Salı, Ağustos 17, 2010

BPA nedir? 16/07/2010

Hamilekyen biberon seçimi ile ilgili bir post yazmıştım. Ahanda şurda. Oradaki maillerden bir kısmı biberonların ve plastik eşyaların özellikle BPA içermeyen olması konusunda beni sıkı uyarmıştı...alık hamile olarak anlamamış ve araştırmıştım hemen...amanın BPA denen Bisphenol A maddesi..plastiğin olmazsa olmazı..

Hemen mini bir alıntı...kaynak şurası

" Birçok gıda ve içecek kutusunda, bazı tıbbi malzemelerde de kullanılan BPA, vücutta östrojen hormonunu taklit ediyor. ABD’de Ulusal Sağlık Enstitüleri’nde görevli bilim adamları, BPA’nın prostat ve beyin gelişimi üzerinde zararlı etkilere yol açabileceği, cenin, bebek ve çocuklarda hareket değişikliğine neden olabileceği uyarısında bulunmuştu.
İngiltere geçen yıl yapılan bir araştırma da bu kimyasalın vücutta yüksek seviyelerde bulunmasının, kalp hastalıkları, diyabet ve karaciğerde enzim bozukluklarıyla bağlantısı olduğunu ortaya koymuştu. "

Yabancı sitelerde ve sağlık örgütlerinde istemediğiniz kadar uyarı var BPAli ürün satın almayın diye. Dev markalar ellerinde kalan BPA içeren ürünleri üçüncüü dünya üülkelerine gazlıyorlar ve bilin bakalım Türkiye kaçıncı dünya ülkesi..evet maalesef, piyasadan satın aldığınız tüm ürünler BPA içeriyor, sizin herşeyden sakındığınız biricik bebeğiniz aslında dev firmalar tarafından zehirleniyor.

Ben Alişe BPA içeren hiç bir ürün almadım, herşeyi yurtdışına gittiğimde veya internet üzerinden satın aldım tüm anne adaylarına tavsiye ederim.

Bana bu BPA yazısını hatırlatıp yazdıran, birkaç post önceye yorum bırakan Savaş'a teşekkür ederim.

BPA nelerde olabilir..Emzik, biberon, plastik oyuncaklar, diş kaşıma aparatları, sterilizasyon makineleri ve aklıma gelmeyen onlarca plastik ürün..aman dikkat edin..mutlaka ürünlerin üzerini okuyun..BPA Free yazısı gördüklerinizi satın alın..eğer görürseniz elbette...durum akıllara zarar.

Hiç yorum yok: