Salı, Kasım 30, 2010

Kamuoyu araştırması

Kanada'dayken yemedik içmedik elbette kumaş bez satan Diaper-eez mağazasına toplaşıp gittik. Ben bu kadar çok kumaş bezi hayatımda bir arada görmedim. Aman yarabbim çeşit çeşit renk renk, boy boy, kızına erkeğine göre. Gözlerim yuvalarından fırladı. Ama aldım mı? Hayır almadım, zira bir set, yani bir sızdırmaz kilot, bir ara kilot ve bir ara bezinden oluşan takım, ki bunlardan en az 15 adet olmalı bir insan yavrusunda, 23 (yazı ile yirmiüç) ((ara parantez çüş)) Kanada doları idi. Vergisi kur farkı falan 30 amerikan dolarını bulurdu, ben burda az daha kassam biraz daha eklesem üstüne 5'li set alıyorum canım nappoint'ten. Zaten dükkan sahibi ile sohbetimiz esnasında, en iyi kumaşların Türkiye'de üretildiğini, eğer Türksek buradan almanın delilik olduğunu da söyleyince pek bir keyiflendim. Eee bizde zaten her boy çeşit çeşit var.

Ben Diaper-eez'den oğlana yoga matı, diş kaşıma şeysi, leke çıkarıcı, bummis marka disposable ara bezi, mobywrapımın üzerine takabilecek torba palto, alıştırma kilodu gibi ıvır kıvır alıp, dünya paraları bayılıp çıktım, alışverişimden çok memnunum.


Şimdi Kanada bu kadar pahallı iken birde bez yıkama servisleri var, önceki postlarımdan birinde ağlayarak anlatmıştım. Sistem şu şekil işliyor, bebeğin yaşına göre bezler kiralanıyor, her hafta yenileri gelyor ve siz arındırılmış kirlilerinizi yıkanmak üzere gönderiyosunuz, yani her hafta aynı bezleri kullanmıyorsunuz, ama temizlenmiş, sterilize edilmiş ve en önemlisi kurutulmuş bezleri popolara takabiliyorsunuz.

Ne dersiniz siz böyle bir uygulamaya dahil olur muydunuz? Unutmayın ki kağıt bezlerle dünyaya veriğimiz zararın bir köşesinden dönmekte fayda var!

Sırf bu posta yorum bırakılabilsin diye de yorumları açtım hehehe.