Pazartesi, Şubat 23, 2009

End di oskır goos toooo....

Bu sene Oscara aday olan filmlerin neredeyse tamamını seyrettik sevgili ile..bu haftasonu..oscara ceyrek kala hemde..benim cok beğendiğim film..Slumdog Millionaire oldu..sonunda yazılar gecerken sevgili ile hala kapamaya kıyamadığımız...belki bişiler daha çıkar diye ekrana kilitlendiğimiz film..belki sahnelerin çekildiği yerleri bildiğimizden..o sefalete rağmen mutlu olan yüzlerdeki kocaman gülümselemeleri tanıdığımızdan..birşeyler bizi filme bağladı...tek kelime ile bayıldık...

The Reader'ı da seyrettik..hatta hmm evet bir iki kez daha seyredebiliriz dedik...Kate Winslet ne süper oynamış dedik...

Milk..ben uyumuşum...sevgili seyretmek zorunda kaldım dedi...hehe..ki Sean Penn'i de çok severim..

V.C. Barcelona...Woody Allen'ı sevmememe rağmen filmi sevdim..şiddetli bir aşk hikayesi..Penelope Cruz'un o deli halleri bizi mestetti...

WALL-E...bayıldık...

Benjamin Button'ı zaten biliyoruz...ama diğerlerinin yanında sönük kaldığını itiraf edeyim...

Birde biz aday diye Doubt'ı seyrettik...aman yarabbim...ha şimdi birşey olacak..ha şimdi birşey diye diye..anlamsızca seyrettik filmi..ve aa nasıl yani dedik sonunda....

Ödül alamamış olmasına rağmen Mickey Rourke'u mezardan çıkaran film The Wrestler'ı henüz izleyemedim..belki bu akşam..zira bayılırım ben Mickey'e...gençliğimden beri...

Ödüller aşağıda..hafızamı tazelesin diye...kendim için...

En iyi yönetmen: Danny Boyle (Slumdog Millionaire)
En iyi kadın oyuncu: Kate Winslet (The Reader)
En iyi erkek oyuncu: Sean Penn (Milk)
En iyi film: Slumdog Millionaire
En iyi yardımcı kadın oyuncu: Penelope Cruz (Vicky, Cristina Barcelona)

En iyi özgün senaryo: Dustin Lance Black (Milk)
En iyi uyarlama senaryo: Simon Beaufoy (Slumdog Millionaire)
En iyi animasyon: WALL-E
En iyi kısa animasyon: La Maison en Petits Cubes
En iyi sanat yönetmenliği: The Curious Case Of Benjamin Button
En iyi kostüm tasarımı: The Duchess
En iyi makyaj: Greg Cannom (The Curious Case Of Benjamin Button)
En iyi görüntü yönetmenliği: Slumdog Millionaire
En iyi kısa metrajlı film: Spielzeugland (Toyland)
En iyi yardımcı erkek oyuncu: Heath Ledger (The Dark Knight)
En iyi belgesel: Man On Wire
En iyi kısa metrajlı belgesel: Smile Pinky
En iyi görsel efekt: The Curious Case Of Benjamin Button
En iyi ses kurgusu: The Dark Knight
En iyi ses miksajı: Slumdog Millionaire
En iyi kurgu: Slumdog Millionaire
Onur ödülü: Jerry Lewis
En iyi film müziği: Slumdog Millionaire
En iyi orijinal şarkı: Jai Ho (Slumdog Millionaire)
En iyi yabancı film: Departures (Japonya)

11 yorum:

Ersin dedi ki...

hehhee
valla iyi bir sinema haftasonu oldu sevgili en azından seçilenlerin ne ve kim oldukları bakımından hafızamız tazeydi...
iyi ki listelemeyi de yaptın tamamını görmüş oldum gene sağolasın
ellerine sağlık.

pinarbk dedi ki...

Doubt'u izledim. Sonunda yazılar çıkmasaydı, filmin bittiğini anlayamayacaktım:((( Hele Meryl Streep'in son sözleri!!!hatırlayınca hala gülüyorum...

Milyonerli olanda içim kaldırmadı. yarım bıraktım. Sefaletten çok, çocukların hali içimi acıttı.sadece bir film olsaydı, öylesine bir hikaye, o kadar etkilenmezdim belki ama biliyorum ki, hepsi gerçek ve hep yaşanıyor...

tubik dedi ki...

Ellerine sağlık Tanya!

Biz bi Benjamin Button'u seyredebildik henüz.. Wall-E'yi merak ediyorum en çok.Bi de törenleri izleyemedik yine, ona yanıyorum :)

Tanya's dedi ki...

Sevgili,

Evet evet..tam bir film haftasonusu oldu..Filmler bir kısım şahane..bir kısım baygındı..

Çook

Tanya's dedi ki...

Pınarcım,

Aha..doubtta bizim durum aynıydı..nasıl yani diye.

Milyoner ise evet..can atıcı..ama bir o kadar gerçek..belki ondan sevdik çok.

Tanya's dedi ki...

Tubik,

Wall-E'yi şiddetle tavsiye ediyorum...çok fena çok...

Eee o kadar filmin üzerine törende bende uyumuşum hehe..

ece arar dedi ki...

ayol hepsini kargola gönder. bi button'ı izledim, kudurucam...

Tanya's dedi ki...

Ece,

Yarın ilk iş..hemen kargolarım sana..

zeya dedi ki...

ben de izlemek istiyorum hepsini.
sadece Barselonayı izledim Barselona sokakları dışındaki sahnelerde içim bayıldı. Galiba uzun konuşma dinleme günümde değildim :)
Milyoneri çok merak ediyorum. Benjamin ise çok uzun 3 fasılda izlerim ben onu :):):)

öpüyorum

Tanya's dedi ki...

Zeyacım,

Ben öle sanatsal bir tip olmadığımdan tam oalark bir haftasonuna hepsini tıkıştırdık...ve seyrettik...aa Bak bu kadar filmin içinde Barcelonayı beğenmiştim ben..sen düşün artık gerisini hehe..

Cuma demiştim sana? nasıl durum?

zeya dedi ki...

Cuma bir aile yemeği var. Kaçma çalışmalarını başlattım. Pek yakında haber salacağım :):)

Öpüyorum