Pazartesi, Mayıs 31, 2010

Yoga ve Spor izni...

Ruhum bedenimle bütün artık benim..tam oldum..hayata bir mucize getirmek bir kadının yapabileceği en şahane şeymiş...onu bir diyeyim...annelik martavalı olarak algılanmasın...

Ben yoga yapmıyorum tam 43 gündür...doğumdan önceki gün son yoga dersine gitmiştim..yuvarlanmıştım demek daha doğru olur...bunu cok faydasını gördüm..oğlanın uykuları esnasında dinlettiğim müzik hep aşram müzikleri..huzur içinde uyuyor...

Bugün bana izin çıktı..yoga yapabilirim..spor yapabilirim...doktorum şöyle dedi..."Türk kadının kendi vucüduna saygısı yok..doğumdan aylar geciyor ve hala o vücutla geziyorlar..sonra aaa kocam nerede?" sert bir yaklaşım ama doğru..dibine kadar doğru..bana tavsiyesi..yogana hemen başla ve sabah akşam yirmi mekik çek...ha bu arada beni gördü ve "süt veriyorum diye kendine iyi bakmışsın" demeyi de ihmal etmedi..yıkıldık gülmekten..ama içimde ince bir sızı bıraktı elbette bu...ben şimdi mekik çekmeye gidiyorum....

Sabaha da yoga dersim var...kendimle bir ve bütün olup..içimde oluşan huzur ve mutluluğa mutluluk katacağım...Aliş'e de ilk yoga asanalarını göstereceğiz sevgili ile...oğlan muhtemelen yukarıda herşeyi hatmetti ve geldi...bilge gelsin diyordum hep..geldi kendileri..bağdaş kuruyor ve dizlerde mudra yapıyor...hayretler içindeyiz..eğer yarınki dersi başarı ile bitirebilirsek aşramdaki derslere katılmayı düşünüyorum..hemde Aliş ile...

39 yorum:

Eylül, dedi ki...

Oh nefis bir fotoğraf. Mottom ilan ettim bu lafları ben. İlerde olurda böyle bi mucizeyi tadacak olursam açıp açıp okuyacağım bunları. :)

Asortik Krep dedi ki...

Doktorunun söylediği şu kilolu kadınların kocasız kalması lafına takıldım ben..Bence sert olmaktan öte biraz iddialı olmuş, kadınları biraz harekete geçirmek için söylenmiş bir motivasyon cümlesi olarak bunu kabul edelim diyeceğim ama
1-Öncelikle kadınlar kendileri için zayıflamalı kocaları için değil.
-İyi ve uzun bir evlilik önce kendini mutlu etmekten geçer bence, dış görünüm 2. ci planda-
2-Sanki kadınlar sadece kilolu oldukları için aldatılıyorlar gibi durmuş.
Aslında kendilerine bakmadıkları için saygılarını kaybettiklerinden hayatları etkileniyor desek sanki kilolu yaklaşımından daha şık duracak.
Biraz sert olabilir ama kilolularda seksi olabilir, evde ya da başka yerde(!) en az zayıf kadınlar kadar da başarılı ve hareketli olabilir,eğer erkek karısını aldatmak istiyorsa kendince kilolu diye sebep yaratabilir ve bunun gibi bir sürü neden sayabiliriz..
Uzun zamandır evliyiz ama mutlu değilim, beraber yatmıyoruz gibi şeyler yani..-İlk sallayacağı kısımlar genelde bunlar olur-
Karşı çıkmamın şişko olmamla da bir alakası yok, sadece belirtmek istedim :)
Yok yani öyle bir şey.. :P
Yine zayıflasınlar ama önce kendileri için daha sonrada çocuklarının ve ailesinin her anında yanında olabilmek için :)

sinem (adacim) dedi ki...

Şekerim,
Doktorcum da çok pis laf etmiş ama akşam akşam tansiyonum oynadı.Sabahtan akşama, akşamdan sabaha mekik çektirecek bana. Çok alındım vallaa:))Hem ben spora başlayabileceğimizi bilmiyordum deeeermişim:))
Yarım saat önce de bir konuyu başaramayacağım direk yüzüme söylendi. Yarın sabah gör sen beni. Çok hırslandım çok.

fatma artan dedi ki...

Tanya, ne süper desene bikinilerden göbek çıkmayacak yakında.Doktorun lafı sankim ağır olmuş gibi ama.bir çok kadın kilo veremiyorum diye umursamaz haldeler. vallahi ilk önce kendileri için sağlıkları için kiloları vermeleri gerek.bu arada saçlar süper olmuş okudum ma yorum yapamamıştım, şahane.

İkizBebek dedi ki...

Bende ikiz doğum yaptığım için, karın ölçüm genişledi tabii, doktorumun ilk dediği 1 yıl içinde lütfen dikkat et, mekik çek yoksa bu karın kalır ona göre.
ben ne yaptım?tabii ilk sene hiç birşey :), yapamazdım,1-2 saat ancak uyuyoyordum.Ama şimdi pilatese başladım ve süper ilerliyorum.Tanya's devam et yogaya ve mekiğe.Aliş'in güzel anneciği.

asmabahce dedi ki...

Aman anne oldum saldım, bebeği dışarı çıkarmam, benden başkasına dokundurmam, düşününce bile deli oluyorum, o kadar çok ki etrafta bunlardan! Fotoğrafa bayıldım, zaten bakınca kim doğum yaptı Tanya mı yaallaann:)) diye düşündürüyo

Benim Hayatim dedi ki...

Kiloyu bahane ederek karısını aldatma hakkını kendinde gören erkeklerde sanırsınız ki düzgün fiziği olan fit vücutlu adamlar. Ama kadınlar O'nları her haliyle kabul ettikleri için son derece rahatlar. Bu çok büyük çifte standart ve böyle davranmalarına bizler izin veriyoruz. Bakımlı ve güzel kızlrın yanında ki adamlar kel ve göbekli ama gayettt rahatlar.

Şu an evli değilim ince bir fizik yapısına sahibim doğum sonrası hemen fit olamazsam kocam olacak kişinin gözü hemen başkalarını görecekse bi yürü git derim ben. Hayatında yaşadığın en güzel tecrübelerden birinde eşlerinde karşılıklı anlayışlı olması gerekir.

Kendini salmak, kutsal anne pozlarının arkasında bakımsız gezme hakkını kendinde bulmakda yanlış davranışlar. Bence kilo, bakım,ilgi,alaka kendine olan saygınla alakalı. Kaç yaşına gelirsen gel aşık olduğun adamın sana aynı ışıltılı gözlerle bakmasını hangi kadın istemez ki?

Aliş çok tatlı! Sende öyle! Çoğu doğum yapan kadına çok güzel örnek olduğunu düşünüyorum. İçten sevgiler ;)

İLKAY dedi ki...

Aaa Tanya hiiiç üstüme alınmadım şeker dr.unun dediğini...

Halbuki hedef direk benim gibiler:)

Mekik çekmek tanrım bana ne uzak bir kelime. Ama bana sorarsan seni sonuna kadar destekliyorum. Ahh ah keşke benden önce doğurmuş olsaydın inan seni idolüm bilirdim:)

Haa ben rehavete kapıldım mı?
İlk çocukta evet "ama ben çocuk doorduuum" diye diye üstelik dudaklarımı büze büze...

Ama ikincide süt biter bitmez doğru rejimci nile...
Madem mekik çekemiyorum dimi ama...

Öp o göbek mimarı bilge alişimi benim için anlının ortasından bu yakında çözer bu mevzuyu desene. Neyse ben artık alişden ders alırım bundan böyle...

Eya dedi ki...

Tamyacigim...doktorun söyledigi hakkinda yoruma girmeyecegim...arkadaslar cok güzel seyler yazmislar, tek diyecegim bu konuda, bir insan, yok yok bir Kadin kendini sevmeli ve kendi icin hayatini yönlendirip yasamali...bak o zaman kacan giden olurmu??? Süper anne...süper kadin...kendini seven, icindeki sevgiyi disari yayan harika insan ve Kadin...sevgili TANYA...sen hep yaz emi,resmen insani dogurmaya özendiriyorsun adim adim.Eger bu kadar kolaysa...bu kadar herye yolunda gidiyorsa niye olmasin dyorum bazen...haaa bu arada 30´u asmis bir kadin olarak Yoga yillardir hep aklimda,hala baslama sansim olabilir mi yok "simdiye kadar aklin nerdeydi" mi diyeceksin :))))

sevgilerimle

zehra

Hürrem Sultan dedi ki...

Doktor bir laf etmiş ortalık karışmış :))) İrade diyorum... Herkesin harcı değil mekik için zaman ayırmak, uykudan erken kalkıp spor yapmak.. O halde irade yapan kazansın :)

hay sana ne dedi ki...

Tüm hamileliğinizi okuyarak, anlattığınız ölçüde izledim, doktora hayranım.
1 sene içerisinde, ileri yaş insanı olarak kalkışacağım, doğum işinde başka bir doktor hayal bile edemiyorum doğrusu.
Ben 40. gün spor iznini veren doktoru başımın tacı etmem de ne ederim?

Fit hamileleri, fit anneleri seviyorum
Ama okudukça görüyorum ki, bunların düşmanları çok :))

Verda dedi ki...

Aman aman şahane.. Ama demeden edemeyecğim... Türk kadının kendisine ve vücuduna saygısı yok doğru.. Belkş de başka ülkeler içinde geçerli de... Sırf kocam gitmesin diye insa kendine çeki düzen vermemeli.. Sonuçta kendine saygı anlam yitiriyooo. İnsan kendine saygısı varsa vücudunu zaten balon gibi şişirmez. Balon balon! Su içsem yarıyooo lafınada hep gülerim. Su içme o zaman kardeşim. Ama kocam beni aldatmasın benden uzaklaşmasın diye zayıflamamalı.. Amaaaaan zaten herifin içinde varsa yanında Kate Moss gibi olsan aldatılırsın. Ah ben ne şişkolar biliyorum dünya tatlısı ve kocalarıda onları öyle kabul etmiş. Öylede sevmiş... Birde ne kadınlar var valla taş gibi ama kocalar başka yerlerde... Adamlar bozuk şekerim adamlar...

Sen yap yoganı çek mekiğini.. Şahanesin zaten takma kafanı başkalarının kilolarına :))))

Ersin dedi ki...

Sevgili sevgilim ve de sevgili talebem, başımın üstünde yerin var, ister kendin için ister benim için nasıl istersen öyle gel yeterki sağlıklı ve mutlu olduğun bir vücudun va aklın olsun...
Alişi de al gel
Çooook

Tanya's dedi ki...

Eylül,

Bende pek memnunum doktorumdan..bazen acımasız olabiliyor ama ben hastasıyım..hak vermiyorda değilim hani..

Tanya's dedi ki...

Sinemim,

Ah o yirmi mekik varya..öle ha deyince olmuyomuş..bittim ben öle diim..bende hırslıyım..korse taksam bile dedim adama..onu üstüne zaten aynada bakınca kendine iyi görünmelisin..önce kendine sonra cevrene dedi..

Hadi..verelim gazı birbirimize hehehe.

Tanya's dedi ki...

Fatma,

Tabi tabi..doktorum acık sözlüdür benim hehe..

Bikini biraz zor..oğlanı yakama takmam gerekki aghanda göbeğimin sebebi bu diye.

Saclar çaçaça...evet teşekkürler..

Tanya's dedi ki...

İkiz Bebek,

Elbette iki bebekle hayat cok zor..ama bak pilatese başlanmış..bir ucundan yapmak gerek..yaymamak gerek bence de..bravo...

Sanırım ölcü özellikle ilk bir yıl..

Tanya's dedi ki...

Asmabahce,

Biraz rahat olşmak gerek bebek konusunda..biz sokaklardayız hep...

Ha birde salmamalı insan..önce de kendisi için..

Ehihe teşekkür ederim..ama göbek bakidir şu anda..

Tanya's dedi ki...

Benim Hayatım,

ELbette aldatılma riski hep var..ama anneyim ben göbeğimi de salartım bence de yanlış..anneyim ben bakımlıyım..aşık oldupum adamın gözlerindeki ışıltı hiç kaybolmadı bence daha şahane...elden geldiğince elbette..yapabildiğimiz ölçüde.

Aliş ve benle ilgil isözlere cok teşekkürler..ben sadece kendim için iyi olanı yaptığıma inanıyorum..örnek olmak gibi bir niyetim yok..ama şımardımmı evet hehehe..

Tanya's dedi ki...

İlkaycım,

Ahahahyt..sen ne alınıyosun yahu..nile gidip duruyosun..verdin kendini ota...laf aramızda o mekik işi beni de zorladı ha..20ye gülüp gecmiştim..10da boğuluyodum...

Şimdi illaki bişiler yapmalı elbette..kendini iyi hissetmek için..ee sende yapıyosun..daha ne olsun..benim doktor şeker falan ama dank diye söyledi bana..çüş gibisinden hehehe.

Aliş öpüldü her yerinden..ee hani gelicektiniz? Ozzy iyileşmedi mi?

Tanya's dedi ki...

Zehracım,

Yahu tamamen yanlış anlaşıldı doktorum..o der ki insanın kendine saygısı olmaılı ve vucuduna...iyi hissetmeli ki..hissettirsin...

Eee hadi o zaman..30lu yaşlada hem bebek çalışmaları hemde yoga çalışmaları başlasın.

Öpüyorum kocaman..

Tanya's dedi ki...

Hürrem SUltan,

Karıştırdı ya hehe..ve haklısın irade elbette..yoksa bende 5 dk daha fazla uyuyayım istemem mi=..isterim..ama göbek nolucak diye hislniyorum..görücez bakalım...

Tanya's dedi ki...

Sed,

Seni kendi ellerimle doktoruma teslim edeceğim..eti senin kemiği benim diyerek hehehe.

Eee elbette fit insan kıl insan olabiliyor bazı durumlarda..neyse ben çok şükür göbekli kategorisine giriyorum artık muhahaha....

Tanya's dedi ki...

Verdacım,


Tabi yahu..kendine saygı en önemlisi..benim doktor biraz acımasızdır hahayt..bana şişko dedi kendileri neredeyse...ben yogamı..mekiğimi yapim de daha laf yemeyeyim ama değil mi?

Öperim ince yanaklarından..pis...verdin kiloları tabi...

Tanya's dedi ki...

Sevgili,

Toplaşıp geliyoruz biz o zaman..sağlamkafa sağlam fucütta olur ama değil mi..

Çoook...

çınar dedi ki...

kaç gün oldu tanya 40 küsür hemen mekiğe izin var mı? süper vallahi. süpersonic anneeeee

mermaid dedi ki...

Doktor-hasta ilişkisi özel bşy. Ancak ikinizin anlayacağı bir dil, bence iyi söylemiş çünkü zaten sen o kafada bir insansın ve baksana bunu duyduğuna sevinmişsin:))) Herşey gönlünce ve tastamam olsun.

Veeee: Sevgili Hoca'ya teşekkür notu; kapsamlı websiteniz bir yoga programı çevirmekte olan bu yorgun çevirmen için şahane bir kaynak oldu.

Anne ve Bebisi dedi ki...

Oysa ki herkes Ebru Salli gibi hamileliginin ilk 5 ayinda sadece ve sadece 1 kilo almali :))

Keske, arka arkaya 3 cocuk dogurup gotu gobegi salmis Ingiliz kadini ile, yanindaki filinta gibi ustelik de tirim tirim cocuklarin pesinden, ev islerinin ardindan kosan Ingiliz erkeklerini gosterebilseydim o doktora ve Turk kadinlarina :))

Arkadasim, 0 -sifir- beden de olsaniz, adam degilse kocaniz, aldatir. Bu sizin ya da kilolarinizin sucu degil.

MeraklıCüce dedi ki...

Korse takayım mı doktorcum?hayır bir zahmet spor yap!
Canıma minnet 41. Gün koşarak yogaya gittim. 9 ay yoga yapmış olsam da nankör vücut hemen kapanmış :( ilk dersinde ne farklılıklar hissettin merak ediyorum.
oğlanı da alıp gitmek harika fikir. Biraz daha detay verirsen eşlik etmeyi çok isteriz bizim merakliyla :)
meraklicuce.annemingunlugu.com
sevgiler

Bana Sıkça Yaz dedi ki...

valla artık çocuklar için bilge gelsin demek yerine, dinlenip gelsin diyorum ben.

o kadar arttırdık ki insan nüfusunu, çocuklar neredeyse 1 yaşındayken ben eskiden diye başlayacak konuşmalarına...

yaseminwonderland dedi ki...

Az kaldı adaya gelmemize:)) Bugün Tomi Tontini Paşa'da ailemize katıldı. Kendisi pek akıllı, pek tatlı, pek efendi bir kurtçuk. Kaporta kurt, içi goldie, yumuşacık bir şekerpare...
Önemli Not: Ben o tombik bacaklarıyla bağdaş kuran, daha altı bezli, minik, bilge yogiyi yerim...
Doktoruna çok güldüm. Youtube'da 8 dakikalık şahane abs-lower abs videoları var. Meikten sıkılırsan diye: http://www.youtube.com/watch?v=vkKCVCZe474&annotation_id=annotation_638307&feature=iv

Tanya's dedi ki...

Çınar,

Tabi tabi 40gün sonra her türlü spora izin var..elbette sağlık olarak bir sıkıntı yoksa..ben başladım..

Tanya's dedi ki...

Denizkızım,

ben doktorumu bu kadar açık olduğu için çok seviyorum..tüm hamileliğim boyunca da uyardı durdu beni biliyorsun..ve iyiki uyardı diyorum..

Aaaa hocaya ilettim bile notu..ne güzel işine yaradıysa...ee sende yaparsın belki o zaman hehehe..

Tanya's dedi ki...

Anne ve Bebisi,

Kocanın sütü bozuksa elbette aldatır ama ben yine de göt ve göbeği karışmış ingiliz kadınlarına benzemeyi istemezdim..aynaya baktığımda önce ben kendimi hoş ve seksi bulmalıyım..yoksa annelik rehavetine tembellik karışmış insan modeli bana ters...

Ama tercih edenlere de saygım sonsuz..

Tanya's dedi ki...

Demir,

mekik beni biraz zorladı..eski kondüsyon yokmuş hahahyt..

Yoga ise izin cıktı ama bende bir numara olamadı daha...kendime özel ders koydum..bu gece verdiricem..hoca nasılsa emrime amade...haber edeceğim mutlaka..kesin eğlenceli olacaktır..

Göbek için uddiyana bandha ve naukasana önerdi hocam vede güneşe selam 48 set muhahaha...bittim ben..

Tanya's dedi ki...

Kahve gibi,

ben gelen bilgeden pek memnunum..öle budha budha oturuyor her köşede hehehe..

Ama sanırım aldığımız folik asitlerden..bebekler daha hareketli geliyorlar..omurgaları cok sağlam..öyle bizim gibi peltemsi değiller...seneye anlatırım ben gelirken annemin göbeğinde diye anlatırsa hahahyt...

Tanya's dedi ki...

Yasemincim,

Tomi Tontini hoşgelmiş aileye..eminim sevgiyle büyüyecek hehehe.

Bilge yogi şahane..doktorda tam benlik...

Ay mekikten sıkıldım bile..hamlamışım pekçe..hemen bakıyorum youtube linkine...

Öpüyorum..

Sedeliko dedi ki...

Idol mia:) aiiii fotograf yikiliyo
Zaten bu hale 1 kalasin su an:) tam gaz dewamm

Tanya's dedi ki...

Sed,

Bu sabah yogalarıma da başladım..ama o göbek nassı toparlanır..onu bilemiyorum..imdaaaat...