Salı, Eylül 07, 2010

One.org

Dün sabah aşağıdaki fotoğrafta görülen kandırma çalışmalarına pabuç bırakmadan oğlanı ablası ve ananenin gözetimine bırakıp gönüllü çalışmak üzere ada vapuruna binip çok uzun yolumuza çıktık. Hedef Atatürk Olimpiyat Stadı, diğer adıyla cehenemmin dibi.



Yemezler evladım, bu konsere gelebilmek için grupta olman yeterli değil, 40 fırın ekmek yemen gerek hehehe.

Elbette vaktinde ulaşamadık stada, ama one.org'dan Weldon Kennedy bizi gelip stadın kapısından aldı, one'ın Türkiyede sadece 90 üyesi varmış, gönüllü çalışma için 90 üyeden 30'u olumlu yanıt vermiş, dün orada 15 gönüllü vardı, elbette yurdum insanının tembelliği su götürmez bir gercek ama bunu onlara anlatmak mümkün değil, haydi hemen işe koyulalım dedik, ellerimize birer i-pad tutuştular, birer de t-shirt, haydi bakalım mümkün olduğunca çok insana anlatalım isim ve e-maillerini alalım diye döküldük saha çalışmasına.

Bir önceki postta anlatmıştım ama kısa bir özet geçmek gerekirse, One Bononun fakirlik ile savaş için kurmuş olduğu, kar amacı gütmeyen bir organizasyon, hükümetlere baskı yaparken şu kadar insan bize destek veriyor diyebileceği bir insan topluluğu, mali gücünü (red)den alıyor, hedefi ise fakirlik, sefalet ve HIV virüsü ile savaşmak. Bu turnenin kampanyası ise 2015 yılına kadar anne karnından HIV virüsü bulaşmış bebek doğumuna son vermek.

Eğer sizde bir farkındalık yaratmak isterseniz, hemen üye olabilirsiniz..aha da şurada link var. Ben e-maillerini anımsadığım ve bu konuya destek vereceğini düşündüğüm bir kaç arkadaşımı habersiz de olsa dün üye yaptım, affola.



Sevgili ve ben çalışkan arılardık dün ve çocuklar gibi şen..



Bu bileklikler sayesinde stadın her yerine giriş çıkışımız vardı, bizde bizim çocukları aradık, fazla bilet var atlayın gelin diye, zira biz konseri sahne önünden izleyecektik, ee bu yaşta karaborsa bilet satacak halimiz de yoktu, bu da bize işin bonusu oldu...gecenin bir diğer bonusu ise Aung San Suu Kyi için yazılmış şarkı Walk on'da bizim sahneye çıkmamızdı ki işte o an benim için paha biçilmezdi..

Uzun lafın kısası biz dün sadece U2'yu izlemedik, biz dün dünya için kocaman bir iş yaptık, 1 bebek kurtulsa 1 bebektir dedik..ve birazda burulduk aslında, bu kadar az yardımsever olduğumuz, gönüllü işlerde çalışmamak için elimizden geleni yaptığımız, sonradan ahkam kesmeye bayıldığımız için..ve bir dahaki konserde çocuklarımızı da gönüllü çalıştırmaya, en azından teşvik etmeye karar verdik..eğer hepimiz minikte olsa farkındalıklar yaşayıp yaşatabilirsek, dünyanın çok daha keyifli bir yer olacağına inancım sonsuz benim.

Bu arada beni hiç birşeyde yalnız bırakmayan, hep destek ama TAM destek olan biricik sevgilime sonsuz teşekkür ederim..

PS1-Az önce aradılar 5N1K'ya çıkmışız sevgili ile..tekrarı olursa bayılırım.
PS2- U2 konseri ve Bono hakkında o kadar çok konuşuldu ki bunu sıkı bir U2 hayranı olarak ayrı bir posta konu edeceğim...

Sonradan edit.

5N1K bizimle ropörtaj yapmıştı, tekrarı yayınlandı,yakaladık, kaydettik, hemen paylaşayım istedim. Hinhun hinhun diye büyük bir ciddiyetle anlatmısız, ben normalde bu kadar ciddi değilimdir hahahyt..

Sarans on TV from tanya ozkan saran on Vimeo.