Salı, Ağustos 17, 2010

Emzirmeli mi emzirmemeli mi konusuna radikal bir yaklaşım..13/05/2010

Şurada yazmıştım...daha hamileydim..emzirmekle ilgili sıkıntılarım verdı...çoğu dost hele bir doğsun..gözü gözüne değsin..görürüz o zaman seni demişti...

Efenim emzirmekle alakalı kendimce devrim niteliğinde bir hareket yaptım..hamilelikteki fikirlerimle tam olarak paralel...annelik beni değiştirmedi anlayacağınız hahahyt..

Alişin geldiğinin 6. günüydü..emziriyorum..kendimi süt entegre tesisi gibi hissediyorum..durumda bir ulvilik katiyen yok..emen bebek memeyi acıtıyormuş..canım memelerim ne işe yararlardı ne hale geldiler diye inceden bakıyorum...ama kimselere de demiyorum...neyse...ateşimin tavan yapması ile birlikte..ahanda dedik..bu ALiş memelerdeki sütü bitiremiyor..süt ateşi bu..evde Tugbacımdan arak pompa var..hemen denedik..olmadı bana..gece dokuz hemen mağazalar arandı..10'a kadar açık bir mağaza bulundu..deneyerek alabiliyorsunuz..denedim....kendime en uygununu aldım...memeler sağıldı..6 dakikada...Alişte biberon ile 5 dakikada sütleri lüpletti hemde ilk defa bilinçli olarak 60 cc..ondan önce emme özgürlüğü varmışta bebeğin..her 20 dk bir istese de verilecekmiş martavalından gözlerinin altı morarmış bendenizin yüzüne bir gülümseme yayıldı elbette..oh be dedim..ilk kez oğlan tok uyuyacak...gece sütleri lüpleten Aliş...sabaha karşı uyandı tekrar..beslenme için...hazır zaten...sağmışım..dizmişim buzdolabına...çok şükür dedim...

Bu arada...biberon ile verdiğimiz için sevgili da bu ulvi anı bir enstruman vasıtasi ile de olsa benimle paylaşmaya başladı...ve aslında bu anne için süper bir hareket zira..bebek sadece anneye bağımlı olmuyor..aynı koku ve duyguları babayla da paylaşıyor...böylelikle baba bu hadisenin dışında kalmıyor..sadece kaka temizleyici işlevini görmüyor..herkes kendi yolunu bulur demiştiniz bana..biz bulduk..toplamda 45 dakika sürecek bir eylemi 5 dakikada yapıp 40 dakika..sevişme..kokuşma..gülüşme..birbirimizi tanımakla geçriyoruz..hemde ailecek...sadece anne cocuk olarak değil...şiddetle tavsiye ederim...bence babaların da hakkı...bence onların katkısı onları besleme işinden mahrum edecek kadar küçük değil...

Ha memeden hiç mi vermiyorum..veriyorum veriyorum..doyduğu zaman..Aliş'in keyif için...


Yukarıdaki fotoğrafı sevgili çekti..sırtımda başka bir atletin izi var..(artık yok..fotoğraf edit edildi..Canım Burcu tarafından..bin teşekkür)biz hergün 12-15 arası sahildeyiz..Alişle uzun ve keyifli yürüyüşler yapıyoruz...ve bunu 5.günümüzden itibaren yapıyoruz...

PS- Bu konuda bana sonsuz destek olan ve gelenekselci davranmayan sevgili doktorumuza da buradan teşekkürü borç bilirim hehehe..her zamanki gibi tam bizlik bir doktor bulmakta üstümüze yok...

Hiç yorum yok: