Pazar, Ağustos 29, 2010

Yaşasın kumaş bez..

Kumaş bez kullanımımın nasıl gittiğini dair mailler alıyorum. Madem merak edenler var biraz anlatayım o zaman.

Aliş dünyaya gelmeden iddialı olduğum birkaç konudan biri kağıt bez yerine kumaş bez kullanacağım yönündeydi. Aliş gelmeden o minicik poposu için bambu bezleri hazır etmiş, organik deterjan ve yumuşatıcılarla yıkayıp pofur pofur bir hale getirmiştim. Eve gelen her arkadaşım bırakın bıyık altını direkt poposuyla gülmüş bu fikrime, üstüne üstlükte hadi canım, bebek gelsin görürsün sen ebeninkini tersten demişti.

Gördüm mü ebemi? Hayır.

Kısaca anlatmak gerekirse şuradan aldığım bezler 4-9 kg için olduğundan Aliş 4 kiloya ulaşana dek bekledim, yeni doğanları da vardı ama kırılan cesaretim almama müsade etmemişti. ALiş 4 kiloyu gördüğü gün poposuna aldığım deneme paketinin bezlerini takıverdim, annemin "hadi canım", babamın "aa bebenin bacakları eğri olur" nidaları arasında tek destekcim biricik sevgilimin yüreklendirmeleri ile ilk günü geçirdik, deneme paketi beş bezden oluştuğundan bir hafta, bir gün kumaş bir gün kağıt bez gittik, hani beceremezsek bezler elimizde patlamasın diye. Bir haftayı bitirdik, beş bez ve 30 dan fazla kağıt bez israfı ile. Ben aa yeter ben veriyorum bir beşli paket daha sipariş dedim.. Sİparişler derhal geldi.Biz tam gaz devam. Artık kağıt bezi sadece seyahatlerde ve havuza sokarken kullanıyorum, o da mecburen, annemde mesela kurutma olsa onda da kullanacağım.

İlave siparişler elbette verdim, şu anda 10 adet 4-9 kg ve 7 adet 9-14 kg kumaş bez ile günümüzü gün ediyoruz.

Kullanımına gelince..beni en başta en çok korkutan kısım buydu, o kakalar çişler ne olurdu, nasıl arınırdı, pek kolaymış, şöyleki: Kakasını kumaş beze yapan bebek sinyali çakar, alt açılır, lavaboda "alişin popo bezş sabunu, lütfen kullanmayınız" yazan post-it'in altında duran beyaz sabun ve tırnak fırçası eşliğinde arındırılır, zaten bebek kakası recel gibi birşeydir, mide kalkmaz hehehe. Ardından bekleyen diğer bezlerin bulunduğu kovaya atılır ve çamaşır makinesinde yıkanmak üsere beklemeye alınır.

Çamaşır makinesinde bez mi yıkanır diye burun kıvıran varsa eğer, bu ürünü geliştirip satan ekip elbette ki bunu da düşünmüş, çamaşır makinelerinde 60 derece yıkanmak üzere organik ve antibakteriyel bir de çamaşır deterjanı ile yumuşatıcısını üretmiş, içerisinde hiç bir kimyasal yok, beni uyardılar kahverengi sizi endişelendirmesin renklendirici kullanmıyoruz meyve özlerinin rengidir diye..

Uzun lafın kısası, kağıt bez cevreye zarar, bu bezler için yılda 8 milyon ağaç kesilmekte, yılda 5 milyar bez tüketilmekte, ve bunlarda yakılmak veya gömülmek sureti ile imha edilmekte, yani soluduğumuz hava veya içtiğimiz su olarak bize geri dönmekte..karar sizin..aa ben sadece bebeğimi kolay yoldan büyütürüm gerisi cokta trink diyorsanız eyvallah, ama ben filemin yanına birde kumaş bez katarım diyorsanız ona da kocaman bir bravo..ben destekçiniz olurum..dünyanın en kolay şeyi, gözünüzde hiç büyütmeyin derim.

Bu arada kumaş beze alışan bebekler popolarında kağıt bez istemiyorlar..ıh ıh diye diye çıkartırıyorlar haberiniz ola hehehe.

Pek uzun ve sıkıcı bir post oldu bu ama kağıt bezlerdeki 12 saat çiş tutabilen mucizevi maddeler kanserojen, özellikle erkek bebeklerim sperm üretiminde inanılmaz zararlı, nette bir araştırın derim. Ben daha fazla kafa ütülemeyeyim.


Yukarıda da oğlanı göbeeme sarmak münasebeti ile çıkardığım uzun orman yürüyüşlerinden bir kare..