Salı, Eylül 21, 2010

Din olarak Yoga üzerine eleştirel yaklaşımlar.

Son zamanlarda bir sürü gruptan e-mailler geliyor, açılan yoga merkezleri, vegan restaurantlar, eğitim sertifikaları, fahiş ücretler, acaip işler. EĞitimlerden elbet belli bir ücret alınmalı, o okulun kirası, gideri neyse onu idame edecek kadar, ama adam başı 2000 avrolar değil hahahyt...

Ben uzun yıllardır yoga yapıyorum, yoganın ruh/zihin/beden dengesi olduğunu savunurum hep, hocamın her zaman dediği gibi,"eğer kırmızı ışıkta durduğun için direksiyonu yumruklamıyorsan bu yogadır", dünyevi hayata entegre edilmiş yoganın kısa tanımı budur. Yıllardır hocamın öğrettiği, benim de takip ettiğim ekolun özü budur, yoga bir inanç sistemi değildir, bir dinse hiç değildir, hangi yoga merkezi ki gelin birlikte oruç tutalim, gelin birlikte satsanglar yapalım, gelin beraberce puca yapalım diyorsa , aman diyeyim hemen vınlayın ordan. Oruç tutmak isterseniz de en güzel oruç bizim kendi dinimizin orucudur. Mis gibi 30 gün, iradenize hakim olun, arının temizlenin.

Ha eğer inanç boşluğunuz varsa, ben 35 yaşıma geldim, neye inanacağımı bilemiyorum diyorsanız, kendinize bir din arıyorsanız Hinduizmde bir din elbette, ama yoga asla bir din değil. Benim şahsi görüşüm Suryanamaskara adı verilen 12 adet asananın 12 kez tekrarından oluşan Güneşe selamın dahi mantralar eşliğinde yapılmaması yönündedir.Anlamadığım bir dilde firi firi neden mırıldansın ki insan durduk yerde, değil mi ama?

Aman Tanya işin mi yok şimdi bu konu diyorsanız, ben rahatsızlandım bu konulara ilişkin bu kadar rahat e-mail almaktan, yok bilmem kimin reenkarnasyonu Himmet Bey'in doğumgünü, haydi gelin tütsüler eşliğinde kutsanırken bunu kutlayalım..Pıf..Beyoğlunda zorla ele tutuşturulan incilden ne farkı kaldı ki şimdi bunun?

O kadar Hindistan'a gittim geldim, bir mantram bile yok...ama itiraf edeyim Hindistan yavaştan kendini sevdirir.



Swami Rama aşramında Yogini Tanya..