Çarşamba, Ocak 14, 2015

Teknoloji mi dediniz?!

İmtihanlarım hiç bitmiyor bu aralar. Şu anda da teknoloji ile bir imtihanım var, düşman başına. Yıllardır bir eski bilgisayardan yenisine gelen milyar adet fotoğrafı yine bir yeni bilgisayara aktarıyorum. Belgelerimin tamamını aktarmadım, sadece günel kullandıklarımı aktardım, şirketin tüm yedekleri, eski çalışanlarının yedeklerini ben tutmuşum byunca yıl, haliyle ne bilgisayar alsam zamanla yavaşlamış durmuş. Bu yeni bilgisayara o yüzden güncel dosyalaramı aldım sadece, ama fotoğraflarımızın tamamını aktarıyorum.

Vardığım sonuç:

Dijital kamera sacmalığına bir son verelim, telefonlarımızla fotoğraf çekmeyelim, analog fotoğraf makineleri popüler olsun yine, anılarımızı basılı birikirelim, en güzel anlarımızın fotoğraflarını çekelim, rastgele fotoğraflara hayır diyelim, yerli yersiz patlayan flaşlardan, ah evet çok mutluyuz diye yapmacık facebook pozlarından kaçınalım.

Bence çok güzel fikir! Bilgisayarlarımız hiç bakılmayan fotoğraf çöplüklerine dönmez, alakalı, alakasız onlarca insanı hayatımıza alıp, sonra birde fotoğraflarını temizlemekle uğraşmayuz hem böylelikle. Fıstık gibi olur bence!

Bu gece sabaha kadar otursam fotoğrafların hepsini aktarabileceğimi hiç sanmıyorum, o kadar çoklar.

"Bugün hava -30 diye çocuğunu okula göndermeyip, tüm gün Lego oynayıp kütüphane, havuz gezen baba dünyanın en şahane babasıdır ve candır!" isimli çalışmamdan.

2 yorum:

oytunla hayat dedi ki...

Benimde taşınacak, yedeklenecek o kadar çok fotoğrafım var ki. Arada bir başlayıp offf tükenirmi onca foto diye bırakıyorum. İşin kötü tarafı bazılarını çektiğimi bile hatırlamıyorum :(
Eskiden ne güzeldi. En güzel pozlarımızı verir, film bitsin diye sabırla bekler, bitince de koşturarak fotoğrafçıda alırdık soluğu. Kimin de maymun gibi çıksak da özel anılar kategorisine giren o fotoyu atmaya kıyamazdık...
Arada yine yapmak lazım aslında...
Öpüyorum seni ve Leo'yu da tabiki :)

Tanya's dedi ki...

Şebocum,

Bende de durum aynı, dünyanın fotosunu siliyorum durmadan.

Halbuki eski rulolu günler ne şahaneydi.

Bende öpüyorum koskocaman ve Oytunu da:)