Cumartesi, Temmuz 10, 2010

Aliş hiç sirk göremeyecek mi?

Yukarıdaki sorumun yanıtı..hiç bir kaybı da olmayacak...onun yerine hayvan sevgisini öğrenecek...o masum hayvanların gözündeki ışıltıyı tanıyacak...belki bir sokak köpeğinde belki de barınaktan edilmiş bir kardeşte..

Neyse..uzun lafın kısası...

Yazları adadayız..beni adada rahatsız eden tek şey atların çektiği faytonlar..yanlış oldu..faytonlar değil aslında..zavallı ve bakımsız atlar..

Çok istiyorum belediye dese ki adaların sembolü olan faytonlardan her adada sembolik olarak 2 adet bırakıyoruz, ulaşım ve turistik amaçlı olarakta hafif raylı bir sistem döşüyoruz veya akülü girice golf arabalarına yatırım yapıyoruz demelerini..

Rüya mı yoksa gercek olur mu bilmiyorum..şu sıralar büyükcene dileklerimden biri bu...



Bizim adadaki atların bakım tutum şekli yukardaki..üstüne üstlükte aşağıdaki tabelanın hemen yanında.



Hazır mevzu bu iken hayvanların sırtından para kazanılan hertürlü aksiyona da kılım ben..sirkler..koca koca akvaryumlar..köpekbalıkları ile gelin sizi yüzdürelimler..biz hayvanlara eziyet edelim..sizde buna para ödeyin zihniyetine karşı içimde anarşik duygular besliyorum..hemde fena halde...

Neyse ben şimdi popomu kaldırıp sokak köpeklerini beslemeye gidim..

25 yorum:

Ersin dedi ki...

Valla hiç bir kaybı olmaz
adalardaki at mezalimi gerçekten de had safhada sevgili

Unknown dedi ki...

Ne güzel yazmışsınız.Bende yunus havuzlarına çok karşıyım.Özgür olmaları gereken hayvanları tutsak etmek,seslere göre yaşayan,algılayan bu hayvanları küçücük havuzlara sokarak,ölü balık yemeğe mecbur ederek sırtlarından para kazanmak nasıl birşeydir anlayamıyorum.

Tanya's dedi ki...

Sevgili,

Çok fena çok..layığı ile bakılsalar eyvallah..ama o da yok..ee o zaman önlem almalı..medeni olmalı biraz.

Tanya's dedi ki...

Banu,

Ah o yunuslar..yunuslar..doğa bir şekilde intikam alacak..başladı da ufak ufak..

İnsanoğlu yapmalı bişiler..bazı türler sonlanmadan..

Evren dedi ki...

bugün sufiye de yazdım, zorunlu tutsaklığın seyirlik hiç bir yanı olamaz, kuş kafeslerini içinde havyanlar olmadığı için seviyorum ve yunusları açık denizlerde özgürce yüzebildikleri için. bence çocuklar sirke götürüleceğine bir dağ köyüne götürülsün, ya da doğal ortamlarının yaratılabildiği açık parklara...
bence de aliş hiç sirk nedir bilmesin.

Handmade with love by G dedi ki...

Aliş'in göreceği tek sirkin Cirque de Soleil olmasını dilesem???? ;)

Daha dün ada-fayton sıkıntımı annem ve kardeşimle paylaştım ben de. Bir de hani şu sokaklarda genellikle kadın ve çocukların insafsızca kamçıladıkları, kemikleri sayılan zavallı atlara da çok üzülüyorum. Hayata kızan, ya da kocadan zılgıtı yiyen atlardan intikamını alıyor galiba :(((( Yunus parklarının durumu zaten içler acısı. Gözlerini para hırsı bürümüş park sahiplerini 3-5 gün daracık bir hücreye tıkıp günde 3 öğün pirinç lapası yedirseler belki insafa gelirler.

Biz çocukken bir de sokaklarda ayı gezdirilirdi. İlk gördüğümde hoşuma gitmişti, ama anne ve babamın ayıcıkların nasıl bir işkenceden geçerek o hareketleri öğrenmek zorunda bırakıldıklarını anlatmasıyla bir daha böyle bir gösteri izlediğimi hatırlamıyorum.

Aslında ne haddime, ama Aliş'in de sizler sayesinde doğaya saygılı, hayvansever, ve vatanperest bir genç olacağını bilmek hem içimi umutla dolduruyor, hem de okuduklarım kadarıyla da olsa hayatınızın bir parçasına hakim ve dahil olduğumdan bu küçük adamla şimdiden gurur duyuyorum :))))))))

En içten sevgilerimle,
G.

deryik dedi ki...

Aslında dediğiniz gibi, faytonculukta bir sorun yok. yani binyıllardır atlar tarlada, yolda, araba çekiyor. aşırı bi yük bindirilmedikçe, zorlanmıyorlar. öyle evcilleştirildiler. ama sahiden bakımsızlık içler acısı. kemikleri sayılan, sinek kaplı atlar.

ayrıca fayton yollarındaki at pisliğinin temizlenmemesi de bi sorun. nedense tüm adanın pislik kokmasında hiçbir sakınca görünmüyor, sağlık, hijyen gibi bir dert yok sanırım.

sirklerdeki hayvanların çoğu uyuşturucu bağımlısıymış. filler, kaplanlar, aslanlar filan. uysallaşsın, hem söz dinlesin hem de saldırmasın diye. ne o, birileri eğlenecek! sirklerden kurtarılan bağımlı hayvanların yaşadığı uyuşturucu krizleri, öyle üzücü ki.

yine de, golf arabası olmasın. çirkin şeyler onlar :) hem yokuş da sorun olabilir. atlara iyi bakılsın, süslü ve sağlıklı salınsınlar.

Unknown dedi ki...

Tanya'cığım,haklısın Aliş sirkle tanışmasın..
Sirklerdeki gösterileri hayvancıklara öğretene kadar etmedikleri eziyet kalmıyor..Hani ayılarıda zıplatırlar sözde dans ediyor diye..Bunu öğretmek için kızgın demir üzerine bağlayıp hep aynı müziği çalarlarmış..zavallıda bir müddet sonra o müziği duyunca otomatik olarak zıplarmış!!!!Bizim ülkemizde hayvanın zerre kadar önemi yokkk..Sen.ben o var..Bizler,sizler onlar yokkkk.. Acınacak haldeyiz..Öyle zavallı bir ırkız ki,hayvanlara eziyet ederek keyif alanlarımız var..bu konudaki üzüntümü,sinirimi anlatmak bloglar sürer...şimdi de pitbull ları topluyorlarmış,bugünkü gazetede sahipleri teslim etmeye başlamışlar..ne düşünüyorlar sevgi ile bakılacaklarını mı ???Öldürecekler onları ve o gün hangi mod dalarsa o şekilde,belki vuracaklar,belki zehirleyecekler belki de işkence ile öldürecekler..ÖFFFF YAAA ÖFFFFF

Tanya's dedi ki...

Evren,

Aynen bir canın tutsaklığı diğerine eğlence olmamalı..

Aliş sirk görmeyecek..

Tanya's dedi ki...

G,

Ah evet..Cirque de Soleil..ancak o olabilir.

Ayıcıkları yazacaktım ama allahtan yasak etti tepemizdeki sözde büyükler..yoksa cocukken pek aşina olduğumuz..aman nasıl zin cirini koparabiliriz dediğimiz amansız bir gösteridir..az gelişmiş toplum eğlencesi..geliştikce sonlanan.

Sevgil iG, küçük adamı doğasever, vatanperver yetiştireceğimizden hiç şüphen olmasın..dünyaya iyi insanlar gerekli..kötülerden yeterince var..güzel temenniler için bin teşekkür.

Tanya's dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Tanya's dedi ki...

Deryik,

faytonculukla ilgili bir soruunum yok elbette..benim sıkıntım atlar..kaburgaları sayılan atlar..kendine bakmaktan aciz insanların baktığı atlar..

Ah sirklerde hayvanlar ise içler acısı...gidilmese protesto edilse ama nerdeee...herkes acıklı bir eğlencenin peşinde.

Hafif raylı sistem olsa heheh?

Tanya's dedi ki...

Fulyacım,

Ay deme..kızgın demir demek..ne acıklı..bir canın eziyeti bize elence.

Aman Zeynoı da Alişte sirkle tanışmasın..alişin şimdiden serçeleri var balkon masaında beslediğimiz..onları keyifle seyrediyor..bir bebeğe ne verirsen onu alırsın..sevgi verirsek sevgi alırız.

Ah pitbullarla ilgili bir post yazmıştım ben zaten..öfkem büyük..

Öperim.

sinem (adacim) dedi ki...

Ah can, şu evdeki kaplumbağaya bile eziyet ediyoruz diye üzülüyorum. En güzeli onları doğal ortamında tanıması sevmesi. Hiç kayıp değil.<<<<<<<<<<<<<<<x ö

Bu da Ayaz'ın yorumu, kıyıp silemedim şeker:))

zoitsa dedi ki...

annem hep der;hayvanlar çaresizdirler..siz onlara kötülük yaparsınız ama onlar size asla yapamaz..bu yüzdendir sakat kedimizle mutlu yaşamamız..
keşke herşeye yetişip yardım edebilsek..

mermaid dedi ki...

sirk kötü bşy. onun yerine bir hayvanı arkadaş edinmek, sahiplenmek daha güzel hem.

deryik dedi ki...

http://adsoftheworld.com/media/print/lpda_lion?size=_original

bu linkte bu konuyla ilgili sirk karşıtı bi kampanyanın afişi var, görünce aklıma geldi, göndereyim dedim.

yaseminwonderland dedi ki...

Tanyaaaaaaaaaaaaaaa...
Adaya geldik geleli totom aynı sandalyenin üstünde tez yazıyorum. Denizin dibinde oturuyorum, denize girmedim henüz, ühü ühüüü...
Ben kendimi biliyorum, bırakırsam böyle giderim..hadi burdaysanız önümüzdeki hafataya gün koyalım, yoksa görüşemeden bu yaz da bitecek!!!

Tanya's dedi ki...

Sinemim,

Doğal hayat canavarları sizi hahahayt..yahu ben 14 yıl bonoya baktım..layığıyla ama..ama bu sefaleti görsen..

Ayazın bana bıraktığı ilk yoruma hastayım heheh.

Tanya's dedi ki...

Zoitsa,

Keşke yetişebilsek keşke..

Tanya's dedi ki...

Denizkızım,

Aliş hele bir ayaklansın ona kardeş geliyor..adı da YUKI

Tanya's dedi ki...

Deryik,

İçim acıdı..

Tanya's dedi ki...

Yasemin,

Ay derhal aradım telefon kapalı..ses yok..vazgecmek yok..

Berceste dedi ki...

Cirque de Soleil gorsun ama Alis diyecektim ki, benden once yazilmis bile!

O atlarin hali, sicakta cektikleri eziyet, etrafa yaydiklari koku, ozel hayatlarinin gozler onunde olmasi, hangi birisini yazsam ki! Guzel bir konuya deginmissin, hic bunu dilekce olarak Belediye'ye yazmayi dusundun mu?

Tanya's dedi ki...

Berceste,

Sİrke karar verdik oy birliği ile.

Beledi yeye yazmalı aslında..belediye plajları cite cevirmekle meşgül ama denemekte fayda var.