Salı, Şubat 10, 2009

Kan testleri ve pasaport

Bu sabah kan tesleri yaptırmaya gittim...önceden öğrendiğim rakam 945 lira idi..hmm çok pahalıymış ama genel bir bakım tutum olsun dedik...yaptıralım...sevgili de herzamanki gibi benimle geldi...sigorta kartımı da uzattım ve cıkan ödeme yaklaşık 750 lira gibiydi..birbirimize baktık..önceki fiyatı düşündük..eğer özel sağlık sigortamız olmasa neredeyse 1000 lira ödeyecektik...bu nasıl bi iştir dedik...hala da anlamadık.. belki özel şağlık sigortalarına özel indirim yapıyorladır dedik...sigortacım gelecek bu hafta..en öğrenmek istediğim konu bu şimdilik..eğer öyle bir durum varsa..sağlık sigortası olmayan vatandaşın vay haline..hasta da olunmaz bu ülkede...peh diyorum başa birşey diyemiyorum...

Pasaportum bitiyor eylülde..malum altı aydan kısa pasaportlara vize vermiyor kimse..pasaportu uzattığınızda da kalan 6 ayınızı yakıyorlar...bu ne biçim bir anlayış olaki?..son uzattığımda zaten pasaportlar değişecek diye 1 yıllık uzatmıştım 160 lira...baktım kazın ayağı öyle değil..uzattım şimdi 5 yıllık..560 lira..bu pek para pul postu oldu ama buna da pes dedim yahu..pes..ne oluyor kardeşim...asgari ücret neredeyse bu kadar..nerde yaşadığımızı bilmiyor mu bizi yönetenler?

Ayıptır...

Asabiyim bugün biraz ben...

46 yorum:

Haydins dedi ki...

Yurtdisina ciktiginda konsolosluktan uzatirsan cok az bir bedel oduyorsun,aklinda olsun .. benim 3 senelik uzadi yeni 59$ ;)

Tanya's dedi ki...

Ah Serpilcim ah,

Salak kafam..sana neden sormadım ki..ama bilemedim böyle bir çifte standard olacağını..bir dahaki sefere sırf bu iş için yurt dışına cıksam daha ucuza gelecek yani..birde beleşten tatil...

Aklımda olsun...ama gitti benim paralar..onu bilir onu söylerim..

İlkay Baskan dedi ki...

Yok Tanyacim sen asabi degilsin, olanlar karsisinda sakin kalmak imkansiz.
Verdigim parayı da geçiyorum da bazen, paramla rezil oluyorum ya. Pasaport yenilemek icin gittigin daire de saat 08.50, isten izin almissin, icerde oturuyorlar, e hadi alıverin sırayla bizi.
Olmaz saat 09.00 da basliyor mesai.
Ne diyim...

serrose dedi ki...

Bende akillandim bu sefer burada uzattim cok para hakkaten yaa

Tanya's dedi ki...

Kirazsevdası,

Hah birde paranla rezil olmak.9.17de kan testinden sonra numaramı almışım..işten kaytarıp..8 gişeden ikisi açık o ne?
Birde parmak izi..etiket olsun hepimize diye..1 memur..şenlikti tam

Tanya's dedi ki...

Sana da Ah Serrosum Ah, o zaman..ben bilemedim..bileydim bir yurtdışında halletmez miydim bunu?

Ah memleketim ah birde..içimden geldi..

İLKAY dedi ki...

Nasıl olsa yurtdışına çıkacaksın yaa nasılsa çook paran vardır zihniyeti...

Nasılsa hastaneye hemde özeline gitmişsin yaa, hem sigorta yaptıracak paran var hem de nasılsa sigortan ödüyo yaa zihniyeti.

Bence sadece seninle alakalı değil bende her ikisine gıcık oluyorum.
Hastanede amniyosentezi cebimden yaptıracak olsam 2000 tl vermem gerekiyordu gebelik kapsamlı sigortadan 1 tl bile ödemedik. Ee olmasaydı ne olacaktı peki...

Bu arada Tanya, var dimi gebelik sigortası kapsamlı sağlık sigortan???

Tanya's dedi ki...

Ilkaycım,

Sorme yahu..bir banane sendecilik..bir gevşeklik..biz vatandaş değil miyiz yahu? Vergi ödemiyor muyuz...asabiyetim gecmedi hiç.

Neee 2000tl mi?..amanın..benim sigortacı aradı gecenlerde..size sormadan doğum teminatını yükselttim dedi...büyüksün..kralsın dedim..şimdi senden duyunca..ilahsın diyorum sigortacıma..

Peh 2000 tl mi..peh..

İLKAY dedi ki...

Bu acıbadem fiyatı başka hastanelerde nedir bilemem büyük adammış sigortacı her eve lazım:)))

Sedeliko dedi ki...

Asabiyi gel bende gör... Toplum yüzümüzle uyanmışız demek bu sabah. Her çarkında olduğu gibi sağlık çarkıda delik deşik..Fareler kemiriyor bu ülkeyi.. Ne bitmek bilmeyen bi ülkeymiş ama orasını da görmek lazım.

Tanya's dedi ki...

Ilkaycım,

Kral Kral..sen ne diyosun?

Öpüyorum.

Tanya's dedi ki...

Sedcim,

Bitmez..bitmez..yıllardır durum aynı değil mi..kars gravyerine dönmedi mi memleket..

Ay yarın daha güzel bir gün olsun..

sinem (adacim) dedi ki...

Bir ara devlet hastanelerinde göz ve diş poliklinikleri için en iyi ihtimalle bir buçuk ay sonraya randevu veriyorlardı.Yani paran varsa git kendini düzelt yoksa sürün durumları.

Tanya's dedi ki...

Sinemim,

Daha ziyadesiyle sürün durumları..devlet şimdi emarları aylar sonraya veriyor..arada ölürsen sorun yok ..

Verda dedi ki...

Sağlık olsun diyorum ilk önce...Maalesef sağlık konusunda çok pahalıyız. Bende özel sigota yapmıştım Haziran'da.... Aaaaaa bi baktım hamileliği 1 sene geçmeden karşılamıyorlar. Bittik bizde!

Tanya's dedi ki...

Verda,

Aaaa..şakasın..onu poliçeye iliştirmeleri gerekiyor yoksa kullanabilmen gerek..

Eee o zaman ah vah size gercekten...aman herşey iyi olsun..bebek ve sen sağlıklı olun da..

Öpüyorum çok.

Unknown dedi ki...

Sevgili Tanya;

Ne kadar güzel senin de para kullandığını bilmek. Nihayet bu ülkede birilerinin asgari ücret ile yaşamını asgari olarak devam ettirmeye çalıştığına dair bir şeyler karaladın.Oysaki bizler sessizce blogunu takip ederken senin bu dünyaya ait olmadığını düşünüyorduk.Çok mutlu olduk...Siz ve arkadaşların devam edin tabii pasaport sürelerinizi uzatmaya. Bu ülkede hastanede yatan çocuğunun yanına gidecek yol parasını bulamayan insanlar var. Neyse boşverin bu mesaj kaygılı cümleleri daha çok gezin daha çok alışveriş yapın daha çok yazın..Hayat ne de güzel lay lay lom..Aaa size haksızlık ettiğimi düşünmeyin kuzum. Bilmez miyim siz gizli gizli kimlere yardım edersiniz.Yardım kuruluşlarına destek olursunuz. Evinize temizliğe gelen kadına kullanmadığınız eşyaları verirsiniz.Yeter bunlar erdemli olmaya...Yetmez mi...

Ersin dedi ki...

canım sevgili, en kötüsü nerede olursak olalım hiç birşeyden emin olamamız, her şeyde bir üçkağıt, sahtekarlık aramamız,bunun gayet normal olması ve bir türlü huzur içinde olamamız.
Pasaport parası zaten tam bir soygun, zannederim dünyadaki en pahalı pasaporttur bizimkisi. dediğiniz gibi dışarı gidiyor ya versin.
Sağlığımız yerinde olsun en önemlisi bu...

zeya dedi ki...

benim de pasaport işim var.Ben nedense bitim tarihinden itibaren uzatacaklar sanıyordum. O zaman 6 ay yenecek benim de
işte sorularım:
Sıra kaçta aldın, parmak izi alındı mı, çok mu uzun sürdü ??
Benim de yaptırmam gerek.

Kan testlerin miss gibi çıksın inşallah :):):)

zeya dedi ki...

şekerim bu aralar ateşleri üstüne çekiyorsun. Nedense hepsi blogsuzlar. Keşke blogları olsa da fikirlerini okuyup aynı şartlarda tartışabilseydik. keşke keşke :)

Tanya's dedi ki...

Özge,

Sevgili demeye ihtiyac duymuyorum zira senin de bir çok saldırgan okur gibi bizlere gösterebileceğin bir bloğun yokmuş..ya eksik cesaretten..yada hayattaki eksiklerden olsa gerek..

Almanyada doğmuş bir işçi cocuğu olarak bu ülkede eğitim aldım ben..üniversite 1den beri ailemden tek kuruş almadan tüm otobüs ve vapurlarda sürünerek hep çalıştım..belki senden çok çalıştım..gecemi gündüzüme kattım..ama sizler gibi fakir edebiyatı yapmadım hiç..eksikte olsa birşeylerim keyif aldım..kıskanmadım hiç..

Şimdide bu çalışmaların sonucunda insan olarak..belirli bir standardta yaşayabiliyorsam..gazete..kitap alacak param da var demektir değil mi?..ülkede olup biteni senden iyi de biliyor olabilirim..kime yardım edilip edilmeyeceğini de..gizli gizli yapmama da gerek yok..ama seninle paylaşmama da hiç gerek yok..kazandığımız paralarda..veya yaşadığımız hayatlarda gözün varsa hele..paylaşacak tek bir şeyim bile yok..Senden ricam..bu bloğu okuma..hoşuna gitmiyorsa okuma..ama azıcık cesaret göster yaz o zaman..bu ülkedeki talihsizlikleri..hasta evladın gidecek yol parası olmayan insanları..ölen genç insanları..görelim erdemli insan nasıl oluyor?..biz bilemiyoruz demek ki..

Unutma ki bizler belki senden daha çok bu dünyada yaşıyoruz..tek farkımız yaşadığımız hayatlardan keyif almamız..bunu o taraftan görememek çok acı olsa gerek..

Tanya's dedi ki...

Sevgili,

Tabi ya..bir huzursuzluk..tam güvenememe..acaip bir haller..pasaport meselesine gelince tam bir adam soymaca..elbette bizim hep gezip tozduğumuz..iş için hiç seyahat etmediğimiz düşünülürse..bazı okuyanların düşündüğü gibi..feci paralar..

Turist olunmaz bu ülkede.

Sağlık durumlarına gelince orası biraz karışık..

Çook

Tanya's dedi ki...

Zeyacım,

Vizelerin tamamsa uzatma..yeni vize ihtiyacı varsa uzat..

sabah 9:17de aldığım fişimmle 10.30 a kadar bekledim..parmak izim alındı..6-7 kişi daha bekledikten sonra saat 11.30 da ofisteydim..durum budur.uzun bir süre.

Ah Zeya,

Keşke keşke..eşit şartlarda olurduk..o zaman bilirdik erdemli insan profilini de ona göre davranırdık..bizde içinde yaşadığımız dolce vitalardan sarsılarak çıkardık değil mi ama?

Ya o ateşler cürmü kadar yer yakar mı sence?

Öpüyorum kocaman.

Özgür Turan dedi ki...

Tanyacım,
ben de benzer bir durum yaşadım dün. Muayene + röntgen için 70 ytl verdim. sigortam olduğu halde. yarın kan tahlillerim var çok detaylı, kimbilir kaç para bayılıcam.
Pasaport konusunu da çok iyi bilirim çünkü zamanında ERicsson'da çalışırken süekli iş sehayatim olurdu ve paramın büyük bölümünü harcardım pasaport uzatmaya. Çok sinir bozucu gerçekten.
Bir de kendini bilmez arkadaşa;
Haddimizi bilelim, yargılamayalım lütfen. Hayatta kimse hiçbirşeyi boşuna yaşamıyor. Biraz okuyalım, araştıralım, sorgulayalım dünyayı. Ajitasyonu bırakalım önümüze bakalım. Uzak olun bizlerden yargılarınızı kendi küçük beyninizde saklayın. Böyle de yaşar gidersiniz zaten.

ece arar dedi ki...

ben bir şey yazmayacaktım, zira bloglara yorum yazma keyfim yok şu sıralar ama bu posta bir şey yazmadan edemedim...

bu blogu okuyan ve yorum yazan arkadaş, arkadaşlara bir şey de ben demek istedim; tanya'yı bu blogdan tanıyor olabilirsiniz, ama bu tanıyor olduğunuzu sanmaktır sadece...

ortaokula başladığım andan beri tanıyorum ben tanya'yı. bu da 27 yıl eder.

onunla okulumu, evimi, evini paylaştım. ne yaptıysa hayatta kendi yapmış bir insandır. hayattan zevk almasını da bilir. keyifleri paylaşmasını da.

paylaşmayı seven, hayatın güzel yanlarını görmeye çalışan, bize de blogda anlatan tanyacığıma yapılacak haksızlıklara gelemem... söyleyeyim dedim...

Ingiltereden Alisveris dedi ki...

merhaba
sanirim yurtdisina turist vizesi ile cikildiginda pasaportunuzu o ulkede ki konsoluklta uzatamiyorsunuz uzatmiyorlar.
. bi arastirin isterseniz.cok emin degilim. bilginiz olsun dedim.sevgiler

Primarima dedi ki...

Tanyacığım;
senin yazından çok, insan yorum bırakan asabiyete takılıyor kusura bakma:)
Öykü atölyesi bu hafta bize yeni bir kelime verdi, kelimemiz;ÖNYARGI.
Nede güzel bir kelime değilmi?şimdi bu yorum bırakan kişiyi okuyunca öykü atölyesine yazmak için, içim daha bir kaynıyor.ÖNYARGILI olmak bu olsa gerek.Bende "Ne biliyorsunki, ne kadarını biliyorsunki, bu yorumu bırakıyorsun" diyebilirmiyim izninle :)

defneyleyasamak dedi ki...

Özge, yazık ki ne kadar mutsuz bi insansın. Üzüldüm senin adına...

Tanya's dedi ki...

Özgürcüm,

Ben sabah yine tahlildeydim..bayıldım paracıkları yine hehe.

Kendini bilmez arkadaşa gelince, sen zaten söylemişsin söyleyeceğini.

Tanya's dedi ki...

Ece,

Canımsın..

Peh 27 sene mi?..şahane olmuş ha..

Öpüyorum.

Tanya's dedi ki...

Small button nose,

Kesin vardır terslik birşey..neyse ben en az 5 sene rahatım artık..

Tanya's dedi ki...

PrimaRima,

Benim yazılar bu ara yorumlar kadar popüler değil evet hehehe.

O kadar cok var ki önyargılı insan..iki yazı okuyup seni beni linç etmeye merakli..ama yaşanan hayatlarda habersiz...

Uzar gider bu yorumlar..

Tanya's dedi ki...

Tugba,

Ben üzülmüyorum biliyor musun? Herkes yaşadığını hakeder..karma bu..

Öpüyorum kocaman seni..

Sedeliko dedi ki...

OVVV VOOOVVVV HOŞGELDİN ÖZGE!

BIR ONCE Kİ BLOGUN PROTEST YORUMCUSU JULIE ILE AKRABA MISIN?

YOKSA GIZLI SAKLI BLOGLARA GIZLENDIGIN ICIN AYNI KISI MISIN FAKE MISIN?

OZGECIM YARDIMA IHTIYACIN VARSA BIZ SANA YARDIM DA EDERIZ. AMA HER BLOGA BOYLE BOK ATMAKLA OLMUYOR.

TANYA'YA YAZIYORSUN AMA ONU OKUYAN, ONUN ARKADAŞI OLAN HERKESE SOYLUYORSUN BU LAFLARI.

BURAYA YORUM BIRAKAN, BU BLOGLARDA ADI GEÇEN HERKESE SENIN TEPKIN.

BAK SANA NE GOZLE BAKTIĞIMI SÖYLÜYORUM. MECBUREN TANYA'NIN BLOGUNDAN SÖYLEMEK ZORUNDA KALIYORUM.

BIR BLOGUN OLSA SENI DE OKUSAK. DAHA VARLIĞINI BİLE İFADE EDECEK MEDENİ CESARETİN YOK! TANIMADIĞIN İNSANLARLA İLGİLİ ATIP TUTMAYA ÇIKMIŞSIN.

SOKAK KÖŞELERİNDE TOPAL, SAKAT, HASTA NUMARASI YAPIP DİLENEN, İÇİNDE AZMİN, HIRSIN BİR DAMLASI OLMAYAN MANTAR GİBİ ONUN BUNUN RIZKIYLA YAŞAMAYA ALIŞMIŞ İNSANLARDAN SENİ NE AYIRIYOR?

SENDE ONLAR GİBİ SESİNİ BİRİLERİNİN ÜZERİNDEN DUYURMAYA ÇALIŞACAĞINA KENDİN VE KENDİN GİBİ İNSANLAR İÇİN BİRŞEYLER YAPSAN.

BİZ SENDEN UTANDIK İNAN KENDİMİZDEN DEĞİL.

KEŞKE BURADA TANYA'YA DİL UZATTIĞIN GİBİ BUGÜN BU VAZİYETTE YAŞAMANA SEBEP OLAN İNSANLARA SANDIK BAŞLARINDA, GEREKİRSE SOKAKLARDA BİR ŞEKİL TEPKİ GÖSTEREBİLSEYDİN.

AMA SENDE O İNSANLARDANSIN İŞTE TÜRKİYE'DE YATMADIĞI ADAM KALMAMAIŞ SABAH PROGRAMI KADINLARINI ALKIŞLAYAN, DEVLETİN BÜTÜN KASALARINI HORTUMLAYAN YEĞENLERİN AMCALARINI OY VERİP BAŞA GEÇİREN, KASIMPAŞA EDBİYATIYLA SENİ UYUTUP ALTINDAN DONUNU BİLE ALAN ADAMLARI ALKIŞLAYAN VE MEYVE VEREN AĞACI DA SONUNA KADAR TAŞLAYANLARDANSIN.

BİZ BU BLOGLARI HAYAT GÖRÜŞLERİMİZİ PAYLAŞMAK, SOSYALLEŞMEK İÇİN YAZIYORUZ. KEŞKE SENDE GÖZÜNLE, AKLINLA OKUSAYDIN DA BELKİ DÜNYAYA, ÇEVRENE BAKIŞIN DEĞİŞİRDİ.

BİZ ŞAKŞAKÇIYIZ EVET! EN NAMUSLU İŞİ YAPIYORUZ. HİÇBİRİMİZ HIRSIZ DEĞİLİZ, HAK YİYİCİ DEĞİLİZ, PARA YİYİCİ DEĞİLİZ. SENİN GİBİLER 5 ÇOCUK DOĞURUP OKULLARDA BİZİM DOĞURACAĞIMIZ 1 TEK ÇOCUĞUN BİLE HAKKINI YERKEN BİZ HALA VERGİLERİMİZİ ÖDÜYORUZ. SİZDE AMA ÖYLE AMA BÖYLE O VERGİLERDEN FAYDALANIP MANTAR GİBİ YAŞIYORSUNUZ.

BİRGÜN DE KILINI KIPIRDAT SEN BİR İŞE YARA. YÜZÜMÜZÜ KIZART, UTANDIR. BİR BLOG YAZ. ÇALIŞ DEMİYORUZ BAK.

AJAN MISIN ANLAYAMADIK BİZ SENİ ÖZGE.

enne dedi ki...

Lütfen kendinizi anlatmak zorunda hissetmeyin. Ben kendi adıma sizi okumaktan büyük keyif alıyorum. Ayrıca hayata bakışınız ve duruşunuzun ne kadar net ve özenli olduğunu da farkedebiliyorum. Bir kaç kendini bilmez için sizi yargılayacak kimse olamaz burada, varsa da dediğiniz gibi okumasınlar sizi. Bir de şunu söylemeliyim ki bu konudaki tepkinize de bayıldım. Bence de Karma bu, o da olsun arada değil mi?

Tanya's dedi ki...

Sed,

Ovvv Voooov..

Daha birşey diyemeceğim.

Tanya's dedi ki...

Sevgili Enne,

Teşekkürler beni doğru pencereden gördüğün için...ama demekki her göze aynı görünmüyorum..

Ben devam ediyorum keyifle yaşamaya..anlatmaya..paylaşmaya ve okumaya..

Evet evet..karma..iyisi de kötüsü de olacaktır..

Sevgiler,

su dedi ki...

Bayılıyorum Tanya, yorumlara verdiğin tepkilere. Eğer yazar olsaydım senin kadar pozitif ve sakince tepkiler veremeyebilirdim büyük ihtimalle. Böyle durumlarda inadına yazmak gelirdi içimden keyifle, sende öyle devam et..

Aslında ben bambaşka bir konuya takıldım. Bir blogum yok evet, ama bu ne eksik cesaretten ne de hayattaki eksikliklerimden. Bir çoğunun, okunabilir olsun ya da olmasın, hatta cümle kurabilsin ya da kuramasın sırf yazmış olmak için amaçsızca yazdığı bu yerde, sadece okurum. Okumayı seviyorum yazmaktan daha çok. Blog yazarak bir işe yarandığını da düşünmüyorum ayrıca…
Sevgiler…

Tanya's dedi ki...

Su,

Ahaha..sende tepkisiz olabilirsin..herkesle aynı düşünmüyoruz nihayetinde..bende böyle devam o zaman..

Senin cesaretini tartışmıyoruz zaten..sen cıkıp keyif aldığını söylüyorsun..o zaman sorun yok ki..keyifle okumaya tam gaz devam..ama hem camur at..hem senin fikrin olmasın..işte o olmuyor..eşit olmuyoruz o zaman değil mi ama?

Sevgiler,

Zeynep dedi ki...

Merhaba Tanya;

Sağlıkla ilgili yazını okuyunca hemen bildiklerimi paylaşayım istedim.

* Özel sağlık sigortalarının doktor, hastane ve tanı merkezleri ile ayrı bir fiyat anlaşmaları oluyor. Poliçene göre katılım payı ödeyebilirsin, ama bu da max. %20 oluyor.

* İlk bir sene hamilelik sigorta kapsamında değil. Eskiden varmış; ama ne yazık ki bu konuda çok sömürüler olduğundan bir sene bu imkandan yararlanılmıyor.

* Sigortacınıza poliçenizle ilgili şunları sormanızı öneririm. Hamilelikte yapılacak olan her türlü teste, muayeneye, şuna buna katılım payı ödüyor musunuz? Doğum yaptıktan sonra çocuğunuz hemen sizin sigortanızdan sigortalı kapsamına alınıyor mu? Çocuğun doğuştan gelebilecek kusurları poliçe kapsamında teminat altında mı? Yoksa poliçe dışı mı bırakılıyor? Eşinizle kan uyuşmazlığınız varsa kan uyuşmazlığı diye tabir edilen indirectcomb iğnesini veya bebeğin olabiilecek kan değişimi ücretini karşılıyor mu? Ne yazık ki bunun ücretini ödeyen bir sigorta şirketi var, diğerleri bunu nasıl oluyorsa kalıtsal rahatsızlık (!) kapsamına alıp ödemiyor.

Biraz olumsuz örneklerle dolu bir yazı oldu. Ancak bu ufak detaylar ihtiyaç halinde önem kazanıyor. Bu ufak detaylara ihtiyacınız olmamasını dilerim.

Sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Merhabalar;

Herkes sakinleşti mi… Yazmaya başlıyorum hopp başka biri öfkesini kusuveriyor üstüme sonra susuyorum Tekrar deniyorum deniyorum olmuyor… Herkes ne kadar öfkeliymiş.

Sevgili Tanya;

Sana saldırmadım. Sadece düşündüklerimi yazdım. Bunu bir saldırı olarak görmüyorum. Üslubu mu eleştirebilirsin ama sana hakaret etmedim. Nedir bu kadar öfke. Mutlu olmaktan keyif almaktan dem vururken neden hepiniz agresif insanlara dönüştünüz. Br bloğum yok olsaydı muhtemelen sizde dün akşamdan bu yana benim yazdıklarımı eleştirirdiniz. Bu adalet mi olurdu o zaman… Olsun ya da olmasın ama belki sizi biraz rahatlatırdı. Bir bloğum yok cesaretimin eksikliği ya da hayatımın eksiklerinden değil. Hayatın eksikliği tabirini de çok tuttum. Hayat nasıl tamamlanır ki… İşi ve ilgisi gereği internetle haşır neşir biri olarak blog sahibi olmak istedim ama fırsatım olmadı belki de ben erteledim. Ama bir bloğum olursa adresini sizlere bildireceğim.

Sevgili Seden;

Yardıma ihtiyacım yok. Ama teklifin için teşekkür ederim. Yorumunu okudum ama yazarken senin mi kafan karışıktı okurken benim mi kafam karıştı. Pek bir şey anlayamadım. Zıp zıp zıplayıvermişsin. Biraz siyaset biraz anarşizm soslu ortaya karışık olmuş. Kendimi bildiğimden beri aklımın almadığı her şeyi sorgulayıp haksızlıkla yapılan her tavrı protesto ettim. Kılını kıpırdatmak istersen bu Pazar günü Kadıköy’e gelmeni umut ederim. Sadece bu Pazar değil tabii. Dünyanın daha yaşanılabilir bir yer olması için pek çok insan her gün bir şeyler yapıyor. Bu oluşum sadece onlardan biri. Bu Pazar onların eylemi olduğu için onu örnek verdim. Bakınız ilgili link http://sokaktakaldik.org/ Özellikle belirtmem gerekirse; grupla bir alakam yok. Sonra reklam yapıyor filan demeyesiniz diye bu açıklama.


Sevgili Defdef’in Sevgili Annesi;

Elbette mutsuz değilim. Kişisel olarak istediğim her şeye sahip olduğum bir hayatım var. Ama gel gör ki sen Defdef’ le Bugs Buny izlerken hiç suçu olmadığı halde bir yerlerde çocuklar ölüyor. Tecavüze uğruyor, sömürülüyor, satılıyor… Dünyada kötü bir şeyler oluyor. Onlar ölüyor diye hayatı kendimize zehir etmeyelim pek tabii. Ama onlarında bir yerlerde bir yaşam savaşı verdiğini unutmayalım. Sadece bunları hatırlatmaktı niyetim. Kimseye saldırmak kimseyi kırmak üzmek değil…

Bana müsaade...Bundan sonra dilediğinizi yazabilirsiniz. Mail adresim Tanya’da vardır. Arzu ederseniz oraya da yazın. Ama lütfen öfkelerinizle kendinizi bu kadar yormayın. Yüreğinizi ferah tutun.

Sevgiler hepinize…

Tanya's dedi ki...

Sevgili Zeynep,

Aydınlatıcı bir yorum olmuş..bin teşekkür..ben gecen sene yaşadığım talihsiz gebeliğimde gördüm ki..sigortam tamamını ödüyor..max 20% ödeme kısmı bizden muayenelerde..

Bu sene yenilecek olan sigortamda doğum tazminatını yüksek tutmayı teklif etti..bayıldık tabi..

Gelelim bebekle ilgili olumsuluklara..işte onları ne sorduk ne biliyoruz..ben bu hafta geldiğinde sorayım..çok önemli..

Tüm bilgiler için çok teşekkür ediyorum..

Sevgilerimle,

Sybella dedi ki...

Şekercim testlerinin sonucu iyi ya gerisini boşverrrr:-(((

Babam da daha iyi görecek artık birkaç günlük hastane koşuşturmamızdan sonra...Onun için boşverrr;-)

Alışverişimiz de tadında geçti onun için boşverrr:-))

Hayat şahane...

Tanya's dedi ki...

Sybellacığım,



Evet evet..testler şahane..az küçük pürüzler önemli değilmiş hehe

En çok babama seviniyorum..babamla heryere koşturduğun..yokluğumu hissetirmediğin için bin teşkkür.

Engüzeli de hediye ayakkaplarım..

Hayat gercekten şahane.

ÇAğ dedi ki...

Okudum ,şaşırdım,üzüldüm. Tanya'nın bu eleştirileri haketmediğini düşündüm.Mutlu olmak suçmudur, sürekli fakir edebiyatı yapalım o zaman, gerçek sömürü budur.Ben Tanya'nın enerjisine, güleç yüzüne, sevgili ile olan diyaloğuna,insanlığına hayranım.Sende oku blogunu o zaman anlayacaksın, blogunu okuyabiliyorsun ne şanslısın oysaki...
Öptüüüm

Tanya's dedi ki...

Çağlayancım,

Ay hep geliyor da içimden demiyorum..şöyle diyesim var sana..Çağlayanım..ırmağım..nasıl?

Ben şaşırmadım biliyor musun?..herkes olmalı..herşey olmalı..nasıl ki ben hayattan keyif alıyorsam birileri almamalı ki..ben nelere sahip olduğumu bilip oh be diyeyim...değil mi ama?

Güzel sözleri için bin teşekkür.

Öptüm.