Çarşamba, Ocak 27, 2010

Çocuk okuldan kaçarsa...

Özgür bugün bir post yazmış...ev ve anne kokusu geçiyordu içinde...Ben 3 yaşında yuvaya gitmiş bir cocuktum...yuvadan sonra da ilkokula gittim...ilkokul 1 ailenin tüm fertlerine kabus oldu...O zamanlar yuva yaygın olmadığı bende yuvaya gittiğim için ilkokul 1 de saati..okumayı..yazmayı..harfleri bildiğimden o 1.sınıf bana eziyet gelmişti...cocukların tamamı salak..ben en zeki...birde hatırladığım alaturka tuvaletler vardı okulda..bildiğin çiniden..hiç çişimi yapamadığım..beni kapıvereckmiş gibi gelen...birde burnumda tüten annemin ellerinin bulaşık deterjanı kokusu...bilmezlerdi ki ben o elleri az daha koklayabilmek için kacardım okuldan..hiç üşenmeden her teneffüs...bıkmadan..usanmadan..günde tam 5 kez..dikenli tellerin üzerinden hırpalanarak....tam bir yıl boyunca..şimdi geriye bakınca aslında o kadar da kötü değilmiş yahu..ne olurki..ilkokul 1i gectim..pekiyi vardı o zaman..pekiyi ile..ilkokulu bitirdim işte bende hiç 99 almadan..hep 100 ile..ne olurdu birazcık daha koklayabilseydim o mis kokulu elleri...hala çız eder içim o kokuyu duydukça...

Şİmdi bakıyorum da..eğer bugün olsaydım o okuldan kaçan cocuk ben pedagog pedagog gezerdik ailece..annemle babam tüm paralarını pedagoglara yatırmış..ben prozac nation..işe yaramaz bir insan olmuştum çoktan...tüketim çağının hızına ayak uydurmaya çalışırken anne babalar...çocukları da alet ediyorlar bu hislerine..oysaki benim annem bir kerede çözmüştü bu işi..cuma ile sela arası beni kapı eşiğine yatırıp..ağzıma kırmızı biberler doldurup bir temiz dayak atmak süreti ile...size açıklı gelebilir ama inanın değildi...insan nasıl zıvanadan çıkar ancak 40 yaşımda anlayabiliyorum ben...ve bazen verilen bir ceza..çocuğa en büyük hediye olabiliyor...

PS-Annemden yediğim ilk ve son dayakta budur benim...ve haklıdır da kadın..yerden göğe...


Legodan yaptığım yaka iğnem...pek bayıldığım...

42 yorum:

mermaid dedi ki...

bizde de her kötü kelimeye acı biber tehdidi vardı. ben hiç yemedim şükür:) kardeşim bir kez yedi ama:))) bence de o yöntemler daha etkiliydi.

Tanya's dedi ki...

Denizkızım,

Ben bir kere yedim..tam oldu...dedim ya bazen bir ceza en büyük hediye cocuklara diye...

Pişman mıyım?..Hayır..bugün olsa yine tırmanırım tellerden....

zeya dedi ki...

benim okuldan kaçmalarım meşhurdu arkamdan hademeler koşardı yarı yolda yakalarlardı. sııftan tuvalet izni alır evdeki tuvalete gelirdim. 5 sene okulda hiç tuvalete girmedim.
Şimdi olsa okula alışamamadan kapı kapı geziyorduk valla biz de.
biber ve dayak maceram hiç olmadı benim çünkü extra sakin bir çocuktum. O sakinlik için bile kapı kapı dolaştırılmam gerekirdi bugün olsa hehehehe

ne varsa eskilerde var valla :):)

çakıltaş dedi ki...

ya bak şimdi neyi hatırlattın bana! çocukken sokağa oynamaya çıkarken annecim de ayakkabılarımı bağlarken birden durduk yere küfüretmişim! artık dışarda duymuşum sanırım...sen misin küfreden,gir içeri çakıl, bir avuç dolusu pul biber ağzıma tıkılmış oldu...of o acıyı unutamam,hatta mahvolmuştum! ama bi daha küfür etmeye ne cesaret :)(en azından uzun yıllar)

annelerin yöntemleri kesin ve en kestirme çözüm bencede!

çınar dedi ki...

bayıldım bende yaka iğnene bu arada fazla bilinçli olmak çok okumak bazn yanlışmı oluyor çocuk üzerinde ne?

Duru Günaçan dedi ki...

bazen kardeşim yeğenimin ellerine ellerine vuruyor.içim acıyor hatta kavga edip küsüyorum bile ama dediğin gibi bazen en kesin çözüm oluyor.

bu arada legodan yaptığın broşa bayıldım, çok sevimli

Tanya's dedi ki...

Zeyacım,

Tabi yahu..bak hiç birimizde psikolojik sorunlu olmadık hani..işimizde..güçümüzde güçlü bireyler olduk...

PS-Bende hiç tuvalete girmedim okulda...

Tanya's dedi ki...

Çakıltaş,

Ahahah..klübe hoşgeldin..pul biber yahu..kesin çözüm...

Benim o anım hafızamdan silinmez..güzelce de dersimi almıştım..

Tanya's dedi ki...

Çınar,

Tabi tabi bilgiç annelik bazen cocuğa zarar verme derecesine gelebiliyor..

Benim şimdi atış tutuş zamanlarım..pekte kulak asma derim yine de..

Tanya's dedi ki...

Kapkara camdan Kelebek,

Cocukları dövelim demiyorum ben..ama bardağı taşırabiliyorlarsa ilaç delisi etmeden önce anneden kalma yöntemler daha iyi olabilir..biraz sertlik hiçbir cocuğu bozma diyorum.

Broşu kendim yaptım hehehe.

Verda dedi ki...

Tanyaaaaaa... acaip bişi.. bende bugün annemi düşündüm. Ve gittim yazı yazdım bloguma. sonra senin bloguna geldimm.. ahanda... çok komik. annelerimiz ya... şimdi bizde anneyiz.. ne güzel. neyse... bende annemden dayak yemedim ama dayk tadında bakışları vardır. hala da bakar arada öyle.. ufff dünyam durur yani.. ama bu bir kısır döngü diyelim.. bizde annelerimiz gibi olacağız.. kaçarı yok...

ÇAğ dedi ki...

Tanyacım, pedagoga gitmek mi lazım gitmemek mi lazım? Hani biz okumuş bilinçli insanlarız ya, çok bilgiyi bazen abartıyoruz çocuklarımızda.Ben hala eski kafadayım, geçer bu da geçer diyenlerden. Yoksaaaa bizim kız tam zıvanadan çıkmalık ve pedogogluk diyebilirim.Ceza konusuna gelince annemi şimdi anladığım, yediğim paparaların haddinin hesabının olmadığı çocukluk dönemim ama aynısını kızıma asla yapmazdım, şiddet şiddeti doğurur,benim içimde bastırdığım sinir küpü bir yaratık var:)) sen ne kadar dengeli bir insan olsanda şiddete maruz kalmış daha beter nasibini alan toplum insanları bulunmakta. Ayça'ya acı biber yaramıyor, çocuk antepli ve bibere bayılıyor:)))Yaka iğnesi süpeeeeer olmuş yaratıcı ruhuna bayıldım....
Öptüüüm

Serpil dedi ki...

Sevgli tanya bende annemi çileden çıkarıp dayak yediğim zaman üstüne birde gülenbir çocuktum kadıncağız çileden çıkıp beni dövmekten vazgeçmişti ...Benim çocuklarıma gelince sadece yemek konusunda çok katı oldum ve çileden çıktım ...Şu anda hiç pişman değilim uyguladığım yöntemden ...Oğlumun kız arkadaşını görünce iyikide yapmışım demiştim ...Kızım hiç bir şey yemeyen bir çocuktu benim zorlamalarım olmasa bu gün hala hiç birşry yemezdi her halde ...Şimdi rejimde ...Bencede dünle bu günü sentezlemek güzel bir yol olacak ...

Tanya's dedi ki...

Verdaaaa,

Bayılırım annem gibi olmaya..dediğin gibi bir bakar...dünya sonu ha..yaşımda 40 bu arada hahahyt...

Ve unutmayalım ki hiçbirşeyimiz de arızalı olmadı cok şükür...

Senin konuyla ilgili tecrübelerin benden daha yakında oluşacak..ee dinlerim artık.

Tanya's dedi ki...

Çağlayancım,

Ahahahyt..Ayçaya acı biber yaramaz tabi...bana da bir kere tatbik edilmişti..bak kaç sene geçti üstünden hala hatılrarım.

Ve evet cok fazla okumak çok vesveseli hale getiriyor insanı..ne yapacağını bilemez...aman kitabın dışlına çıktım ah cocuğun psikolojisi...halbuki öyle değil..yanlışın cezası..doğrunun da ödülü olmalı..cazedan kastım hergün dayak değil elbette..bir ortayol..

İğne şahane di mi?

Öptüüüm.

Tanya's dedi ki...

Serpil,

Sana katılıyorum..bu yaşlara geldiğimizde anlayabiliyoruz anneleri...ben yemek konusunda hiç zorlanmadım mesela..o yüzden cocuğumu da zorlamam diye düşünüyorum..açlıktan ölecek değil ya..ben ölmedim..ama belli başlı konularda eski topraklar bizi beşe katlar..neymiş..biz çok okuyoruz araştırıyormuşuz...hmf...

uygarimizlahayat dedi ki...

Kuzum bugün ben işe gelirken ağladı arkamdan, anneannesine gitmek istemedi :((( Anne kokusu başka... Dikenli teller süper, evet eminim hepimiz pedagog arardık, tüketim toplumu olduk TAnyam, kendimize iş arıyoruz...Çok araştırmak da ters tepiyor bazen...Yaka iğnesi süper öperimmm...

Taylan Sezginer dedi ki...

düşünüyorum da, anelerimizin gerçekten çelik gibi sinirleri varmış...

Özgür Turan dedi ki...

Tanyacım, ev kokusu gibisi var mıdır ki? Annelerimize benzediğimiz gerçeğini de olduğu gibi kabul edip kendimizi dönüştürmek de fayda görüyorum. Tehdit ve terlik olayları da her ne kadar arıza bırakmadı desek de bırakıyor birşeyler bana kalırsa çok derinlerde. En azından ben kendimde gözlemliyorum bunları. En güzeli sakin, sabırla çocuk büyütebilmek. Hoş hangimiz yapabiliyoruz diyeceksin. Evet çok zor ama bunu farkında olup çabalamalı, kendimizi geliştirmeliyiz anneler olarak. Bu illa ki pedagoga gitmek anlamına gelmiyor. Çocuklar bizi büyütüyor zaten. Onlar bizim rehberlerimiz.
Yaka iğnen konusunda da ne diyim ki şahane kadınsın. muckk.

Ersin dedi ki...

hahayt ne güzel yazı, canım anneler, her durumda elleri öpülesi, her durumda emin bir liman, bir baş okşaması ile duyulan huzur, ben annemi yirmiki yıl önce kaybettim pek çok duygularım köreldi ama yeri doldurulmaz varlıklardır bizler için, yaşayan anneler çok yaşasın, ölenler nur içinde yatsın ( miilet ışıklar içinde yastın dediğim zaman gıcık oluyor bari böyle yazayım yani nur ile ışığın ne farkı varsa :) )
Sevgilim de şahane bir anne olacak eminim....

Unknown dedi ki...

Kızım çok küçükken faydası olur diyerek bir pedagogun seminerine gitmiştim.Çocuk yetiştirmek adına herşey güzel güzel anlatıldı.Günlük hayatta hiçbirşey bu kadar sistemli olmaz diyerek kendisine siz bu söylediklerinizi uygulayabiliyor musunuz? demiştim,kendiside dürüst olmak gerekirse hayır demişti.Altı yaşındaki çocukları hala onlarla uyuyormuş.O günden sonra anne usulüne dönerek yetiştirdim kızımı ,iyide yapmışım.

Unknown dedi ki...

Ersin Bey'e gönülden katılıyorum.Siz çok şahane anne olacaksınız bence de.Herşeyden önce demokrat bir ortamda yetişecek,dejenere olmadan hayattan keyif alabilecek,yanılmıyorum değil mi?

Unknown dedi ki...

Kızım çok küçükken faydası olur diyerek bir pedagogun seminerine gitmiştim.Çocuk yetiştirmek adına herşey güzel güzel anlatıldı.Günlük hayatta hiçbirşey bu kadar sistemli olmaz diyerek kendisine siz bu söylediklerinizi uygulayabiliyor musunuz? demiştim,kendiside dürüst olmak gerekirse hayır demişti.Altı yaşındaki çocukları hala onlarla uyuyormuş.O günden sonra anne usulüne dönerek yetiştirdim kızımı ,iyide yapmışım.

Tanya's dedi ki...

Uygarımızla hayat,

Okudukca..öğrendikce bence dağılıyoruz..mükemmel anne olucam derken hiç birşey olamiyoruz..bazen kendimizi de dinlemek gerek bence.

Yaka iğnesi ev yapımı..bende seviyorum.

defneyleyasamak dedi ki...

ben de ne biçim bir çocuksam annem tehdit ederdi yaramazlık yaptığımda: bugün seni okula göndermeyeceğim tuğba, cezalısın!

aman salya sümük ağlardım, annneeeee noooolur bi daha yapmıycam söööz, nolllur beni okula gönder diye :)

Tanya's dedi ki...

Taylancım,

Yahu hemde ne çelik..biz bugün dayanamayız bizim yaptıklarımıza..

Tanya's dedi ki...

Özgürcüm,

Bende derinde falan bişi yok..aslan gibi de insan oldum...ama tabi benim anne de deli değildi..ölcülü bir disiplini vardı..hala da vardır..

Sadece ilşkiye biraz yakınlık katmalı..belki öğütler ve kitapların dışına çıkabilmeli diye düşünüyorum ben.

Lego çalışmaları yapacağım bu ara yine hehehe.

Tanya's dedi ki...

Sevgili,

Hiç bir duygun körelmedi..benim annemle babamın başının üstünde taşıyorsun yahu...

Madem sana gıcık oluyorlar ben diyeyim..Yolları ışık olsun...

Septik olmayacağımı biliyorum hehehe..ee sende varsın..uyarırsın..şenlik içinde yaşar gideriz.

Tanya's dedi ki...

Banu,

Demeye çalıştığım o benimde..psikologlar tanıyorum sigarayı bırakamayan..pedagoglar duydum işte şimdi 6 yaşında cocuğunu yanından ayıramayan..oysa anneme sorsan kesin bir yolu vardır..en güzeli biraz yüreği dinlemek..birazda tecrübeleri paylaşmak.

Benim anneliğime gelince..umuyorum delirmem bende..hedef olabildiğince şu anki düzeni bozmadan hzuurlu bilge ve sevgi dolu bir insan yetiştirmek...

Tanya's dedi ki...

Tuğbacım,

Ama ne güldüm...iyiki tanışmamışız seninle o vakitlerde..seni öyle bir yoldan çıkarırdım ki...

İşte her cocuğun cezası var..onu da en iyi anneler bilir..ama cezalısın Tanyayı bende çok duydum...ve zararlı olmadığını düşünüyorum...

Öpüyorum...

Özlem dedi ki...

:)) annem (annem yazdım üstüne annem geldi ne iyi bir melek)
ablamla kör ebe oynarken bahçede fazla kudurduğumdan banada acı biber sürmüştü ağzıma :) nasıl acımıştı suyla nasıl yıkamıştım ağzımı.
sağol tanyas bunları hatırlattığın için ....

Sebnem'den dedi ki...

Ben biber yemedim ama merakımdan kafamı acı pul biber kavanozuna sokup nefesimi verdiğimde yüzüm ,gözüm,ağzım ,burnum biber dolmuştu..Acı biber tehdidi geldiğinde öyle kenarda kedi gibi kalırdım..Tadını bildiğimden dolayı..Yalnız unutmadığım tek şey..Levent 4 yaşında altına kaçırmış..Annem elinde çaydanlık, Leventte çıplak evin içinde koşturuyorlardı..Bir daha işemedi..Pipi yanmaktan kurtuldu.Hahahaaa...
Benim de annem ve babam öyle bir bakış atardı ki...Buzz tutar otururdum yerimde..Fiske bile yemeden büyüdük yani..
Şimdi sıra benim çocukta..Öyle yetiştireceğim bende..

Özgür Turan dedi ki...

yok canım hiçbirimizin annesi deli değil tabiki de. ARıza bırakabilir derken psikolojik bozukluk değil bahsettiğim. Farkında olmadan annen gibi sen de çocuğuna ceza verebilir duruma geliyorsun mesela. İşte bunlaru törpülemek gerek. Tatlı-sert olmak da fayda var tabii. Kitaplarda yazanlar ya da tv dekiler gibi mükemmel anneler, çocuklar da olamaz zaten. İnsanız sonuçta.

Tanya's dedi ki...

Özlem,

Amaç acıklı anıları hatrlşatmak değildi aslında...ama eskilerde bir terbiye kültürü vardı...biber de terlik de adına..korkardık bayağı bayağı yahu.

Annelerin hepsi melek hepsi...

Eylül, dedi ki...

annem. şu sıra pek bir dolaşıyor bu anneler zihinlerde ruhlarda öyle mi?
o kadar güzel yazmışsın ki. öyle akıp gitti..

Tanya's dedi ki...

Şebocum,

Eski toprak diyolar ya han..çok doğru...ne varsa onlarda var..daha bir terbiyeli büyüdük biz..tırsık değil ama haddimizi bildik hep..

Ah canım Levent yahu...kurtarmış pipiyi desene.

benim de hedef senle aynı..

Tanya's dedi ki...

Özgürcüm,

İşte benim anlamadığım model bu..mükemmel anneyi oynayıp oynayıp arsız cocuk sahibi olmak..bak mesela bana mükemmel olmayacağımı biliyorum..benim cocukta arsız olursa kimsenin diyecek birşeyi yok hahayt...

SOnucta disiplini öğrettiler bize..o yada bu şekil..keşke bende öğretebilsem diyorum cocuğuma bu yüzden...

Tanya's dedi ki...

Eylül,

Annem ya..nasıl öderiz haklarını..arada bir anmak..teşekkür etmek gerek..

A.Ş.K dedi ki...

Tanya's valla hem hüzünlendim, hem güldüm hem beğendim :)) Hüzünlendim ; eklıma getirdin ..Okuldan kaçmadım ama kaç zamandır hastanede kardeşimle olan annemi daha erken görebilmek için örtmenime kalbim ağrıyor diyerek koşa koşa eve gelip ananemden bir güzel azar işitip çok üzülmüştüm.

Yaramazlığına ve çılgınlığına güldüm :)) ve birde meşhur biberi tatmış olmana hep korktuğumuz ...

beğendim ; legodan iğneni :)))

figoltx dedi ki...

Daha çoooook var Alisin okullardan kaçmasina. Annevari yöntemelerle sen basa çikarsin Tanya'cim...

Tanya's dedi ki...

Gofrett,

Heppmizin böye yürek burkan hikayeleri var ilkokulla ilgili...Anane de haklı kendine göre ama sende öyle..cocuk olmak zor işti bizim zamanımızda..

Ah o biber..o biber...

Lego imalatı yapmalıyım bu haftasonu..

Tanya's dedi ki...

Figencim,

Evet daha cok var ama göz acıp kapayana kadar gecer der ya anneler birde..korkuyorum gözümü kapamaya hehehe.