Salı, Ağustos 17, 2010

Kumaş bez..cevreyle dost...

Birgün bir bebek sahibi olursam onu mutlaka bezsiz yetiştirmeyi deneyeceğime dair kendime kendime bir söz vermiştim..sevgili ile yaptığımız onlarca yurtdışı seyahatte de bunun canlı örneklerini görmüştük...Bezsiz bebek demek bebeğin poposunun çıplak olmasından ziyade..hafif bezli olması...ama çiş ve kaka anlarında ebeveyn..bu anne de baba da olabilir..ile bebek arasında kurulacak bir iletişim sayesinde bebeğin uygun zamanlarda tuvalete tutmak üzerine kurulu..diğer anlarda da bir kazayı önlemek için bebeği bezleyebilirsiniz...

Bebeği bezleme konularına gelince kendimi farklı bir araştırmanın içinde buldum...kağıt bezlerin cevreye olan zararını bildiğimden bezsiz bebek modelini zaten denemeye karar vermmiştim..ve fakat kağıt bezlerin o çiş ve kakaları tutmaları için içerdiği kimyasalları okuduğumda ve bebeğe verdikleri zararı öğrendiğimde hayretim kat kat artmış..neden herkes hala kağıt bez kullanabiliyor diye düşünmüştüm...

Kumaş bez araştırmamda Türkiyeden kolaylıkla edinebileceğim iki marka çıktı karşıma..benim tercih ettiğim ürün babynap oldu...hem seceneklerinin fazlalığı hem de materyal çeşidi sebebiyle siparişimi verdim...Firma ile bağlantıya geçtiğimde ise aldığım bilgilerden..firmanın cevre bilinçinden..bizlere verdiği değerden etkilenmedim desem yalan olur...Ha bu arada bezlerin temizliği ile ilgili tüm deterjanları da firmadan temin edebiliyorsunuz..ben ettim...

Her bir bebek büyürken yaklaşık olarak 6000-9000 adet bez kullanıyormuş...büyüyen bebek sayısı ile çarpıp yılda ne kadar ettiğini siz varın hesaplayın artık..bunlar evsel atıklara karıştırıldığından da ya yakılarak..yada gömülerek imha ediliyormuş..yakıldığında ozona..gömüldüğünde yer altı kaynaklarına verdiği zarardan en azından ben kendi adıma sorumlu olmak istemiyorum...ha şu denebilir..."sen bir doğur bakalım..gazı memesi..maması derken..yer altı kaynakları aklına bile gelmeyecek"...ben en azından denemeye değer olduğunu...annem ve annanem becerdiğine göre bizlerin bu kadar bilinç ve altytapı ile bunu becerebileceğimize inanıyorum ve kağıt beze mümkün olduğunca HAYIR diyorum..çevre ile dostluk sadece kumaş torba kullanmakla olmuyor maalesef...Birde Hayır dediğim diğer konu apartmandaki bebeklerin kakaları ile aynı asansör de seyahat etmek...hiç kimseye ben bu eziyeti çektirmem...kendim çekiyorum biliyorum...

Uzun lafın kısası beni bilgiyle donatan sevgili Deniz KANCAN'a ve şahsında Ortadogu Teksture Iplik Tic.Ltd.Sirketi'ne cevreyle dost bu ürünleri Don Kişot gibi çarpışarak sundukları için teşekkürü borç bilirim...ve umid ediyorum Aliş'i kakası üzerinde mümkün olduğunca az oturtarak bizde hem kendisiyle ve çevresiyle dost bir bebek büyütebiliriz...


Benim sipariş yukarıda..ben bambu olanı tercih ettim..kendimde de mümkün olduğunca bambu kullandığımdan...en küçük boyu olan 1.5-4 kg değil...4-9 kg satın aldım...O bezleri kilotları..pofudukluklarını gördüm...ay ben bile kullanırım bunları dedim..o kadar enfes...


Hamilelik Halleri isimli çalışmamdan..

Hiç yorum yok: