilen madde gercekten cok onemli bunu biliyorum ve bir psikologum bakicinin biraz erken baslamasi her 3 nuz acisindan da fevkalade onemli anne adaylari her ne kadar degissede kisiden kisiye dogumun ilk zamanlari biraz fazla korumaci olabiliyorlar ve haliyle bebeklerine zarar gelecegini dusunup kimseye emanet edememe gibi bir durum yasayabiliyorlar ki bu ilerde bir cok probleme yol acabilir hem bebek annesiz yapamaz hale gelebilir hem anne zamansizliktan cildirma noktasina gelebilir bakicinin erken alinmasi kendi yontemlerinizi ve aliskanliklarinizi Alis gelmeden sindire sindire ona ogretmek icin cok yerinde bir karar cunku bebek geldikten sonra zaten bir sure anne ve bebek birbirine alisma sureci yasayacak daha dogrusu Alis kurallari belirleyecek ve ev halki askeri duzende ona hizmet edecek:) o yuzden bakiciyla siz Alis gelmeden bir uyum surecine girerseniz her sey daha sakin ve huzurlu olabilir.Zaten ben eminim ki siz cok buyuk bir lohusalik problemi yasamayacaksiniz hem surekli bedenini dinleyen ona bakan hem ruhunu besleyen bir anne oyle kuyulara dusmez dusse bile super bir baba olacak Ersin bey dibe vurmadan sizi yakalayacaktir:))

Bu arada cok uzun oldu ama ben de Alis`e bakmaya talibim Atina uzak biraz ama ne yapalim :))

Ersin bey hatirlar belki ben Atina`da yasiyorum ve sizleri beklerim artik 3 kisi olarak:)

Sevgiyle kalin!
Not:Herhangi bir konuda(psikoloji ile ilgili yani:)) yardimim olursa lutfen konusalim.

Kendinize esinize ve kucuk kuzu`ya iyi bakin...

çınar dedi ki...

tanyacığım senin sayende bizde ilerisi için çoook şey öğreniyoruz ne kadar güzel bu blog olayı...sen herşeyi yaz ki böyle bilgilenelim

eso dedi ki...

heyyt be tanyam hamile olurmuşda biberon sorarmışş.oyy oyyy..keşke yardımcı olabilsem ama nafile hala teenage gibi geziyoz valla:):)ne biberondan haberim ola nede bakıcıdan ama...okuyayım bakalım yorumları bigün bizede lazım olcak...öptümm seni.. beni hep merak et.. sev... ben seni çok seviyommm....

Hayatın Ressamı dedi ki...

o göbeği çok zaman açık görüyorum.aliş için zararlı .
kendin içinde zararlı doktorumuz böbrekleri korumanın yollarından birininde belin kapalı kalması diyor.yani biraz dikkat et üzme beni.
senin her halin lokum.
birde çocuğum yok ama manevi bir oğlum var .onada her çeşitini aldık anneciğiyle damaklı damaksız,kauçuk vs. vs. doruk bir doğgu.tırt olduk hiç birini alımıyor.tam anlamıyla çekemiyor doktora gittik doğumdan önce almanın hata olduğunu söyledi.sonunda eczanede satılan nrmal bir tek biberonla büyüdü başlığını değiştirdik arada.yani acele etme elinde patlamasın.
alişin keyfi ne isterse neyi çekebilirse o zaman al.

Tanya's dedi ki...

Burcu,

Cam biberon benim de aklıma yatanlardaççevde plastik kullanmazken bebeğe plastik almam gibime geliyor...

Hehehe...hamileyim ya tozuttum..bayılıyorum göbekli hallere..hedefte yaşlanmamak zaten.

Tanya's dedi ki...

Merve,

Birde BPA konusu varmış baksana..aventler bpa free değiller...ahanda listesi şurda..yeni buldum...

http://babyproducts.about.com/od/feedingdrinks/tp/BPA_free_baby_bottles.htm

Tanya's dedi ki...

Sevgili Derya,

Öncelikle Atinaya sevgiler..atinayı sevgili de bende cok severiz..ve elbette sizin selamlarınız bana hep geldi..

Haziranda Atinada olacağız..sizi de mutlak aramak isteriz..

Bakıcı ile tavsyelere cok teşekkürler..benim de düşündüğüm öncelikle sevgili ve benim bakıcı ile uyumlanmamız..alışmamız birbirimize..en basidi bizim yeme alışkanlıklarımız blile çoğu aileden farklı...insan aç kalabilir hahahyt...ben şubat gibi başlatmayı düşünüyorum..bbulabilirsem elbet..cok erken değil bizce de..ama bir bilirkişiden teyid almak iyi oldu elbette.

Hiç merak etmeyin Atinaya ALişle gelirsek gözümüz arkada kalmadan size bırakırız..Kolonakiyi öğretirsiniz oğlana hahahyt.

Sevgiyle kucaklarım...

Tanya's dedi ki...

Çınar,

Yaşasın blog diyorum ben şu anda..ne alacağımı biliyorum...dostlar sağolsunlar..

Tanya's dedi ki...

Esocum,

Yahu biz bin yaşında hala teenage gibi geziyoruz...en güzeli..aliş gelince de gezeceğiz...

Ben seni hep merak ediyorum deli kız..

Tanya's dedi ki...

Sihirlicim,

Evet göbek açık sorun bende..hep böyle gezdiğimden herşeyim düdük gibi..elim de uzunlara gitmiyor...ama söz dikkat edeceğim..

Biberon ise..içimi rahatlatmak için ben 2 tane alayım da sonra nasıl tırt olduğunu anlatırım sana hahahyt.

Öpüyorum kocaman sizi..

zeynep dedi ki...

çok yorum var o yüzden yazıldı mı bilmem ama ne alırsanız alın, içinde BPA olmayan biberonlardan alın.

Tanya's dedi ki...

Zeynep,

BPA konusunda eğitildim..BPAsız biberon markaları tespitlendi..bunlar içinde en iyisi kimmiş öğrenildi..doğuma hazırım hahahyt...

bir demet feslegen dedi ki...

Ay ne hoş heyecanlar değil mi :)
Aslında ben max. alabileceğim kadar ücretsiz izin kullanmıştım ve yaklaşık 1.5 yıl evdeydim, o yüzden dışarıda hiç ihtiyacım olmamıştı.
Evde geçen bir hayatla, eş zamanlı çalışan anne için elbette biberona ihtiyaç olur canımcım. Herkesin içinde emzirme konusuna gelince, doğumdan sonra tuhaf bir hale dönüşüyosun, utanma gibi bir şey kalmıyo, annelik içgüdüsüyle, bir örtü örtüyosun kapatıyorsun ve kimseyi takmıyorsun :)
Haaa şu da çok önemliii ben bundan çok yandım da..
İlk aylarda biberon ve yalancı memeye alışmayan çocuk, bir müddet sonra sen vermek istesen de reddediyor ve almıyor, aman dikkat.. :)
Sonra ben gibi 22 ayda zor bırakırsınız :))

Tanya's dedi ki...

Eda,

Benim derdim izin değil aslında..iş hayatından 1.5 yıl kadar uzak kalamam ben..neredeyse 20 yıldır çalışıyorum..annelik içimdeki iş kadınını öldürür mü ondan emin değilim heheh.

Hah demekki erkenden emzik ve biberona alıştırmak gerek..yoksa mümkün değil..memeye yapışık gezer oğlan ki bu da anneyi bozabilir.

Bakalım public yerlerde emzirmekle ilgili fikirlerim aynı ama göreceğiz..doğumdan sonra anlatırım..vapurda emzirdim diye hahahyt...

Berceste dedi ki...

67 yoruma soooyle bir gozucu ile baktim :) Asortik Krebime tesekkur ederim. Eger yaziyi okuduysaniz BPA free olanlar neden onemli anlamissinizdir. Gene Avent neden alinmamali o da anlasilmistir sanirim :(((( Ben su anda cam biberon kullaniyorum bizim kucumene. Anne sutu mutlaka ama mutlaka verilmeli. Dunya saglik orgutu dahil 2 yasina kadar onerilmekte! Bizim kucumen gibi anneyi reddedenler de ne yazik ki biberona mahkum kalmakta. O yuzden sut sagma makinasi ve yedek bir biberona ihtiyac var. Cam biberon onerimle birlikte emzik de mutlaka silikon olmali, lateks olmamali diyorum. Zira bazi bebeklerin lateks alerjisi olabiliyormus. Emzikler ilk uc ay ve sonrasinda delik sayisi ve boyutuna gore siralaniyorlar. Zaten zamanin geldigini bebegin emis hizindan da anlayabiliyorsunuz. Eger plastik olsun diyorsaniz da bu markaya bir bakin http://www.tommeetippee.co.uk/ hem kolik icin onlem almislar hem de anne gogsunu taklit etmisler design olarak. Yikamasi biraz mesakkatli ama aklinizda bulunsun. Zor is bu konularda karar vermek, benim icin en kolayi araba olmustu ki onda da sizinle Anatema'da gorustugumuz uzere hemfikiriz degil mi ;-)

gezergen dedi ki...

Ben bu konuda bir yorum yapamasam da http://www.anneyiz.biz/haber/emzirmenin-yararlari_hbs1457.html makale paylaşıp katkıda bulunabilirim herhalde...

Tanya's dedi ki...

Berceste,

Ah bilgiler için cok teşekkür ederim..Asortik saolsun...Bloğu okudum...Avent konusu tamamen anlaşıldı uzak duruyorum..

Ben hazırlık için Dr. Brownsların BPA free olanlarından başlangıç seti siparişimi verdim bekliyorum şimdilik...ama bebek gelince herşey şekillenecek..benimkisi içimi rahatlatma..herşeyim hazır diyebilmek için şu anda..

Araba tamamdır..bende verdim siparişi..şahane hemde...

Tanya's dedi ki...

Gezergen,

Hemen makaleyi okuyorum..