Cuma, Eylül 04, 2009

Hanne Lore ve Karl Heinz

Annemle babamın kırk yıllık dostları geldi..sevgilinin deyimiyle Hanne Lore ve Karl Heinz..Gerda ve Jurgen aslında...dün gece evden kahkaha sesi hiç eksik olmadı..bu sabah uzundur ilk kez içerden gelen şen kahkahalarla uyandık....ve sevgili ile şunu düşündük..biz almış olacağımız en tavandan emekli maaşlarımızla (ki toplam 2000 lirayı geçmez)..4 haftalık Çin seyahatimizin hemen ardından ......kırk yıllık dostlarımıza gidip 15 gün kalıp...dertsiz tasasız şen kahkahalar atabilecek miyiz?...diğer bir deyişle Türk milletinin Hanne Lore ve Karl Heinz'dan eksiği nedir?...devletin başlarının eşi dostu..dünürü..hamili kartı olamamak mı?..bir ülke müslüman..en dürüstü...en insancılı...en şahanesi...hesapca harama en el uzatmayanı....diğeri bizlerin tükakası Hristiyan....hadi bakalım...bizim evde şimdilik bir konuş beş kahkaha at var..ama emeklilikte bir suskunluk alır mı bunun yerini?

40 yorum:

mutfakcini dedi ki...

Almazsa şaşarım.Olması gereken doğru neyimiz varki.Yine de dileyelimki olsun,şen kahkahalar eksik olmasın hayatımızdan ,bir umut :)

Bellek Kutusu dedi ki...

Keşke bir şeyler değişecek olsa Tanya, keşke...

mermaid dedi ki...

bence emeklilik de bize teğet geçer:)

Tanya's dedi ki...

Ebruli;

Bende şaşarım..ama umudumu da kesmek istemiyorum..hani belki diye..ben her ay ödüyorum SGKya eşek yüküyle para...

Tanya's dedi ki...

Kutucum,

Keşke keşke...ama belli mi olur yahu..bakarsın hayat bize de bir sürpriz yapar..ne dersin?

Tanya's dedi ki...

Denizkızım,

Hahahyt..işte teğet gecere güldüm çok yine...ama gecer mi gecer..

pinarbk dedi ki...

Mermaid benden önce davranmış. Emeklilik kim, biz kim. Bakmışsın, ben 58 olup emekli olana kadar emekli maaşını da kaldırmışlar. Olur mu, olur...

SİYAH ULAN! dedi ki...

gerçek bir müslüman (sadece nüfus kağıdında yazan değil kalben ve ruhen yaşayan) zaten ne harama el uzatır ne kul hakkı yer ne de diğer dinlere karşı en ufak bir hoşgörüsüzlük içindedir. bu durum sadece insanın kendi karakteri ve nefsiyle ilgilidir, yoksa müslüman hristiyan ya da yahudi olmuş bir önemi yok. bazı soyguncuların ülkeyi bu hale getirmesini diğer gerçek müslümanlarla bağdaştırmak pek doğru gelmiyor bana..

zeya dedi ki...

bir konuş 5 kahkaha kampanyasını çok sevdim :):):)

Tanya's dedi ki...

Pınarcığımi

Hakkatten ha...ehem efendim emeli maaşı kaldırıldı..kusura bakmayım..58 ne yahu? Ben 50 de emekli oluyorum sanki..

Tanya's dedi ki...

Siyahy Ulan,

Yazımın hiç bir yeinde müslümanlara laf etmedim ben..müslüman geçnenlere ettim..nerden çıkardın bu anlamı bilemedim??..zaten yazı da müslümanlıkta ziyade emeklilik hakları ile ilgili idi..

SİYAH ULAN! dedi ki...

"bir ülke müslüman..en dürüstü...en insancılı...en şahanesi...hesapca harama en el uzatmayanı....diğeri bizlerin tükakası Hristiyan"

yazınızda yukarıda olduğu gibi belli bir kesimden çok genel ifadeler (ülke, biz..vs) kullanmanızdan çıkardım. bunda biraz da daha önce birçok yazınızda birçok konuyu alakalı olmasa bile islama (daha çok ülkemizde yaşanan şeyler hakkında) bağlamanızın da etkisi olabilir

Taylan Sezginer dedi ki...

vallahi ben eminim bizde şen kahkahlar atacağımıza...

Sebnem'den dedi ki...

Tanyacığım...
Ayıp kaçacak ama...Yorumları okurken pek bir asabileştim nedense..
''osuruktan teyyare,selam söyle o yare''demek geldi içimden..
Herneyse..
Bizde sevgili ile düşünüyoruz..emekli olsak ne yaparız diye..En iyi ihtimalle Hasan 2000 alacak..Ben de 750 alırsam....
OOOO...Et yemeğe bize gelirsiniz..Sebze yemeğe size gideriz..
Çin,min...şimdi gittik gittik yoksa atlastan bakarız...

Sebnem'den dedi ki...

Tanyacığım...
Ayıp kaçacak ama...Yorumları okurken pek bir asabileştim nedense..
''osuruktan teyyare,selam söyle o yare''demek geldi içimden..
Herneyse..
Bizde sevgili ile düşünüyoruz..emekli olsak ne yaparız diye..En iyi ihtimalle Hasan 2000 alacak..Ben de 750 alırsam....
OOOO...Et yemeğe bize gelirsiniz..Sebze yemeğe size gideriz..
Çin,min...şimdi gittik gittik yoksa atlastan bakarız...

Tanya's dedi ki...

Siyah Ulan,

Belli bir kesimden genel ifadeler kesimin aslına uymuyor oysaki..İnsan müslümansa çalmaz..çırpmaz..emeklinin iki kuruşuna göz dikmez..hatırlatırım emekliye 11 lira zam milletvekiline dünyalık zam..onlarda müslümandı değil mi?

Benim genel tavrım da bu arada müslümanlara karşı asla değil..politik müslümanlara karşı..ve ben görebildiğimden yaşadığımız coğu sıkıntının başımızdaki müslümanlarla alakalı olduğunu biliyorum..bağlamıyorum birşeyleri birbirine..ha gözlem dersen elbette..ama afaki bağlantılar yaptığımı düşünemedim birden..

Tanya's dedi ki...

Şebocuğum,

Asabiyet yapmıyoruz..iyi birşey değil..ah siz zengin emekli olacaksınız..size geliriz biz..ben yaparım size sebze ağırlıklı çin min..gerek kalmaz atlaslara hahayt..

Öpüyorum

Tanya's dedi ki...

Aaaa Bartonum,

Hoşgeldin..sefalar getirdin...yahu biz atarız kahkahayı yine de...bilmem mi?

Özledim.

Ersin dedi ki...

canım sevgili, maalesef durum bu,
neyse sağlığımız yerinde olsun ve onun için sürünmeyelimde ben bostancı-ada seyahatlerine razıyım inan ki
şek kahkahalar hiç bitmesin...

Tanya's dedi ki...

Sevgili,

Sen ve ben gibiler en azından çalışırken az da olsa yatırım yapmışlar daha rahat edecek...ha Çine gidebilir miyiz bilmiyorum ama adaya gideriz.

Özlem dedi ki...

çalış çalış zahmetleri çek ve emekli olunca daha bir zahmet.
babam emekli olalı kaç yıl oldu adamın bir yere gittiği yok böyle o kadar çok kişi var ki...
emekliliği düşünmek rahat huzur içinde yaşamak gibi düşünülsede türkiye şartlarında pek mümkün değil.tanyacım emekli maaşlarına zamları görünce insanın daha bir tatil yapma zevki geliyor:))
bol kahkalarla yaşlanalım....

SİYAH ULAN! dedi ki...

@ Tanya's

Ben de sizin gibi bu yazınız (ve daha önceki yazılarınız) üzerine gözlem yaparak yaptım o yorumu; ki hala aynı görüşteyim, bir önceki mesajımda sizden alıntı yaptığım ve "başımızdaki müslümanlar" yerine bir ülkeden bahseden paragrafı okuyan herhangi biri de benim düşündüğümü düşünecektir.

not: "osuruktan tayyare" yorumlarımla çok saygıdeğer okurlarınızın asabiyet katsayısını arttırdığım için affola..

SİYAH ULAN! dedi ki...

bu arada bazı tercihleri sizden farklı olan insanları "at gözlüklü öteki mahalle insanına" benzeten biri olarak "benim tavrım sadece başımızdaki müslümanlara" açıklamanız da hiç samimi gelmiyor..

ÇAğ dedi ki...

Benim hedefim emeklilik değil, emekli olmayacak gibi çalışıyorum, önemli olan o şen kahkahaları her daim atabilmek dimi, yoksa hep beraber çalışalım,eller titreyene kadar.Ben senin dine laf ettiğini düşünmüyorum biz anladık gerisini boşver...
Öptüüüüm

Tanya's dedi ki...

Özlem;

Benimkilerde emekli..gez gez helak oluyorlar..ALlahtan gençlik yıllarında çalışırken bir küğ
çük yazlık almışlardı da bir hava değişimi yapabiliyorlar..yoksa ne tatili..ne huzuru..


Bizim hedefte en azından bol kahkahalı bir yaşlılık olsun..

Tanya's dedi ki...

Zeyacığım;

Bugün biraz atlaya zıplaya yanıt vermişim yorumlara hehe..gel biz senle bir konuşup 5 kahkaha atalım..bize yakışır..kampanya şahane...

Öpüyorum.

Tanya's dedi ki...

Siyah Ulan;

Benim fikrim ne ise o...sırf muhalefet olmak için bir öyle bir böyle konuşmuyorum...yazdıklarımdan çıkardığınız dine karşı oluşumsa beni boşuna okumuşsunuz..dini bütün "gibi"lere karşıyım ben..din yolunda yürüyenlere değil...

Eski postlarımdan birinde yorumsuz bir fotoğraftan çıkarmış olduğunuz yorum da zannederim size ait bu durumda..ne diyeyim..

Bu bloğu okuyan herkes en az benim kadar samimi..bundan emin olabilirsiniz..aradaki yanlış anlamalardan rahatsız olmaları çok doğal..

Tanya's dedi ki...

Çağlayancığım,

Yahu ben bir ara yan gelip yatmakta istiyorum..benim hedef o..şöyle bir kasabaya yerleşeyim...ben organik tarım yaparken sevgili de aydınlık sacsın sağa sola..ama kahkahalar istiyorum..dostlar etrafımda...sen tatile gelirsin o zaman kapıp AYçayı ve porofu..ee hala çalışacak olduğuna göre heheh.

Yahu ben neden dine karşı olayım ki..öyle bir havam var demek ki...senin anladığını biliyorum elbet.

Bende öptüüüüüm.

SİYAH ULAN! dedi ki...

@ Tanya's

Aynı şekilde benim de fikrim neyse zikrim de o, hayatım boyunca benimsemediğim bir şeyi asla sırf birilerine muhalefet olmak için savunmadım savunmam da

O fotoğrafla ilgili de, "dini bütün gibi" biriyle at gözlüğünü aynı kareye koyup "yorumsuz" yazmanın da "aaa tesadüfen aynı kareye girmişler ben de resmi öylesine koydum" demeden fazla olduğunu aklı birazcık çalışan birisi idrak edecektir rahatlıkla, ha siz hala aksini iddia etmeye devam ediyorsanız sözüm yok tabi

konuyu bu kadar uzattığım için üzgünüm ama benim için değerli ve hassas olan konularda bir şeyler demekten alamıyorum kendimi. ben bu postta sadece yazdığınız o paragraftan öyle bir izlenime vardım, yanılmış da olabilirim öyleyse de özür dilerim...

Hayatın Ressamı dedi ki...

aman aman böyle olsun.
emekli ne demek çıtır Tanya'yı bu genç yaşında emeklilik düşüncesimi sardı yoksa.
susss duymayayaım.
sizde öyle bir enerji varki hayatının her anında sevgili ve sen kahkaha patlatmaya hazırsınız.umarım neşenize neşe katılır.

Tanya's dedi ki...

Siyah Ulan,

Ben belli bir duruştayım..muhtemelen yaşla ilgilidir bu..birilerinin dediği şeyler benim ne fikrimi değiştirir ne de üzer..

O fotoğraftya elbette kafası çalışmayanların bile göreceği bir ironi var...ama yorumların hepsi sizlere aitti..ben ne dine saygısızlık etmiştim o postta..ne de kızların yüzü görünmediğinden birilerini rencide ettim..sadece 14 yaşında bir çocuğun objektifinden bir yurdum insanı görüntüsüydü..kafalarda bu kadar yer ettiyse de bence şahane bir çalışma olmuş.

Özür dilemeye gerek yok..hele de fikirlerinizin gerçekten arkasındaysanız..Biliyorsunuz yorumlarınız burda onaylanmadan yayınlanıyor..yargıç değilim..herkes dilediğine inanabilir ve savunabilir..ve bunu ifade edebilir.

Sevgiler,

Tanya's dedi ki...

Sihirlicim,

Ah ne güzel dedin..biz bir şekil idare ederiz..güle oynaya..dert etmeye..ama hep birlikte bir söyleyip beş gülsek mesela..şahane olmaz mı?

PS*Evet..çıtır falan deyip bana gaz vermeyelim...emekliliği düşünüyorum...şöyle küçük bir kasaba..avlusu olan 5 odalı bir ev..organik tarım..yogalar...olursa cocuklar..bayılıyorum hayallerime..

Öpüyorum

SİYAH ULAN! dedi ki...

@ Tanya's

Bu durum yaştan çok insanın karakteri ile ilgili diye düşünüyorum, zira yaşça çok daha büyük olmasına rağmen tabir-i caizse esen rüzgara göre "fırıldak" gibi yaşayan bir sürü insan gördüm. ben de sizin kadar hayat tecrübesine sahip olmasam da aynı şekilde kendi seçimlerimin ve düşüncelerimin her zaman arkasında olmaya çalıştığım gibi karşıt düşünceleri de dinlemeye ve değerlendirmeye çalışırım her zaman

evet o fotoğrafın olduğu postta bir şahsı ya da dini direkt hedef alan herhangi bir yazınız ya da yorumunuz yoktu ama bazen bir resim çok daha fazlasını anlatır binlerce kelimeden, ki o fotoğrafı da eminim o kızlar ya da onlarla aynı tercihe sahip başka insanlar görse eminim çok rencide olurlardı ki ben ve diğer yorum yapan insanlar da bunu dile getirmeye çalışmışlardı. bunu anlamak için biraz empati yaparak kendinizi o kişinin yerine koymak yeterli olacaktır diye düşünüyorum.

saygılar..

sinem (adacim) dedi ki...

Emekli olmak hayal gibi benim için:)) O yaşa kadar bilmem ki nasıl olur?
Çalıştığım, pardon bu yıl artık çalışamadığım kurumda ücretlerimiz farklı gösterildiği için alacağım maaş da en düşüğünden oluyor.E buna da şükür ne yapalım:))
Sizinkilerin de sizin de neşeniz kahkahanız hiç eksik olmasın şekerim:))

Ingiltereden Alisveris dedi ki...

tanya canim yurtdisinda yasayan herkes boyle sartlarda degil inan ki bi cok emekli insan zorluk cekiyo hatta yurtdisinda 65 yasina kadar hatta daha ileri yaslarda bile part time filan calismak zorunda kalan insanlar var. zamaninda calismis biriktirmis isi olanlar iyi senin anlattgin gibi mutlu yasayip gidenler ve mutszu olanlar ... yani dunyanin heryerinde oldugu gibi..(belki bazi avantajlari , devlet yardimi olabilir ama o da iste yardim dedikleri ac kalmadan karnini doyurup kalacak yer saglamaktan baska bise degil . o yardimda hic biseyin olmayacak evin paran pulun yoksa hic bisekilde yardim etmez.aslinda uzun konu ama disardan goruldugu kadar toz pembe degil hersey.
ama umarim herkes hepimiz o bahsettigin gibi mutlu oluruz o yaslara geldogimizde

Tanya's dedi ki...

Siyah Ulan,

O fırıldaklardan bende çok görüyorum ve sonuna kadarda karşılarındayım..

Fotoğraf konusuna da artık dönmek istemiyorum ben...orda üzüldüğüm birşeyler yakalamıştım...empati kurmaya gerek olduğunu düşünmüyorum..

Sevgiler,

Tanya's dedi ki...

Sinemcim,

Yahu sizde de mi maaşlar düşükten gösteriliyor..birşey yapamıyor musunuz bununla ilgili?

Gerçi sen şimdi tatildesin...dinlen sinirlenme..keyif et...çok daha mühim bir işin var senin...

SOnrasında da emekli olabilirsek elimizden geld,ğ,nce güler kahkaha atarız.

Öpüyorum.

Tanya's dedi ki...

Small Button Nose,

Maalesef ben yine de bizdeki şartların daha açıklı olduğunu düşünüyorum...emekli maaşı açlık sınırında..

ELbette yurt dışında da uygulamada yanlışlıklar olabilir...ama en azından hatadan dönülmekte..bizde emekliler sınırsız sömürülmekte...annemle babamdan biliyorum..

serrose dedi ki...

Iste beni burda tutan sebeplerden biri daha
Balik dunden razi gel gidelim yasayalim desem.Her zorlugu cekmeye de haziriz.
Ama bilmiyorki Turkiye`de yasarsak senede 1 kere gelip JAponya`ya tatil yapamayiz
Burda 5 dakka beklese hastanese belediyede sinirleniyor ben nasil anlaticam bugun git yarin gelleri

Alkol alip (2 yudum bira dahil) asla araba surmeyen baligim nerden bilsin bizimkiler ulkeyi 4 turluyor.

Daha cok ornek var

utaniyorum -susuyorum -dayaniyorum-aciklayamiyorum :(

Tanya's dedi ki...

Serrosum,

Senin durum daha zor..hadi bizim memleketimiz..böyle gelmiş böyle gidiyor..bizler alışmışız..sindirilmişiz...ama Balık gibi düzene alışmış bir bünyeye burası bir ağır gelir ki..oh oh..yaya kaldırımlarında insan eziliyor benim ülkemde..emekli maaşını tut ki hakettin aylar sürüyor bağlanması..ah ah daha neler..

Biz geliriz oraya...ziyarete..ama emekli olmadan..siz orda kalın..emekli olunca sık sık gelebilirsiniz nasılsa..