Pazartesi, Ocak 19, 2009

Bu hallere mi gelecektik?

Beni son derece üzen bir haber ile sarsılmış durumdayım. Aile dostumuz...kıymetli doktor...Sevgili Dilek Argon..çalıştığı hastanenin AkePe'li başhekimi tarafından tekme tokat dövülmüş..kendisi ile konuşamadığımdan onun ağzından dinlemedim olayları..ancak bildiğim son derece Atatürkcü olan..ve bunu bulunduğu her platformda ifade eden...bundan hiç korkmayan..azınlık olmamak için elinden geleni yapan...Sevgili Dilek susmamıştır..fikirlerini acıklıkla ifade etmiştir..eeee bu fikirler de artık herkesin hoşuna gitmez..zaten de kadınların 2.sınıf görüldüğü her islam ülkesinde olduğu gibi de dövülmeye layıktır..almış olduğu tıp eğitimi...herşeye rağmen halen devlete hizmet ediyor olması...kendi ile aynı fikirleri paylaşmayan bir baş hekimin diktası altında çalışması göz ardı edilerek hemde...söyleyecek fazla birşey bulamıyorum..utanıyorum sadece...bizi yönetenlerden..özgürlük adı altında sadece islami geleneklerin diriltilmeye çalışılmasından...her fikrin baskı altına alınmaya çalışılmasından..yeni bir İran olmaktan....utanıyorum...


Cumartesi gecesi aile ekibi olarak evdeydik...Doktor ve Sevgili yaşdaş olduklarından çoğu şeyi benden daha iyi hatırlıyorlar ve eleştirebiliyorlar...bende o vakit aklımın erdiklerini hatırlıyorum..Gecenin bir saati Zeki Alasya- Metin Akpınar ikilisinin vaktiyle hepimizi yıkıp geçirirken aynı zamanda da düşündüren "Yasaklar"ını seyrettik..ve hayretler içerisinde kaldık..Sene 1986..biz nelere gülüp neleri eleştirebiliyor muşuz yahu diye...birde şimdi halimize bakın..aa türban olur mu canım okulda diyoruz..vay insan hakları nerde kaldı diyorlar...hmm bayramlarda eziyet etmesek hayvanlara diyoruz...vay...dinsiz diyorlar...Atatürk diyoruz...faşistsiniz siz diye bağırıyorlar...olduk hepten azınlık..o zamanlarda yok dediğimiz özgürlüklerimiz hepten elden gitmiş..hiç birimizin haberi yok..tvlerde dünyanın saçmalığı dizilere....başı kapalı insanlara sempati ile bakmaya zorlanmışız...bakmayana tü kaka..hepimizi serseme çevirmeye çalışıyorlar...etrafta olanı biteni göremeyelim diye...gecenlerde Tugbanını gönderidiği bir bloğu okudum..hiç okumadığım...ama bir konu hakkında post yazmıştı anne...TV'de cocuklar için bir program varmış...kafaları kapalı bebeler..kuran okuyup...ibadet eder halde..Yahu bu hale mi gelecektik...bu mudur bizim hakkettiğimiz diye isyan ediyorum zaman zaman ... ama maalesef buymuş...maalesef bizim gibi düşünenler azınlık olmuş...bugün ben o Yasakların ifade edilebildiği yılları özlüyorum..ve daha neler özleyeceğimizi...önümüzdeki günlerin bizlere neler getireceğini merak ediyorum...korkuyorum...doğacak cocuklarımız için...

36 yorum:

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Nerede olursa olsun kimin kimi yumruklama hakkı vardır? İnsan olmak bu mudur? Eğitimli olmak bu mudur??? Dilek hn. a çok geçmiş olsun!

Tanya's dedi ki...

Seblacım,

Insan olmak..işte herşeyden önemlisi bu...insan olmak..müslüman..musevi..hristiyan..ateist..deist..bunlar sonra gelir..

Ah ah bunu anladığımızda geç kalmış olmayalım da.

İlkay Baskan dedi ki...

ben de okurken utandım.

Doktor olmasına, tıp egitimi almasına gerek yok kimse kimseye şiddet uygulayamaz.
hatta sözlü bile saldırıda bulunamaz ki.

nazo dedi ki...

İnsan olmanın dili, dini, cinsiyeti, ırkı olmaz. Bunu yapan şerefsizin dinle falan hiçbir ilgisi olamaz. İnanan insan hoşgörülü olur bir kere. Hiçbir habere şaşırmıyorum artık ve çok ama çok utanıyorum Tanya. Umarım ciddi bir şeyi yoktur arkadaşınızın. Hoş fiziksel bir sorunu olmasa bile ruhen nasıldır kimbilir. Eğitimli kesim bu duruma düşüyorsa kırsalı düşünmek bile istemiyorum.

Tanya's dedi ki...

Ilkaycım,

Ah işte ne hallere geldik..sen düşün...ben düşün..utanç içinde kalıyoruz..bizden olmayanlar yüzünden hemde..

Tanya's dedi ki...

Nazocum,

Evet ya inanan hoşgörülü olur..sağduyulu olur..insan insan bunu yapmaz dedirten cinsten bunlar..ah ah kırsalda kadının sesi neden cıkmaz sanırsın?

mermaid dedi ki...

Gerçekten çok üzücü.
Belki de bu yüzden Dilek Hn. gibiler bu ülkede kalmıyor artık. Vatanına hizmet et, teşekkür olarak şiddet gör.
Yazdıklarına katılmamak elde değil.
Sadece bazen, biraz fazla taraflı yazdığını hissediyorum. Bunu, seni eleştirmek için yazdığımı düşünmeni istemem. Demek istediğim, aynı tepkiyi, başörtülü olduğu için, diploma töreninde şiddet gören kız için de gösteriyorsak, özgürlük istediğimizde samimi olduğumuz.. Çünkü şiddet, şiddettir öyle değil mi?
Bütün bunlar, bu ülkenin çok acı bir gerçeği. Bence sadece zaman zaman hedef değiştiriyor, o esnada güç kimdeyse, diğerine tastamam aynısını uyguluyor.
bkz: http://www.memurlar.net/haber/94462/

Tanya's dedi ki...

Denizkızım,

Evet evet..yetiştirilen beyinler kayıp gidiyor ellerimizden..bizde yozlaşmış bir ülkenin vatandaşı olarak geride kalıyoruz..bakakalıp.

Biraz taraflı olduğum doğrudur benim..devrimlere inanıyorum..Ataturk'e inanıyorum...başörtüsünün okullarda ..kamu alanlarında olmaması gerek diyorum...ibadet Tanrı ile inananın arasındadır...gösteri amaçlı kullanılmamalıdır diyorum..yüzümüzü doğunun karanlığına dönmemeli diyorum..

Eğer diploma töreninde şiddete maruz kalan başörtülü kız aldığı diploma ile erkek diye hastaya el sürmezse evet..taraflıyım ben...tepkilide..

Ve maalesef ülkemin acı gerçeği bunlar..kadın dövülür..itilir kakılır..en eğitimlisi bile...gün gelir sen ben bile...

Habere hemen bakıyorum Denizkızım...ah cok dolmuşum ben çok..

mermaid dedi ki...

"Eğer diploma töreninde şiddete maruz kalan başörtülü kız aldığı diploma ile erkek diye hastaya el sürmezse evet..taraflıyım ben"
çoook güzel söyledin. işte aynen gücü yeten yetene bizde işler.

dolmamak ne mümkün çoook doluyuz gerçekten.

Sedeliko dedi ki...

Lafla adam olmayanın hakkı kötektir lafı var ya bunlar o zihniyette insanlar. Adam konuşarak dilimi yoracağıma bi temiz döverim diyor.

Bence insanların yaşam şartlarından, ekonomik koşullardan ve televole izleyicisi olmaktan ruhları bozuldu.

Eskiden beyfendilik hanımefendilik makbulken Polat Alemdar kültürü yerleiti topluma.. Eline silah alamayan dayak atıyor.

Mafyacılık meslek oldu ve herkes bunu kendine yakıştırır..

Ben diyorum ki böyle insanlar bulundukları yeri meşgul etmesinler. Ne o görev aldığı hastaneyi ne tıp fakültesini ki bizde aaa doktora gittim sanıp dayak yiyip dönmeyelim hastaneden. Ne'me lazım bu adam hasta olarak bizi de döver randevuya geç kaldık diye:)))

Tanya's dedi ki...

Denizkızım,

Doluyuz elbette..ben olabildiğince uzak duruyorum bu işlerden ama her zaman olmuyor işte..ağzım var benim de konuşuyorum...

Ama nereye kadar bilmiyorum.

Tanya's dedi ki...

Sedcim,

ne güzel anlattın..ne güzel özetledin bizi erozyon durumlarını...kültür şokundayızda haberimiz yok..küçük Polatlarla kaynıyor etraf..sonra da aa ne olduk biz?..koca bir hiç aslında..pompalanmış mafya kültürü..

Gitme gitme sen doktora..ben götürürüm seni..birlikten kuvvat doğardı değil mi?

Adsız dedi ki...

evet biz bu hallere mi gelecektik gerçekten. çok çok üzülüyorum bu olanlara. ülkem için gelecek için çocuklarımın için endişeliyim:(

Tanya's dedi ki...

Zehracım,

Sorma bende endişeliyim..uzun yıllar bu memlekette cocuk doğurmam dedim..ama farkettim ki kendimden kacıyorum..şimdi doğurayım dedim ama bu sefer de cocuk gelmek istemiyor hahayt..var bi durum..

defneyleyasamak dedi ki...

yumurcak tv!!!

halen şoktayım ben...

zeya dedi ki...

bu haller göstere göstere geldi malesef. Ne çok uyaran oldu bize bir şey olmaz mantığı ile bu hale geldik.
Daha kötü olmayalım. Birşeyler yapalım. İnsan olalım.
Ne acıki en ılımlı din olan İslam dini ne hallerde. Herkes kendi istediği yönden yorumluyor.

Umutsuzluğa kapılmayalım diyorum ama çok zor. herşey çok korkutucu

Tanya's dedi ki...

Tugbacım,

Evet evet..yumurcak tv..shocked.

Tanya's dedi ki...

Zeyacım,

Haklısın..ılımlı olmak bir insan hali belkide..islama yayabilmiş inananlar zamanında ama sanırım bir ılımlılık bırakmamışız...mal mülk..para pul yüzünden.

Dedim ya ben irana kalkmaktan bir sabah korkuyorum.

Ersin dedi ki...

ben bu yumruğu yiyen kişiyi de eşini de görmemiş olsam, durur düşünürdüm, pırıl pırıl cumhuriyet evlatlar, üstelik sayılı derecede kıymetli doktorlar, zaten kadıncağızı bezdirmiş imam takımı ... nasıl da sıkkındı canı daha bunlar olmadan önce.... evet her tarafı sıkmabaşlı kadınlarla doldurmak için artık kaba kuvvette de başlandı demektir, Atam, kalk ta bir bak ne hale geldi kurtardığın vatan.
Yasaklar oyununa gelince evet herhalde, bu oyunda zamanın başbakanı ile yapılan hiciv ve şakaların 100 de biri şu andakine yapılsa otuncular mahkemelerde sürüm sürüm sürünür ve kimbilir ne tazminatlara mahküm olurlardı...
duerum içler acısı, vah vah.

Özgür Turan dedi ki...

yumurcak tv de namaz kılan ve dua okuyan bebek reklamına denk gelmiştim bir defa inanamadım.
Çookk zor ve özel zamanlardan geçiyoruz Tanyacım korkmakta haklısın, haklıyız hepimiz. Aklımıza sahip olmak lazım. Her zamakinden daha farkında olma zamanı. Dr.için de ayrıca üzüldüm ve sinirlendim.

İLKAY dedi ki...

öfff ben ne diyeyim ne yazayım bu lafların üstüne öff den başka...
Bu arada Tanyacım yok öyle düşünme üremeliyiz bizim gibi insanların sayısını arttırmalıyız. Böyle düşün bak nasıl gelmek ister bebek :)

Verda dedi ki...

Görüpde inanamadığım, duyupda şaşırdığım hiçbir olay yok. Herşey normal geliyor bana açıkça. Böyle olacağı belliydi..Taaaaa 10 sene evvelinden. Ve bence maalesef durum hiç ama hiç iyiye gitmiyor. Tanyacım, aile dostunuza binbir kere geçmiş olsun. Ancak neler oluyor neleeeer! Maalesef. Bende utanıyorum. Aynen senin gibi. Aynen dediklerin gibi. Türk olmaktan değil. Böyle bir Türkiye'de yaşamaktan!

ÇAğ dedi ki...

Çok üzüldüm çok, meslektaşımın başına gelenlere ama hiç şaşırmadım,Tanya, ümidim azalıyor azalıyor:(( Yasakları çocukken çok seyrederdik o zamanlar çok gülerdik,şimdi ise gerçekmiş meğer şaka değilmiş herşey...
Öptüm

sinem (adacim) dedi ki...

İyi mi bari Dilek Hanım? Bunlar nasıl insanlar yaa???
Ve evet, ben de o çizgifilmi gördüm:((

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

Bu adamların,yandaslarının bastakilerle birlikte bu ulkeden tez vakitte yok olmalarını diliyorum !...
RTE nin basta dilinin ayarı yok, geride kalamn takımın ne ayarı olacak ki ? Kasımpasa agzıyla konusan bir yonetici - yonetemeyen varken...Digerlerinden haydi hayd, beklenir. Biz bu hale hemen gelmedik ne yazık ki coook oldu geleli ama benim yurdum insanım Refah dediler ! Buyursunlar REFAHI ...Her yer refah içinde bakın.İşssizlik, SSk, eczaneler hani ne oldu SSK kuyrukları bitmişti , yaptılar bir saglık sistemi sonu belli olan sonunun boyle olacagını bile bile oy ugruna yaptılar bu adamların dinle yakından uzaktan alakaları yok Töbe yaa dini karıstırıyorlar...
Cok uzun olmus Tanya ama tahammulum yok dayanamıyorum ben bu adamlara yaaa !!!

Figen Karavaş

Tanya's dedi ki...

Sevgili,

Ya evet birde bu insanlar vatana millete hayırlı insanlar..tüm bu arbedenin ortasında hala devlet hastanesinde sabah köründen geceye calışıyorlar..neyse seviniyorum belki özel bir hastaneye..kıymetninin bilinfiği bir yere gecer.

Yasaklara gelince..o zamanki hale bak..birde şimdiki halimize ve evet vah vah..

Tanya's dedi ki...

Ozgurcum,

Evet evet aklımıza sahip olma zamanları aslında değil mi?

Herşey acaipleşirken nasıl olacaksa..maximum farkındalık..

Tanya's dedi ki...

Ilkaycım,

İlahi..düşünüyorum düşünüyorum hahayt..üremek..artmak lazım haklısın..o yüzden vazgecmiş değilim hala..

Tanya's dedi ki...

Verdacım,

Aynen dediğin gibi..ben de bu yönetimle Turkiyede yaşamaktan utanıyorum..

Ve kimbilir daha neler göreceğiz ve neler duyacağız..

Tanya's dedi ki...

Caglayancım,

Aman diim..dikkat et kendine o zaman...

Ya yasaklardaki herşey gercek oldu..anlayana tabi..

Tanya's dedi ki...

Sinemcim,

Bunlar acaip insanlar..ve her yerdeler..ve artık kendimizi nasıl koruyacağız bilmiyorum..

Yahu ben görmedim cizgi filmi ama duydum ve shocked.

Tanya's dedi ki...

Sevgili Figen,

Olsun uzun..bilirsek birden cok..azınlıktan fazla olduğumuzu..birlikten kuvvet doğar..herkes o kadar bıkkın o kadar umutsuz ki senin bu sözlerin umut olur.

Bende dayanamıyorum bu şekilde yönetilmeye..ve daha bir sürü şeye..

Aslı Cin dedi ki...

Tnayacığım, canım benim nesli tükenen hayvanlar gibiyiz. Cidden.

Bak ben 2005 den, hatta başından beri blog tutuyorum.

ve o zamandan beri yazdığın başlıkların benzerlerini atıyor yada okuyorum.

İşin kötüsü daha da kötüleşiyor herkes. Kılımız kıpırdamıyor.

Sence daha ne kadar yazacağız bunları? Ya da daha ne kadar yazabileceğiz?

Geçen günlerde blogda bir şey yazmıştım, onu tekrarlayacağım:

"Tanrı, iradesini Hakim kılmak için yeryüzündeki iyi insanları kullanır;yeryüzündeki kötü insanlar ise kendi iradelerini hakim kılmak için tanrıyı kullanırlar..."

Tanya's dedi ki...

Aslıcım,

Yahu okuyorum okuyorum hep seni..bazen ah be diyerek..bazen ne zaman birşey yapacağız diyerek..ama haklısın özünde hiç biryere varmayarak..maalesef..

"Tanrı, iradesini Hakim kılmak için yeryüzündeki iyi insanları kullanır;yeryüzündeki kötü insanlar ise kendi iradelerini hakim kılmak için tanrıyı kullanırlar..."

Yukarıdakine bayıldım işte...

Sagır Kedi dedi ki...

Merhaba;Blogunu yeni keşfettim bu yazını okuyunca ne yazık ki hiç şaşırmadım.Benim çevremde de bu tarz insanların gerek sözlü gerek fiziksel şiddete maruz kalmışlardır.Duyunca soğuyorum,utanıyorum,küçülüyorum..Kimse birbirine gerek sözlü gerek fiziksel şiddete başvurmamalı konuşarak halledilmeli ama hayır yer yer baskı var..Şimdi ise seçim zamanı baskılar inanılmaz boyutta..Bizse inan ki hiç bir şey yapamıyoruz değerlerimizi sessizce içimizde yaşatıyoruz..

Tanya's dedi ki...

Sevgili Sağır Kedi,

Nereye kadar içimizde yaşatabileceğiz onu da bilmiyorum..umarım en azından bunu yapabiliriz.