Salı, Ağustos 17, 2010

Ortaya karışık olmuş bu post...yeni annelikten...28/04/2010

Şimdi aklıme estikce sokağa çıkamadığımdan bakkaldan telefon yoluyla sipariş ile çarliston biber istedim..bakkalın çırağı biberleri getirdiğinde uzattığı torbayı görünce dumur oldum..evet biliyordum kadıköy belediyesinin uygulamasını..gönülden de destekliyordum..naylon torbaya son..çevreyle dost torbalara geçiş durumlarını ama mahallemizin bakkalının bunu uygulayacağını düşünmemiştim hiç...uygulamış..içim şenlendi bir anda...oh be dedim..ne güzel...

Ahanda gelen torba...mahallemizin bakkalı gururla sunar...



Sonra beni çok etkileyen bir fotoğraf geldi İlkaycığımdan...odaya geldiğimde Alişi kucağıma verdiklerinde doktorumun bizi izlemesi fotoları...dayanamıyorum birini buraya koyuyorum...yaptığı işten o kadar gururlu ve vakur ki..ben bayıldım...insanın işinden keyif alması gibi yok dedirten cinsten...İlkay'da fotoğraflamış...saolsun..varolsun...



Hamileliğe dair eklemek istediğim..sorulan bir iki konu var..belki birilerine yol olur diye iletmek istiyorum.

Tüm hamileliğim boyunca Şaşkınbakkal'daki alt geçitteki aktarın yaptığı çatlak önleyici yağlardan kullandım..bir kez kozmetik denedim fakat memnun kalmadım. İçeriği aşağı yukarı şöyle: susam yağı, jojoba yağı, kakao yağı, badem yağı, zeytin yağı, kayısı yağı ve muhtelif güzel kokulu yağlar..3 aylık minik bidonlar halinde aldım ve pek ekonomik elbette...ve de elbette en doğalı...

Bu karışımı doğum sonrası kullanmaya devam ediyorum..zira rahim küçülüp göğüsler büyürken deformasyon olmasın diye...zira şu ana dek tek bir çatlak bile oluşmadı..yaza bikini ile çıkabilirim ortalara hehehe.

İlk 3 ay hariç tüm hamileiğim boyunca düzenli yoga yaptım..haftada biri kastetmiyorum..haftada 3,4 ve bazen 5 gün yogama devam ettim..bunun vücuduma faydası büyü oldu..şiddetle tavsiye ederim...muhtemelen az kilo almamın sebeplerinden biri de budur..

Tüm hamileliğim boyunce Taylan Kümeli ile yoluma devam ettim...amaç az kilo almak değil..kontrollü kilo almaktı..hamileliği 12 kilo ile bitirdim..Alişimiz 3820 gram doğdu..yediğim lahana ve pazılar oğlana gram olarak gitmiş demek ki...şu anda hamileiğe başladığım kilonun 5 kilo üstündeyim ve doktorumun tavsiyesi ile bir süre bu kiloda kalacağım..hem kendi sağlığım..hem oğlanın süt entegre tesislerinin tam kapasite ile çalışabilmesi için...

Ve evet süt veriyorum..bu hadise başka bir posta konu olacak nitelikte bir devrimdir..en kısa zamanda yazacağım..

Hiç yorum yok: