Perşembe, Nisan 05, 2012

Bir anarşist kolay yetişmiyor.

Zamanın çok hızlı aktığı günler yaşıyorum. Ucundan yakalamaya çalışıyorum, tutabildiğim kadarı ile, bazen kaçırıveriyorum, tutamıyorum. Bu aralar böyle.

Varsın günleri kaçırayım ama oğlumuzun büyüdüğünü, artık konuştuğunu kaçırmayayım, hep keyfini çıkarayım istiyorum. O kadar çok şey anlatıyor, o kadar çok şey oluyor ki hayatında. Ve elbette bizlerin de hayatlarında dünya değişiklik, gelişme oluyor.
ilk doğumgünü kartını yazdı mesela okuldan arkadaşı Yağmura, size çok anlamlı gelmeyebilir ama bence seni çok seviyorum yazmıştır eheheh.

Aslında bu ara içimde bir de anarşist besliyorum, sisteme karşı, çocukları 5 yaşında okula gönderip, ilk 4 yılı bitirtip, yaklaşık 9 yaşında eve tıkmaya çalışan zihniyete karşı, ve biz herşeyi o kadar kolay kabul ediyoruz, eyvallah diyoruz ki inanamıyorum.

Yakında kitaplardan dersliklerden Atatürk'te diktatördü diye kalkan resimmlerin arkasından öyle bakakalacağımıza da eminim, veya çocuklarımız için en iyisinin evde eğitilmek olduğunu mırıldanacağımızdan da eminim, ki bu eğitim her aile kendi görüşüne göre verecek, gelin siz düşünün ortaya çıkacak tabloyu, yada benzinin 10 lira olmasını alıksı bir ifadeyle karşılayacağımızdan da.

Herşeyden o kadar emin ve bir o kadar da karamsarım ki bu aralar..yetişemiyorum işte..

37 yorum:

Deniz dedi ki...

al benden de o kadar :(

Tanya's dedi ki...

Deniz,

Öylece de duruyoruz ya:8 İçim sıkılıyor.

balböcükleri dedi ki...

alkış.......

Tanya's dedi ki...

Balböcükleri;

Yaa ne alkış ne alkış:/

balböcükleri dedi ki...

tanyam öyle deme şu yazdıklarımızdan bile tutuklanacak duruma gelmişiz.en azından birimizin sesi çıkıyosa alkıştır bence.bu günlerin geçmesi umuduyla.

Tanya's dedi ki...

Balböcükleri,

Evet ya, tırsınmaktan helak olduk valla..benim sevgiliye yakında temiz çamaşır götürebilirim mesela, durmadan yazıyor:))))

balböcükleri dedi ki...

:))) ya ben.geçen sivasda yananlara yazdım öncesinde cumhuriyet bayramı kutlamadık diye verdim veriştirdim(bunun için bana allaha inanamıyosun diye yorum geldi biliyomusun)sonra hrant için yazdım.sonra tepem attı 1000 e yakın kayıt sildim.bu yazmayacağım anlamına gelmiyor tabii,yine yazacağım.geçen kardeşim seni ergenekondan içeri alcaklar diye dalgasını geçti.napalım atatürkçü çocuklar yetiştiririz bizde.

Tanya's dedi ki...

Balböcükleri,

En fenası da eleştirebildiğimiz için inançsızlıkla suclanmak, oysa ki görmemek, görememek çok fena.

Silmeseydin keşke. Ben bir gidip bakayım hemen.

Sana da temiz çamaşır hetiririm ben ehehe(ağlanacak halimize gülme efekti)

balböcükleri dedi ki...

:D valla sildim ama sonra pişman oldum.şu an blogumda yemekten başka bişi yok.temiz çamaşıra bayılırım:))bi kartonda sigara isterim.içmiyorum ama adettendir.lıght olsun:))

derya ö. dedi ki...

Tanyacım, daha doğmamış çocuğum için acayip endişeleniyorum, gidişat yüzünden, koyun olmaya, güdülmeye bu kadar meraklı bi millet görüyorum,bir boşvermişlik, bir bana dokunmayan yılan bin yaşasın durumları,içim acıyor!! Hele Ata'ma dil uzattıklarında o dillerini boyunlarına dolayasım geliyor.Şimdi küçücük çocukları dindar/kindar ayrımına sokacaklar, ben çocuğumun din eğitimi almasını elbette isterim, ama benim inandığım şeyler doğrultusunda isterim, ne fazla ne eksik,onu da ben vermek isterim, pembe metrobüsler çıkacak sonra, amaç tacizden korumak "zavallı" gördükleri kadınları, yeşile binenler hak ediyor olacak tacizi, binmeselerdi, pembesi var ya, kesin aranıyordur denilecek, böyle böyle kanser hücresi gibi, sinsi ve yavaştan yayılacaklar:(( Endişeliyim, hem de çok!!!
P.S. temiz çamaşır götürülecekler arttı:)))

Tanya's dedi ki...

T eallam okudum okudum, donut makinesine yorum bıraktım:)))

Bide karnım açıktı döndüm:)

Tanya's dedi ki...

Deryacım,

Bizde çocuk oldu olalı daha endişeli ve pembe gözlüksüz bakar oldum hayata, gördüklerim okuduklarım beni endişe endişe gezdirir oldu, o endişe otobüsünden inemiyorum ki pembeye bineyim.

Hepimizin inançları var, yukarı ile kendi aramızda ama bunu ittire kaktıra küçücük kaflara sokmaya çalışmak nesi. Dindar/kindar etmeyelim çocukları.

PS-Ben çamaşırları toptan alacağım bu gidişle, ha ben dışarda kalırsam tabi, olmadı toplu sipariş olayına gireriz.

tubik dedi ki...

Geçen hafta vazgeçtim ben çocuk yapmaktan. Senin daraldığın gibi bir anda daraldım. Düşündüm düşündüm, vazgeçtim sonunda. Hatta yazsam mı diye düşündüm, ama çocuğu olan, ve pekala umudu olan arkadaşlarım var. yazamadım.

Belki bu ruh halim geçer, bir gün umut yeşerir içimde, yine düşünürüm. Ama bildiğin vazgeçmiş durumdayım.

Nana dedi ki...

Azınlığım diye, seçmediğim kişiler tarafından yönetiliyor olmak benim canımı sıkıyor.
Birimizin dışarıda kalması lazım yalnız...

gunduz68 dedi ki...

demekki endişeyle hayata bakan bir ben değilmişim:))madem öyle neden buralara kadar geliyoruz...sistemin değişmesi endişemi tavan yaptırdı..neler olacak bilmiyorum ama bildiğim ben Arda büyüsün de okul çağına gelsin diye heveslenemiyorum kırdılar hevesimi..bu kadar akademisyen boşuna mı yırtınıyor tvlerde..boş yere mi okumuşlar bunca sene madem onlara ihtiyaç yok herkes herşeyi çok biliyor..kimsenin bir cacık bildiği yok kimsenin gidişatın karanlığından hani şu futbol taktiği gibi saçma bir sistemin tehlikesinden haberi yok bence..(söz meclisten dışarı tabiki..)herkes müslüman değil bu ülkede olmak zorunda da değil din işi vicdan işidir inançları tanıtmayı okullara bırakmadan zamanı gelince aile yapmalı...kimsenin doğrusu kimseye uymaz çünkü..bundan sonra tek tip giyinip tek standartta yaşayalım o zaman..Atatürk bu dünyadan gideli o kadar zaman oldu halen daha bitiremediler bu adam gibi adamla hesaplaşmayı...bırakın bari o rahat uyusun..yaptıklarını unutan es geçen nankörler de şapkayı masaya alıp bir düşünsünler..
PS:Tanya aynı koğuşa düşermiyiz sence:)))

gunduz68 dedi ki...

buluşma için bişiler netleştimi...

demetozgol.com dedi ki...

Arkadaşlar bizi İran yapmaya çalışıyorlar...İnadına Ne Mutlu Türk üm diyelim inadına postlarımızda birşeyler paylaşalım dokunduralım sessiz kalmayalım lütfen evlatlarımız için....

SAMTİMA dedi ki...

5 yaşında bir çocuk annesi olarak bende çok tedirginim..ya bir kere çocuk daha yardım almadan tuvalete gitmesini beceremezken,yardım almadan yemek yemesini beceremezken,kendini ifade etmesini beceremezken ben nasıl göndereceğim bilmiyorum..oğlum kreşe gidiyor geçen gün okuldan almaya gittim zil çaldı ilkokul çocukları çıkıyorlar..aman allahım o merdivenlerden aşağıya bir inişleri vardı resmen birbirini eziyorlardı..

AFunda dedi ki...

Herşey korkunç... Herşeye isyandayım. Kabus dedim önceleri. Yok... Herşey öyle gerçek ve korkunç ki. Uykularım kaçık, huzursuzum.
Durum şu ki: Biz üzülüyor, sorguluyor ve isyan ediyoruz. Diğerleri ise koşulsuz itaat ediyor.
Gel de isyankar olma...

Tanya's dedi ki...

Tubik,

bence bu sistemden ötürü kendine de ceza verme, çözüm yolları var, çocuk şahane birşey:)

Üstelikte bizim hızla çoğalmamız gerekirken, 3 tane yapamıyoruz bari hepimiz birer yapalım:)

Tanya's dedi ki...

Nana,

En gençimiz sensin, sen kal dışarda da takviye yaparsın bize ehehe.

Tanya's dedi ki...

Gündüz 68,

Din sömürüsü ile güçlenenler elbette küçücük beyinleri de sömüreceklerdir.

benim de bildiğim din eğitimini aileler verir, hepimiz iyi kötü inanıyoruz ama ittire kaktıra sokulmadı bunlar kafamıza.

Ya Atamın kemikleri sızım sızımdır Gündüzüm 68im:(

PS-hayatta aynı koğuşa koymazlar.

Tanya's dedi ki...

Gündüz 68,

Buluşma yapacağım, bu haftasonu ve önümüzdeki haftasonu olamayacak ama şöyle 29 nisan gibi olur ne dersin?

Tanya's dedi ki...

Demet,

Biz yazıyoruz çiziyoruz. Ama bir sabah İrana uyanmak artık hayal değil bizler için, bu kadar değişimin üstüne o da olursa şaşırmayacağım.

Ama vazgeçmek yok yazma çizme devam. Bizim baba çok fena anarşik:))ersinsaran.blogspot.com. Bi bak istersen:)

Tanya's dedi ki...

A Funda,

Durum fena, itaat edenler yüzünden bizde itaat ediyoruz, bir koyun milletiz koyun. Ne deseler eyvallah.

Sessiz bir protesto bile yapamıyoruz..bak içim şişti yine.

AFunda dedi ki...

Ben sesli yapıyorum protestolarımı. Hem de iktidar partisinin kendine. Genel Merkezi arayıp belirtiyorum görüşlerimi eleştirilerimi. Neyse ne...
Şimdi de Danıştay'ı hemen sonra da TRT'yi arayacağım mesela. Şişmiş içimize deva niyetine :)))

mutluanne dedi ki...

Neyse ki bu ülkede bizim gibi düşünen insanların da oldugunu bilmek biraz da olsa içime su serpiyor..

gülşah... dedi ki...

Çok tuhaf bi dönemmiş bu bizim ki ben onu anlıyorum,gün geçtikçe şu söz konusu olan kararlara verdiğimiz tepkilerle.Hatta veremediğimiz tepkilerle demeliyim.Çünkü koyunluktan da fenası hepimizde bi kuzuluk.üniversitelerin bile hali buysa diyorum istemeden,dışarıdaki tepkisizlik keser insanın nefesini...Söylediklerime,tartıştıklarıma düşmanmışım gibi bakıyolar belki ama yapıcak bişey yok,çivi çiviyi söker belki...Güç kaynağı oluyorsunuz çoğu zaman hep paylaşın nolur. :)

nalan dedi ki...

Umutsuzluktan ben de sesimi kesmiştim hatta düşünmeyi bile bıraktım ama yorumlarınız umudumu canlandırdı. Biz sizleri yetiştirdik(emekli öğretmenin ben)
Sizler de kendi çocuklarınızı daha iyi yetiştirmek zorundasınız. Zira biz yeterli olamamışız ki durum ortada.Bizden sonra gelenlerde temelli umutsuzum.
İş annelere düşecek:(

Tanya's dedi ki...

Mutluanne,

Azınlık falanız ama bayağı varız bence de:)

Tanya's dedi ki...

Samtima,

Aaa atlamışım yorumu:(

Valla karışık sistem iyidir ama herkes cocuğunu bizim gibi yetiştirse, e yetiştirmediğine göre de sıkıntı bence büyük.

Evde öğreteceğim ben heeeyt.

Tanya's dedi ki...

Gülşah,

hep koyun olduk milletce, her iktidara boyun eğdik, seçmesek bile, ama bu sefer sorunlar büyük, ben ancak bloğumda paylaşabiliyorum, ama bak yukarıda AFunda sesli protesto ediyormuş ki süpper fikir.

Paylaşarak artacağız.

Tanya's dedi ki...

Nalan Öğretmenim,

Siz merak etmeyin ben kendi evladımı herşeye rağmen Atatürkçü, cumhuriyetci ve aydın yetiştireceğim, herkesin cephe almasına hiiiç kulak asmayarak hemde.

Sevgiler ve ellerinize sağlık ki bizleri yetiştirmişssiniz.

derbay dedi ki...

Evet çok pis tetikteyim bende, yönetmelik çıkmadı henüz onu bekliyorum. Onu da hazirana kadar çıkarmak zorundalar. Çıkmadan konuyla ilgili şeyler yazmaktan kaçınıyorum bende harbi tırsak olduk, olur ya bu yazılanlar pisliğine ters teper haşırt diye zorunlu kılarlar 5 yaşındayken diye..

Düşünsene direk 2007 doğumluları denek olarak alır yoksa sistem.

Verirmiyim çocuğumu

Yolda mı buldum ben bunu

Tanya's dedi ki...

Derbay,

Hepimiz bir korkar olduk sistemden, diretmelerden, demokrasi adı altında yaşadığımız kaktırmalardan.

Aaa canıma tak etmiş, vermicem bende cocuğumu. Askere de göndermicem.

Yaz sende yaz.

Colorful dedi ki...

Ben en kolayini tercih ederek kactim memleketten.Icim sizliyor uzaktan evet; ama cok aci da olsa hic umudum yok memlekete dair.

Tanya's dedi ki...

Colorful,

Vallahi en iyisini yapmışsınız:)

Uzaktan daha iyi bence.