Salı, Ağustos 17, 2010

Hamilelikte Yoga..



Benim şahsi fikrim hamilelik yogası diye birşeyin olmadığı..bunun tamamen ticari olduğudur...zira hamileler ve cocukla ilgili herşey sömürüye çok açık...o yüzden başlığı Hamile yogası olarak değil Hamilelikte Yoga olarak attım..içimdeki anarşist mi çıktı ortaya ne hehe...sevgili duymasın...ben uzundur yoga yapıyorum..kendime göre de yogayı hayatımın her alanına sokmaya gayret ediyorum..yogayı yapmaya değil..yaşamaya gayret ediyorum..Hocamın hep dediği gibi kırmızı ışıkta artık sinirlenmiyorsanız olmuşsunuzdur...öyle uçalım..kaçalım beklemiyorum..bu kadar dünyevi yaşarken..

Uzun lafın kısası..doktorum ve hocamın uzun itişmeleri sonucu hamilelikle birlikte ara vermiş bulunduğum yogaya 3 ayı tamamlayınca başlamama karar verildi...şimdi çok mutluyum..keyifliyim..hamile sınıfına girmiyorum..her zaman girdiğim sınıflara giriyorum...gözüm hocamda olmak kaydı ile göbeğimi sıkıştıran asanalardan..çok fazla esneme gerektiren asanalardan 7. aya kadar uzak durarak..özellikle nefes tekniklerine ağırlık vererek ve yüz üstü yatmayarak yapıyorum yogamı...her zaman hissettiğim gibi de son derece dingin ve huzurlu hissediyorum..ve eminim ki bunu içimde oluşmakta olan yeni beden de hissediyor..öyle ki bebeğin ilk hareketini bir yoga dersinde yere uzandığımda hissettim..mutluluğun tarifi yok elbette..

Yoganın hamililiğe desteği özellikle bedenini esnetmekte zorlanan hamilelerin esnekliği görmeleri..normal doğum yapmayı düşünen anne adaylarının nefes tekniklerini öğrenmeleri ve bunları doğumda kendilerine faydalı olabilecek şekilde kullanmayı öğrenmeleri..ve en önemlisi pelvik kaslarına hakim olmayı öğrenmeleri..ve yine normal doğumda bu hakimiyeti kullanabilmek...

Öte taraftan yoganın enerji vericiliği..çakralar üzerindeki etkileri..bireyi kendiyle barıştırması...ulaşacağı yere yol olması hamilelikte anne adayının kendini daha zinde..dingin.süper üstü hissetmesine faydalıdır..farkındalığın artması bebek ile olan iletişimi güçlendirirken..dinginlikte hamilelikte yaşanan hezeyanları en aza indirir.

Yukarıdaki fikirler tamamen kendime ait olup içlerinde biraz anarşist kıpırdanmalar barındırmaktadır...Hocam sürçi lisan ettim ise affola.

PS- Bu arada hamilelikteki baş danışmanımı aradım..yahu herkes bir doğum kursu peşinde...bebek bakımı kursu derdinde..ben öylece duruyorum sadece yoga yapıyorum dedim..güldü bana uzunca..bırak o işleri..vaktin varken bebeğin ilk yılı ile ilgili kitap oku dedi..hamileliğe bir etkin yok ama bebek geldiğinde aklında kalan en küçük bilgi kırıntısı sana kurtarıcı olucak..ve sadece yoga yap..nefes çalış dedi...okumaya başladım...what to expect serisinin bebeğin ilk yılı ile ilgili olanı...birde elbette baş danışmanın "Bebeğimin ilk yılı" kitabı...Şİmdiden Baş danışmana kocaman bir kucak ve teşekkür.

Hiç yorum yok: