Salı, Mayıs 10, 2011

Guru arayışı.

Guru* bir konu hakkında sınırsız bilgisi olup bunu diğerlerine öğreten demektir. Yoga çalışmalarında herkesin bir Gurusu vardır, herkes bir gün kendi Guru'sunu bulur, kendi ışığına gider der hatta büyük hocalar. Aramaya gerek yoktur, ansızın karşına çıkar. Ben yogaya başladığım vakit bambaşka bir hayatım vardı, şimdiki Hocam Ersin Saran'dan ders alabilmek için tam 6 ay boyunca beklemiştim, ordaki kurs, burdaki kurs, zamanımı bir türlü tutturamamıştım, ben tuttursam hocam Hindistan'da veya Amerika'da eğitimdeydi. Velhasıl ben hocamdan ilk dersimi aldığım zaman bir ışıltı yakalamıştım, evet budur benim yolum dedirtmişti bana Hocam, bu yolun devamında çok sevgili hocam bana hep ışığı hep güzeli gösterdi, bazen düştüm, bazen tökezledim, bazen kendi tökezletti beni ama amaç hep kendi doğrumu bulmamdı. Ben 10 yıl önce Hocamı gördüğümde, ondaki ışıkta Guru'mu bulduğumu biliyordum.

Zaman içinde Hindistan'a gittim geldim defalarca, acaba benim ışığını yakaladığım Gurum dışında bir Gurum var mıdır diye, hep çalıştım çeşitli Ashramlarda, hep çeşitli hocalarla, hiç birine Gurum diyemedim, en bilgilisine, en ışıltılısına bile, küçüçük bebeğime sanskrit isim veren Hocamın Hocasına bile, benim hep tek bir Gurum oldu.

Diyeceğim o ki, bazen bazı şeyleri çok uzaklarda arar dururuz, bir ömür boyuca, en yakınımızdakini ya görmezden geliriz, ya da küçümseriz, ama benim kitabımda bilgiyi küçümsemek olmadığından, aaa bir Türk hocadan Guru olmaz deyip kesip atmadım, ve doğru yolumu buldum. Ve bulduğum bu yol beni hep ışığa ve bilgiye götürdü, her felsefe çalışlanın bulmasını dilediğim bir ışık ve bilgiye, ve hala çalışıyorum, hocamın iyi bir talebesi olmaya, onun hakkını ödemeye, yolundan gitmeye. Ve buradan birkez daha bıkmadan usanmadan benim yolumu aydınlattığı için ona sonsuz teşekkürü borç bilirim.

Om Shanti!

*Sanskrit: गुरु, Gurmukhī: ਗੁਰੂ, Bengali: গুরু


Bu seneki çalışmalarımdan bir kare.

Hiç yorum yok: