Perşembe, Nisan 21, 2011

Neee Doğumgünü mü dediniz?

Estim akıllı der annem bana..aklıma eseni yaptığımdan..çok takmadığımdan gelenek görenek..şu yaşıma geldim hala da gelenek görenek dediler mi hemen ikilerim ortamdan..bunların çeşitlemeleri var elbette,aşırı geleneksel işler, gınalar, gelin hamamları, sünnetler, salonlara tıkışılan düğünler mesela...amanın...derhal.

Oğlan dünyaya geldi, sünnet birinci gün..çat..cemiyet mi...ahahaha...ben almayayım..annemin içi sızladı biraz ama şimdi ne iyi ettiniz der durur.

Şimdi birde gelenekselci gibi durmayan ekibin yaptıkları var ki onlar daha tüylerimi dikelendiriyor, yapacaksan yukarıdakilerden yap di mi?..Türküz nihayetinde...ama baby shower, bebe duşu dediler mi mesela illet oluyorum..mevlüt yap..olması mı diş buğdayı var....bekarlığa veda..noldu canım..gelin hamamına burun kıvırırken bu daha mı amerikanvari?..bu kutlamalar daha mı cok eğlenceli..kapı gıcırtısına göbek atan bir milletiz biz..neden yabancılaştırınca daha havalı olacağını düşünürüz ki?

Neyseki olduğum gibi olmayı seviyorum ben..tıkışıp girmek zorunda kaldığımız kalıpları sevmiyorum, modernleştirme çabalarını da sevmiyorum. Abartılmış hiç birşeyi sevmediğim gibi...nasılsam öyleyim...düğün dernek sevmem...şu yaşıma kadar kimse sevdiremedi..bizim kendi düğünümüzü sevdim, uzak bir adada en sevdiklerimizle bir haftasonu kaçamağıydı....herkes vaktini verip gelmişti..iki gün keyif etmiştik.

Oğlanın doğumgünü var pazar günü mesela, babası, annesi, ananesi, dedesi ve teyzesiyle kutlayacak. Ve doğumgünlerinin cekirdek aile ile kutlanan günler olduğunu öğretmeye gayret edeceğim, birbirinden alakasız insanları bir araya getireceğime, sevgiyi hissetmesine yardım edeceğim, çocuklarının eğlenmesi paravanının arkasına saklanmış dedikodu meraklısı annelerle vakit geçirtmek yerine o şahane kutlamada..o mucizeyi biz kutlayacağız önce..biliyorum ki okul vakti keldiğinde benim duvarlarım yıkılacak..ve spiderman pastalara mahkum olacağım kısa derslere sıkıştırılmış..ama o zamana dek..dolce vitamızı yaşayacağız biz keyifle.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

bayılıyorum her zaman ki gibi şu fikirlerine desteklediğin yapış olduğun herşeye :) daha önce söylemişmiydim :)) ne güzelsiniz öyle siz anne oğul :) yorumlara acılmış burası çok sevindim sevgiler...

Tanya's dedi ki...

Burcu,
Ben bazen antipatik olabiliyorum ama tüm anneleri eve doluşturup dedikodu yapılan bir birinci yaş kutlaması beni bozardı..ailecek gülüp en cokta Alişin eğlendiği bir doüumgünü kutladık biz:)

Yarın yemek?