Cuma, Mart 26, 2010

Yoga ve fakir edebiyatı...

Uzun yıllardır yoga ile ilgiliyim...hem duruşlar bazında hemde felsefesi anlamında kendimi geliştiriyor ve ruh-beden-zihin üçlüsünü bir dengeye oturtmaya çalışıyorum...kendi adıma da bu dengeyi hiçte fena olmayan bir şekilde kurdum ve bunu hayatıma da yansıtıyorum...veya buna ben inanıyorum...sonuç itibari ile hiç kimseye görüşleri sebebiyle yersiz eleştirilerde bulunmuyorum..yada bunu kendimde hak görmüyorum...uzanamıyorsam bir ciğere mundar demiyorum...basit bir örnekle kırmızı ışıkta mümkün olduğunca sinirlenmemeye..trafiği gözümde büyütmemeye çalışıyorum...biri randevusuna geçikirse insan halidir diyebiliyorum....ama ben elimden geleni yaptığım halde elimde olmayan sebeplerle de gecikirsem kahretmiyorum ve bu da bana 10 yıllık çalışmamın sonucunda artı bir değer gibi geliyor.

Neden olduğunu anlamadığım bir şekilde özellikle bizim memlekette yoga yanlış anlaşılıyor..yoga yapıyorsan eğer şıpıdık terlik ve şilebezi kıyafetler senle özdeşleşiveriyor...sevgili hocam hep bunu der....oysa ki yok öyle birşey..buradaki hayatını paran...ki bu paralar çalışılarak kazanılmış paralar..ve fırsatların elverdiği ölçüde iyi yaşayacaksın ki iyi ol..çevrene karşı da iyi ol..kocana..karına...sevgiline...evladına iyi ol..sonra toplumun diğer katmanlara iyi ol...illaki sefil hayatı yaşamaya gerek yoktur bunun için ve eğer paran ve imkanların yoksa da bunula kendini aşağılanmış hissetme...


Tercih ettiğin hayat biçimi de bunu yansıtır...seyahat biçimin...ev hayatın..herşey..çocuk yetiştirme tercihlerin..hepsi senin iyi olman üzerine kurulmuştur..önce BEN iyi olacağım...sonra diğerlerine iyilik yansıtacağım, ben iyi olayım ki benim kötü olmam sebebi ile başkalarının aklını fikrini zamanını boş yere harcamayayım...Ben iyi olayım ki gerekirse herkesin yardımına koşabileyim...

Ama görüyorum ki bazen gerçek hayat öyle olmuyor..sizi hiç tanımayan biri sırf yoga yapıyorsunuz ama fena da bir hayat yaşamıyorsunuz diye sizi eleştirebiliyor mesela...hiç gocunmadan..sizi tanımadan bilmeden...ee ne ki şimdi bu...yoga yapıyorsunuz diye sabır taşısınız ya...giydir gitsin..nasılsa ses etmez karşıdaki...nasılsa yogi..nasılsa sinirlenmez...ama en ufak bir eleştiride bulunursanız karşıdaki ağzına geleni söyleyebilir..nedense...

Ben bu durumlarda beni aşağıya çekenlerle ilişkimi derhal keserim...bu bir olay olabilir..kişi olabilir...beni her ne aşağı çekiyorsa kolayca görmezden gelebilirim elbette önce gerekli uğraşıyı veririm ama sonuç yoksa ...zira en önce BENİM iyi olmam gerek...ve ben bunu kendi yoga yolculuğumda öğrendim...hep diyorum..herkesin yolu ayrı ama varacağı yer aynı...siz deyin cennet ben diyeyim içindeki özbenlik...ve herkese kendi seyahatinde iyi yolculuklar...


Hindistan'da Ganj kenarında yoga...

PS-Bu yazı gecici olarak yorumlara kapanmıştır...aklına gelen..hak gören eleştiremesin diye hehehe...

Hiç yorum yok: