Perşembe, Ekim 11, 2007

Almanca mevzu

Annemlerin kırk yıllık arkadaşları geldi Almanya'dan..alana gittik aldık..trafikte fenalaştı bizimkiler..babam cinnet gecirip arabayı mı yaksam diye düşünürken herşeyi hallettik ve ilk gece ailece Kız kulesine gittik..kızkulesi konusu surada yazıldı cizildi...konu bu değil tabi...ben yedi yaşına kadar anadili Almanca olan bir beyin yerine fasulye taşıyan varlık olarak Almanca'yı unuttum..çok güzel Türkçe konuşur oldum ama ne care bizimkiler"was für eine fantastische razua" diyerek almanca konuşuyorlar gelen Tante Gerda ile...bende japon olarak oturuyorum..bunlar yerde yuvarlanıyo gülmekten ben mi turist Gerda mı anlamadığım durumun bir yerinde ben konuştuklarını anladığımı farkettim..biraz yoruyor dinlemek ama olsun diye asıldım kulaklara...aaa bir baktım tante Gerda ile o Almanca bendeniz İngilizce konuşuyoruz yahu..şimdi kendi kendime düşündüğüm ve de ilk kez sizlere açtığım bir konu var kafamı kurcalayan..

Tanya kusarak konuşabilmek için acaba Almanca kursuna gitsin mi..yoksa otursun mu oturduğu yerde?! hiç bilemedim..bir lisan bir insan diyorum bazen..bazen de bir kadeh şarap bir insan diyorum..kursta debeleneciğme evde şarabımı mı yudumlayayım..ne yapayım...hiiiç bilemedim..

11 yorum:

Ersin dedi ki...

hay benim canım yaw bence bir miktar almanca dergi gazete alırsan hemen sökersin zaten anlıyorsum miz gibi konuşursun, eeee şarap iç elbette daha da faideli olur

Verda dedi ki...

Almanca kitap okuuuuuuu, dergi okuuuuu, film izleeeeee...kurslara boşu boşuna para vermeeeeeee

sonra almanya da düsseldorf a munich e falan bir hafta sonu kaçamaaaa yap - bak sular seller gibi olurrrrrrrrrrr.......

beni dinnnnnnnnnnneeeeeeee

öpüyorum - kaçtımm ben yine hafta sonu için...

zeya dedi ki...

Ben 6 sene Almanca okudum. Kusarak d aolsa konuşamıyorum. almanca'yı seviyorsan kursa git alt yapı var bir anda öğrenirsin. Ama benim gibi akusatif 'de çakılı kaldıysan (valla oraya kadar iyiydi der die das 'ı bile anlamıştım) boşuna uğraşma şarabını yudumla:):)

•°o İbrahim ve Ecem o°• dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
•°o İbrahim ve Ecem o°• dedi ki...

Millet yahu Tanya'nin hevesini oldurmiyelim.... Bir bakarsin sevmezsin, bir bakarsin seversin... Ama ya$a ki icinde kalmasin, bir bakarsin baska kapilar acar sarap yerine Alman birasini tercih edersin, bir bakarsin saraba sukur edersin:)...

sinem (adacim) dedi ki...

Ya boşver onlar seni anlasın:))
Sevgiliyle, sevdiklerinle mutlu bayramlar. Ne zamandır istiyordum sana bu şarkıyı yollamayı kısmet bugüneymiş. Bayram şarkın bizim blogda...

Sebnem'den dedi ki...

TANYAKUŞŞ,KURSLAR PAHALI VALLA..DEDİKLERİ KİTAP,DERGİ,HATTA ALMANCA ALT YAZILI FİLM..SÖKERSİN SEN..O CİN GİBİ BAKIŞLARIN OLDUĞU SÜRECE SENİN BEYNİN FASULYE OLMAZ CANIM..HEHEH..AKŞAM BİR PROGRAM VAR MI?BAYRAMLIK OPERDİM SİZLERİ....BİR DE SİNEM'İN GÖNDERDİĞİ ŞARKIYI DİNLEDİM..BANA GÖNDERDİĞİ SÜPPER,SENİNKİ DE HARİHA..ÇÖZMÜŞ BİZLERİ..:))SEVGİLER TANYA,HOCAM VE ADACIM SİNEM

Tanya's dedi ki...

Sevgili,aldık kitap dur bakalım calışalım.

Verdacım..dinliyorum seni de canım..nasıl italya??!

Zeycım yahu..ben de der die daslar tamam..akusatiflerde var ama konuş desene bi hehehe..

Ibrahim ve ecem..alman birasına lafım yok...ama almancayı denemeye başladım bile..

Sinemcim..hemen bakıyorum sayfaya..adaya kocaman öpücük..

Şebocum...kitabı gördün..çözücem işallah..bir iki de film aldık mı.."schneller schneller" diye hehe..tamamdır.

Verda dedi ki...

yaaa das is das...
ihliebelih...
hahahaha

döndüm ben... Bana bakın bu hafta içi mi olur artık bişiler planlamak lazım. Haftaya gidiyorum yine...Londraya bu sefer...

Blogları, maillerimi, işimi iyiden iyiye bırakıyorum gibi... Gezmem geldi bu aralar... Buna bağlı bir iş yapmak lazım...Dur bakalım... bu arada uçak korkumu tamamiyle yendim haliyle... Amma çok uçuyorum bu aralar...

Ayyy Roma çok güzeldi ya...

Tanya's dedi ki...

Verdacım..willkommen sie hehe..

Eee ama ne ucması..neden? biz nolucaz..hafta arası bişi yapalım aaaa....hasretlik olduk hehe..özledim diim de..

Sybella dedi ki...

Kukmal Melahat....Nein Tanya nein...Du musst deutsch sprechen:))))