Pazartesi, Mayıs 18, 2009

Eski ve Yeni

Ben de sevgili de birşeylere sahip olurken onun durumuna değil de ruhuna önem veriyoruz...bir aynayı beğendiysem onun eski köşkten kalmış olması bana keyif verir...pırıl pırıl sıfır bir araba almak yerine..istediğim arabayı almayı tercih ederim...yaşlı olmasında mahsur yok...veya çarpılmış..hatta takla atmış...kumaş alırken pazardan alırım ki...daha cok seceneğim olsun...bu liste böylece uzar gider...Benim gönülden inandığım şey para ile mutluluğun satın alınmadığıdır..insanın içindeki ruh kötümserse dünyanın parası da olsa mutsuzluk bakidir...ama ruh biraz keyif almayı biliyorsa değmeyin insanın keyfine...

Ada'da yaşasak derken karşımıza çıkan ev eskiydi..çok bakımsızdı....eve girdik..mutfak bildiğiniz 1950 model..banyoda...yerler çini..ama bizim içimiz öyle bir ısındı ki..evin ruhu vardı..sanki cağırdı bizi..gelin...bir el atın bakın benden neler olur diye...dün gece balkonda otururken bir kaç kare çektim..anından çok keyif aldığımız..
Balkondaki sardunyamız.



Fenerlerimiz..ışıl ışıl...


Balkondaki bahçem..lavanta..biberiye..biber..nane...fesleğen ve kekik..şahaneler...

Mutfağımızın son hali..zannedilmesin ki yeni mutfak yapıldı..eskisi kaplandı..süslendi ..uğraşıldı ve cok eğlenceli bir hale geldi...aşağıdaki de mutfağın önceki hali...

22 yorum:

tubik dedi ki...

Tanya,

Senin el değince herşey renkleniyor zaten. Sultanahmet'e gittik ya, şahane fenerler vardı. Alsaydık keşke bir tane size, hiç aklıma gelmedi..

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

tanyacım çok cici olmuş evin :)

sağlıkla huzurla yaşayın ...

o eve bir mickey mouse şart :)

Tanya's dedi ki...

Tubikcim,

Eee ne biliceksin tüm fenerleri tavana asacağımı..

Ama siz şahane bir gün gecirmşsiniz..ben bayıldım...oralarada bayılırım zaten...ahh ahhh..

Tanya's dedi ki...

Elçincim,

Canımsın...disko topu peşindeyim..

Hmm mickey mouse....evet evet.fena da olmaz aslında.

Haydins dedi ki...

:) Sihirli degnegin nerde ? Saaklamaaaa...

Tanya's dedi ki...

Serpilciğim,

Bittik ama..bakma böyle şen şakrak durumlar..sevgilinin de benimde vücudumuzda ağrımayan tek kemiğimiz yok...ama değdi mi?...çok hemde...

mermaid dedi ki...

işte budur:)
şahane!

ipek dedi ki...

Mutfak harika olmuş Tanyacım. Balkon keyfine eşlik eden fenerler, minik bahçen muhteşemler. İçinin cıvıltısını herşeye yansıtmışsın valla. Güle güle oturun. (kıskançlık yerini git gide imrenmeye bırakıyor sanırım :))))

Sebnem'den dedi ki...

Tanyacığım,
Evinizde güle güle,aşkla,sevgiyle,sağlıkla oturun..
Herşey ama herşey harika gözüküyor..
Geleceğim bir gün sefaya..Gelmişken oturmaya değil ama..Yardımda edeyim size..El atarız hep beraber..
Meloş'um Şevket amcamın yolunu mu gözlüyor öyle..Dalgın dalgın bakmış karanlığa??

Tanya's dedi ki...

Denizkızım,

Bakıyorum sana da..

Tanya's dedi ki...

İpekcim,

Ahh senin o muffinleri yapamadıktan sonra mutfak ne işe yarar ki?

hadi kalk gel bir gün..mutfak şenlensin.

Tanya's dedi ki...

Şebooo,

Yapacak birşey kalmadı artık..yan gelip yatıyoruz...gelin birlikte yanlarız hehe.

meloş yol gözlemiyor..Şevket Amcan geldi canım..cumartesi sabah hehehe.

figoltx dedi ki...

Ben de antikacilarda dolasmaya, oradaki esyalarin hikayelerini kafamda yaratmaya bayilirim. Hatta adim "Eskici pirtik" ti bir zamanlar aile içinde. Esyalarin yasadiklariyla bir karakterlerinin olustuguna inaniyorum. Demekki eskiye bagli olan bir tek ben degilmisim. Pek sevindim bu duruma. Mesela anneannemin çeyiz sandigi, babamin çocukluk radyosu, yine anneannemin ayakli dikis makinasi ve nicelerini yükledigim gibi Fransa'daki eve tasidim. Onlar ve anilari benimle o evde yasiyorlar. Her gidisimde onlari hatirliyorum.
Yoksa mobilya magazasindan alip da evi esya ile doldurmayi herkes yapar. Onemli olan dedigin gibi ruh ve onu yansitmak.
Pek begendim ada evini. Mutlu ve huzurlu günler sizlere...

Sevgi Tuncer Dalgıç dedi ki...

merhaba tanya;
disko topu peşindeyim demişsin
kağıthane de euro flora diye bir yer var envai çeşit dekorasyon eşyaları satılıyor disko topu var orda(hemde kırmızıııı da var) oraya bakabilirsin buralara geçme vaktin olursa şayet:)
bu arada ev şahane güle güle oturun parıldayan disko topları altında...

Tanya's dedi ki...

Figencim,

Bende eşyaların bir ruhları olduğuna..yenisi geldiğinde eskisini depoya kaldırmak zorunda kaldığımızda onların üzüldüklerini düşünüyorum..o yüzden adadaki eve tüm depoyu taşıdığım için benden mutlusu yok inan ki..

Ama Fransa'ya taşımak bayağı bir cesarte ister..ben alt tarafı adaya taşıdım bittim..

Eee adaya bekleriz istanbul'a yolun düşerse.

Tanya's dedi ki...

Sevgili Sevgi,

Ahahayt..disko topu için teşekkürler..Elcin bana gecen hafta bir e-mail atmış ve disko toplarının satıldığı her yeri sıralamıştı..birde onu aldım mı tamamdır o zaman...ah ben bir karşıya gecebilsem...

figoltx dedi ki...

Tanya'cim nazik davetine çok tesekkür ederim. Cok isterim sizlerle tanismayi ve adadaki o sirin evinizi ziyaret etmeyi. Simdilik kisa gelecekte TR cikmiyor fallarda. Eylül gibi Alaçati dolaylarina babama, halama (muhtesem ikizlere) sürpriz dogumgünü partisine gelecegim, inshallah :-). Ist'e ugrarsam mutlaka sana haber ucururum.

Tanya's dedi ki...

Figencim,

Ah biz her yaz Alacatıya giderdik..bu sene ada yapınca tüm yazı adada gecirelim istedik.

bende çok siterim seni tanımayı..hem okullum olarak..hemde taa oralarda yaşayan bir türk kadını olarak...beklerim haberlerini..eylülde gel...

Ersin dedi ki...

Canım sevgili
ruhlu insan
temiz insan
adam gibi adam
ellerine sağlık
şahane yaptın gene
GGÇ

Tanya's dedi ki...

Sevgili,

Birlikte yapıyoruz ne yapıyorsak.

Sedeliko dedi ki...

ohannes o ne güsel mutfak:):):)
ben gelip bakıcammmm:)

Tanya's dedi ki...

Sed,

Gel bak..turuncularda gözüküyor..hehehe